fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 dub 2024 23:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 zář 2011 15:25 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 21 črc 2006 16:25
Příspěvky: 1311
Bydliště: Havlíčkův Brod
Já to čistil každej rok co jsem měl forda.Jestli jseš přímo z Havl.Brodu.Tak já ti to můžu ukázat jak na to :-D

_________________
Minulost-Ford escort combi 1.6 r.99
Součastnost Renault Megane Grantour Limited combi 2014 1.6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2011 17:52 
Offline
Forďák

Registrován: 30 čer 2007 13:31
Příspěvky: 201
Bydliště: zlin
SUNDAT KLAPKU, HADICI SANI,Z VRCHU SE JAKZ TAKZ K JEDNOMU dostanes,pak zboku vrazis ruku mezi parohy sani a budes doufat ze v te poloze z kamasutry ten zk....j sroubek 8klicem povolis :-D :-D :-D delal jsem to predevcirem

_________________
Ford Escort kombi silver 98
v rodine:
Ford Sierra 2.0
Ford Ka
Ford Transit
Ford Sierra 1,8 tdi
RC 1:10 Ford Focus WRC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžnej ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 14:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Keď som vybral voľnobežný ventil na motore CVH,tak bez napájania
bol zavretý.Pri voľnobehu ho elektromagnet otvoril a pustilo vzduch okolo zavretej klapky.
Je to na zetecu riešené opačne?
Keď som čistil ventil na zetecu L1H ,plastove sanie,po zdemontovaní bol akoby otvorený.
Funguje to teda tak /?/ ,že pri stlačení plynu a otvorení klapky,elektromagnet
uzavrie ventil?
Čo som pozeral na konštrukčné riešenie ventilu,tak
na CVH vyzeral tak,že pri spustení magnetu ho tvorí
a na zetecu zatvorí

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžnej ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 15:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nechci to tvrdit s urcitosti, ale mam dojem ze ho na Zetecu take otevira.
Jen je v klidovem stavu tak nejak "mezi" a uplne ho zavre az podtlak v sani. Civka pak pretlaci i tento podtlak.
Ma to tusim nejakou zavislost na podtlaku zamerne, ale proc presne nevim.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžnej ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 19:05 
Offline
Nováček

Registrován: 26 pro 2010 17:37
Příspěvky: 10
Bydliště: Zlín
tomin: Docela mě tou diodou u cívky vyděsils ,zkoušel jsem na zdroji všechny ventily co mám a nijak zvlášť se nebránil ani jeden :D .Tak jsem v rámci téhle akce ( původně jsem šel hledat tu diodu ) kuchnul jeden ten volnoběžný ventil . Tohle je Focusový ( 1.8 ) ale myslím si že bude stejný .Cívka je v plastu ,mám ju rozklepnout jestli tam ta dioda je ? :)

Jinak docela dílo ,tohle byl ventil který jsem prolil všemi směry ,čistil se docela dlouho a stejně je vidět že není šance bez rozkuchání to vyčistit.Hřídelka je dutá ,tam je první problém s čištění a v membráně je také malá dírka.

Ale je vidět krásně princip toho ventilu.Vypadá to že elektromagnet hýbe pouze tím válečkem a pomocí podtlaku z motoru se hýbe hlavním sedlovým ventilem.

jo , su hroznej ,všechno rozeberu :)
Obrázek
Obrázek
membrána s hřídelkou

Obrázek
Obrázek
váleček ovládaný elektromagnetem s pružinkama
Obrázek
sedlo hlavního ventilu
Obrázek
tady tohle je sedlo toho pomocného ventilku ( váleček kterým hýbe elektromagnet ) který uzavírá dírku v hřídelce
uvnitř toho válečku je další pružinka :)

_________________
Ford Focus Combi 1999 ,ZETEC 1.8 16V .
Před tím Ford Focus Combi 1999, ZETEC 1.8 16V ,zničen zákeřnou Octávií :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžnej ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 20:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ty joo, pak to ma chodit, kdyz je to slozity jak orloj :-)
S tou diodou: pokud to pripojis na autobaterii tak pokud tam nejaka dioda je, tak razem spis uz jen byla. Autobaterka da takovej proud, ze ji ihned upali.

Toto je vyrez schematu od Zeteca:
Obrázek

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 21:07 
Offline
Nováček

Registrován: 26 pro 2010 17:37
Příspěvky: 10
Bydliště: Zlín
Ventily jsem zkoušel na laboratorním zdroji do 3A ,takže vykouřit do ztracena se mi ty diody snad nepodařily.

Tak jsem pokračoval v loupání :)

Diodu jsem nenašel .Jsou dvě možnosti : Buď mistři u Fordu kecají nebo v rámci úspor ( taková dioda to je peněz :) ) ji do dalšího modelu nedali :D .Ohmicky se to chová také jenom jako kontakty.Je to originál ventil od fordu.

V tom plastu asi zalitá nebude ,vypadá to na dost odolný termoset.

Obrázek
Obrázek

_________________
Ford Focus Combi 1999 ,ZETEC 1.8 16V .
Před tím Ford Focus Combi 1999, ZETEC 1.8 16V ,zničen zákeřnou Octávií :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 27 pro 2011 21:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
A promeril si ted, kdyz je od samotneho konektoru odpojena ta civka, jestli ta dioda neni soucasti toho konektoru ? (myslim toho valcoveho tela ve kterem jsou zalite kontakty)
Ten ventil se budi PWM signalem a tak by se pri kazdem vypnuti tranzistoru (200x za sekundu) generovala v civce spicka. V ECU proti tomu bude urcite dioda, ale ta spicka by se sirila po privodnim dratu a tak by to zarilo do okoli jako vysilac.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 28 pro 2011 20:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 zář 2011 10:57
Příspěvky: 56
Bydliště: liberec
zdravim lidičky
stím volnoběžnym ventilem to je na prd vymontoval sem ho ven pročistil a změna?? ŽÁDNÁ naopak otáčky vilítli z 2000 na
4000 ot/min

TAKŽE SEM HO ODPOJIL A HLE!!!! BĚŽÍ JAKO DŘÍV :otáčky na 900ot/min

pozn: voln.ventil je v háááááááááááji

akorat nevim co to udělá za jízdy ikdyž sem toskoušel jen na kratko a v pohoo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pozn: escort neni muj ja mam T D

_________________
ford sierra 2.3 ghia r.v.86 92kw zlatá metalíza :dávno pryč
lada 2105 1.3 40kw červená také dávno pryč
asi před 17lety
škoda felicia 1.3 mpi 50kw r.v 98 modrá barva také pryč
FORD ESCORT 1.8 TD 51KW RVA LUCAS R.V.96 MKVII

V ZIMĚ POZNÁŠ CO MAŠ PŘED DOMEM ZA.... (ŠROT)??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 28 pro 2011 20:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Tak to musím říct, že ten starý ventil (myšleno z hliníkového paroží) je úplně krásně jednoduchý a řekl bych že i bezporuchový :-D oproti tomuto :-D

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 28 pro 2011 21:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Rosťa-RS píše:
Tak to musím říct, že ten starý ventil (myšleno z hliníkového paroží) je úplně krásně jednoduchý a řekl bych že i bezporuchový :-D oproti tomuto :-D


Já bych řekl, že poruchový jsou na všech Fordech - nechápu, že když to bylo léta poruchový, tak s tím nic nedělali (20 let furt stejnej problém). Ještě jsem snad neviděl kus, na kterém by se neměnil. Jedinej, kterej mě potěšil je na Fiestě 1,3 Endura. Tam bývá veprostřed té cívky zalitý regulační šroub. Pokud už úplně nepomůže čištění, dá se to tím šroubem snadno manuálně doladit. Docela by mě zajímalo, jestli by šel dát i na Escorta - ještě jsem to nezkoušel...

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 28 pro 2011 22:01 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
OT: Já mám asi 7 let původní ventil... a kolik let byl předtím na autě nevím :-)

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 29 pro 2011 09:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2007 17:00
Příspěvky: 335
Bydliště: Bruntál - Náklo- OLomouc
Vyloupl jsem na té černé umělé hmotě v dírce silikon ,pod tím je šroubek kterým jsem si reguloval otáčky.

_________________
Ford Escort Combi 1.6,16v,8/97,Zetec.Ontario Blue ,fiat punto mk2. Smax 2007, 2.0 ,103kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 29 pro 2011 12:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ono spousta lidi leci vymenou volnoventilu problemy ktere jsou zpusobeny necim jinym.
Kolikrat jsem tady cetl "vymenil jsem ....., volnobeh.ventil, ..... a nic" ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 05 led 2012 12:28 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Čau pánové, mám trochu podobný problém jako marek0879. Pokud je motor ještě trochu studený, tak za jízdy po vyřazení na neutrál mám volnoběh cca 1400ot., neomezeně dlouhou dobu. Pokud ale zastavím, otáčky cca vteřinu po zastavení vylétnou na 1900 a pak spadnou na 900, což je normální volnoběh. Pokud je motor ohřátý, tyto hodnoty se zvedají, tzn. pokud za jízdy vyřadím, volnoběh je cca 1800ot., po zastavení vylétnou na 2100 a zase hned spadnou na 900. Pokud stojím a šlápnu na plyn, otáčky padají pomalu na 2000, tam se na vteřinu zastaví a pak padnou na 900. Pokud voln. ventil odpojím, padají za stání i za jízdy rychle a volnoběh je cca 750ot. Pokud by mi motor přisával falešný vzduch někde v sání za ventilem, tak by to po odpojení ventilu neměl být takový rozdíl, ne? Chápu, že po vyřazení za jízdy by měl být volnoběh trochu vyššì, ale skoro 2tis. je nějak moc...jinak klapka je vyčištěná, vyčištěním voln. ventilu jsem mu umožnil lehčeji běhat a tím pádem se otáčky posunuly ještě výš. Co by mohlo držet ventil el. otevřenej naplno, místo toho aby ho po chvíli nechalo pulzovat a držet motor na normálním či lehce zvýšeném volnoběhu? (jestli jeho funkci správně chápu) Jinak to dělá absolutně shodně na benzín i lpg.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 06 led 2012 12:02 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Jinak jsem chtěl podotknout, že můj problém je s motorem Duratec HE 2.0, ale do sekce Mondeo jsem to nedával záměrně, neboť tady je to taková "studnice volnoběhu" a principielně to bude asi dost podobné, jako u jiných motorů.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 06 led 2012 16:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Po odpojedni ventilu to bude vzdycky velkej rozdil. To by muselo byt to prisavani tak masivni, ze prutok ventilem uz by byl zanedbatelny a to je nepravdepodobne.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 07 led 2012 10:18 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
To asi jo, aspoň jsem tímto tedy vyloučil možnosti přisávání falešného vzduchu za klapkou/voln. ventilem.Chtěl jsem se zeptat, jestli jsem správně pochopil, že pokud má motor vyšší teplotu než provozní, tak řj zavelí zvednout otáčky aby se rychleji točila vodní pumpa a motor se lépe chladil? Koukal jsem totiž, že ve ForDiagu mám teplotu vody na volnoběhu cca 93'C, přitom motor nemá problémy s chlazením. Tudíž pokud bych do serie s čidlem vložil rezistor, nasimuloval bych nižší teplotu motoru a třeba by dìky tomu neměja řj tendenci zdvihat volnoběh. Pak by stačilo čidlo vyměnit. Pokud totiž není motor úplně ohřátý, je volnoběh za jízdy jen lehce zvýšený, což je všude uváděno jako normální.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 03:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 pro 2010 20:02
Příspěvky: 51
Bydliště: Třebusice okres KLADNO
já mám ten samej problém když sem to koupil tak otáčky 600a hned zas2000 semtam furt dokola,tak sem dal novej volnoběžák a od té doby po startu ke 2oum tisícum cca po 20ti vteřinách 1500 rozjedu se no a při jízdě když vyřadim na neutrál tak je tam 1500-2000 stačí zastavit na 5vteřin a je to OK 800-900. F.Esco.1.6 16v zetec r.1998

_________________
escort 1.6 16v zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 10:22 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Včera jsem připojil kabel F-super a Formidable a mám další poznatky:
1) teplota chladící kapaliny v poli ECT občas vystoupila až na 99'C, avšak po delší jízdě a pořádném prohřátí to dělalo i při 81'C. Ručička budíku teploty chladící kapaliny na palubce však ukazuje stále svisle, je v provozním rozmezí, i když odpojím čidlo teploty, vypnu i zapnu klíček, stále ukazuje teplotu. Odkud si jí palubka bere?
2) pokud jsem čidlo teploty chladící kapaliny odpojil, rozjela se naplno sahara a vyhodilo to chybu, která však nerozsvítila kontrolku motoru a volnoběh po vyřazení se nezměnil.
3)hodnota VSS (vehicle speed sensor) ukazovalo cca 2-3x menší rychlost, než byla reálná.
Mohlo by byýt vadné čidlo rychlosti, i když tachometr na palubce ukazuje správně? Nerad bych vyhazoval zbytečně peníze za nové čidlo...

Toto je popojíždění v neutrálu, rychlost cca 30-40km/h. VSS ukazuje 14km/h (v rychlosti 70km/ ukazuje cca 27km/h). Pokud se motor pořádně prohřeje, tak volnoběh zůstává viset na cca 2500ot, což už mi připadá extrémě moc. Už jsem z toho zoufalej, co bych měl ještě vyzkoušet?
Obrázek

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Naposledy upravil Yeshterr dne 08 led 2012 11:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz