fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 00:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2005 09:25 
Zdravím
problém s volnoběžným ventilem má koukám dost lidí i já. ( fiesta EFI 96 1.3 ) vzhledem k tomu že nový stojí kolem 3500 což se mi nechce dávat jsem se pídil po jiné možnosti a jeden automechanik mi tvrdil, že je možné dát tam třeba starší ventil z eska. je prý sice vo chlup věčí, ale prej to neva... co vy na to pánové odborníci. jo kdyby jste měl náho dou jěkdo fotky toho ventilu z eska tak je sem hodtě včetně roztečí aŤ to mohu porovnat s tím mým z fiesty . Díkes


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Je tohle volnoběžný ventil?
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 20:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 17 čer 2005 13:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Olomouc
Ten stříbrný váleček?
Obrázek
Obrázek

_________________
Fiesta 05/99, 1.3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 20:26 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
jj, to je on a oproti mému Escu krásně přístupný.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 20:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ano, viz třeba:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,176 ... 918,0.html

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 20:39 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 17 čer 2005 13:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Olomouc
Myslíte že auto pojede i bez něj? Mám problémy s volnoběžnýma otáčkama - točí to na neutrál 3-4tis, lítá to nahoru, jede to bez plynu atd. Než se dostanu na řadu v servisu, tak prý mám z něj odpojit konektor. Zkoušel jsem s odpojeným konektorem nastartovat, ale hned to chcíplo... :-(

_________________
Fiesta 05/99, 1.3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 21:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Jasně, že to hned chcípne, bez něj jezdit nemůžeš.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 21:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Zkus ten ventil vyčistit, jak, to tu najdeš v x tématech. Takový krásný přístup k tomu ventilu máš :D.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 22:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 17 čer 2005 13:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Olomouc
Jsem na to lama :oops: . Stačí odšroubovat ty dva šroubky, prostříknout to WD40 nebo něčím podobným a namontovat to zpět?

_________________
Fiesta 05/99, 1.3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 22:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Nebuďte líní, používejte "Hledat" :!: :smt018
Jen namátkou
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... %FD+ventil

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Volnoběžný ventil 1,8 16V
PříspěvekNapsal: 05 bře 2006 13:28 
Zdravím všechny.
Mám problém s visícími otáčkami a chtěl jsem vyčistit volnoběžný ventil, ale na netu jsem našel jen postup u motoru 1,6 16V 1996 a ten je trochu jiný. Nemá někdo z vás fotky kde je vlastně ten ventil u mého auta nebo zkušenosti s demontáží a tak?
Dík moc


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2006 14:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Na tomhle novějším Zetecu je volnoběžný ventil velice špatně přístupný. Určitě ho poznáš, drží na 2 šroubech a vede do něj konektor, fotku nemám. Demontáž je jednoduchá - sundat konektor a odšroubovat. Přístup k němu je ale tragický, snad jedině od spodu auta, ale musíš mít fakt šikovné nářadí a ohebnou ruku, aby jsi se k těm šroubům vůbec dostal.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2006 20:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Jde to i zeshora, ale musíš si tak natřikrát zlomit ruce a ještě si hodně zanadáváš :-D Je to pěkně vzadu dole pod vstřikováním, tam co je startér.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 bře 2006 16:04 
Dík moc asi jsem tušil, kde je, ale nechtěl jsem tomu věřit :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ventil
PříspěvekNapsal: 10 bře 2006 01:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
já už jsem volnoběžný ventil měnil, vlastně měnili ho ve Fordu, ale mohl jsem se dívat jak to dělají. Shora se k němu nedostaneš , jedině zespodu, ale vleže to jde blbě. Nejlepší je když je auto vysoko na zvedáku, nebo na rampě abys pod ním mohl stát, pak to jde. Mechanik ho měl venku za 5min. Ventil je zezadu na motoru, musiš jít rukou zleva kolem olejového filtru směrem nahoru k sání a nahmatat ho.

jak se tak dívám, máme stejná auta. Kolik ti to papá?

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2006 18:59 
Muzete mi nekdo rict, zda ta pryzova kuzelka v demontovanem ventilu ma tesne dosedat na tu plochu a ucpat tak jednu komoru ?
V tomhle mem totiz v klidove poloze vubec nedoseda a je tam pomerne velka mezera.

Obrázek

A druha vec, jestli je tohle ventil odvetrani klikove skrine a jestli je normalni, ze se v nem pistek sam pohybuje ("chrasti").

Obrázek

A za treti, kam vede ta hadicka z tohodle ventilu.

Diky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2006 06:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Nejsem si jistý jestli musí kuželka dosedat ůplně do sedla. Jde víceméně o ventil regulační, kde není těsnost podmíněná. Kuželka totiž neustále kmitá a tím se dáfkuje takové množství vzduchu, tak aby motor držel stabilní volnoběh. Nejde tedy o to něco zavřít tak aby neproudil žádný vzduch, protože motor ke svému chodu nějaký stále potřebuje. Ná mém ventilu také žádné gumové těsnení není, ale kuželka je kovová. Dosedá sice do sedla těsně, ale ventil je tříkomorový a funguje tam přepouštění trochu jinak, než u dvoukomorového.
Obr. mého ventilu:
Obrázek

Co se týče ventilu odvětrání klikovky, tak kuželka se v něm pohybuje volně. Tím že je ventil umístěn ve vertikální poloze, kuželka dosedá do sedla a ventil je uzavřen. Při volném chodu je podtlak natolik nízký, že ventil zůstava uzavřený. Odvětrání je vyvedené do sání viz foto:
Obrázek
Přívod je zleva na nátrubek (na něm je nasazené kolenko, které občas praskne) a rozvod je proveden těmi kanálky ke všem čtyřem sacím komorám.
Když se ovšem zvednou otáčky motoru, zvedne se podtlak v sacím vedení a ten nadzvedne kuželku ve ventilu. Tím dojde k propojení sání s prostrem kartru. když se motor opět dostane do volnoběžných otáček a dojde kesnížení podtlaku v sání, musí kuželka vlastní váhou ventil uzavřít. Když ventil zůstane zapříčený, nebo z nějakého důvodu netěsní, dochází ke zvýšení volnoběžných otáček, které volnoběžný ventil už neumí vyregulovat. Do sání se dostává falešný vzduch a motor točí víc než má.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2006 15:58 
Standa:
Diky moc za perfektni vysvetleni.
Dneska jsem volnobezny ventil koupil novy (mmch. i na uplne novem je pomerne velka mezera mezi kuzelkou a dosedaci plochou, ale ted uz vim proc), ale bohuzel situace s volnobehem se jeste zhorsila.
Jestlize pred tim byl volnobeh zvysen spis nahodne, ted je to permanentni stav, drzi cca 1200 ot/min, po odpojeni ventilu spadnou tak na 800-850, ale VETSINOU auto nema vubec tendenci chcipat. Jen pokud se zapne vetrak, tak se otacky jeste snizi, ale uz se nezvednou.
Nastartovat motor s odpojenym volnobeznym ventilem jde, mele se v hodne nizkych otackach a ma tendenci chcipat, ale sam o sobe malokdy chcipne.
Jeste takova vec. Prijde mi, ze z prostoru volnobezneho ventilu to ted dost syci, respektive myslim si, ze by to mohlo byt z toho mista.
Jestli to sycelo i pred vymenou nevim.
Nemohlo by se stat, ze by byl spatne pritazenej a prisavalo to nekde pod nim ? /pristup je tam opravdu tragicky, jeste ze mam hubeny ruce/. Prislo mi ale, ze sem ho utahnul na fest.

Proste kazdopadne po vymene ventilu se stav o dost zhorsil.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2006 16:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Zkus restart ŘJ

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2006 16:40 
Mel sem odpojenou baterku, kdyz sem tam ten ventil daval, takze RJ byla restartovana.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2006 08:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Jestli tam, něco syčí, tak to ještě pořadně zkontroluj. K ventilu je slušný přístup zespoda auta. Jestli všechno těsní, tak ještě zkus restartovat ŘJ po jízdě při teplém motoru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz