fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 02:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 10:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Teplota nad 90 st. je ok. Tech 99 by uz mozna zacla chladit, ale spis bych rekl ze zacne az za 100 st.
Cidla tam mas dve. Jedno palubka, jedno ecu. Zbytek si tady najdi - je to tu mockrat popsane.
Sahara je normal po odpojeni cidla ecu.
Polovicni rychlost bude chybou ve Formidable. Je mala sance ze bude cidlo ko tak ze to bude ukazovat polovinu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 11:15 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Díky. Teplota ukazovala vždy max 99, a to jen na chvíli, většinou těch 89-92, podle toho jak zrovna otevře termostat. Tu rychlost vyzkouším u deklíka na Tvém Fordiagu, Připadá mi to, že to rychlost nezobrazuje lineárně, do cca 30ti. tachometrických to ukazuje polovičku, pokud tachometrická ale dál roste, jde nahoru rychlost v poli VSS už daleko méně. Bezchybně však čidlo pozná zastavení.
Tento problém s otáčkami nějakým způsobem s teplotou souvisí, neboť než se motor pořádně prohřeje, šlape skoro jak má. Každopádně díky.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 15:44 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Teplotní čidlo má mít odpor při 100'C 1,995 kohhmů. Změřil jsem teď čidlo, při 6'C mělo 74 kohmů, při 96'C mělo 2,29 kohmů, tudíž by mělo být v pořádku. Ale pokud jsem u takto ohřátého motoru odpojil voln.ventil, stále tento stav přetrvává. Akorát se to trochu posunulo směrem dolů, nicméně stejný příznak-při stání si po sešlápnutí a následném padání otáček motor chvilkově podrží 2tis. ot. a pak spadne na volnoběh, za jízdy drží při odpojeném ventilu cca 1500ot., pak po zastavení se vyhoupnou a spadnou na volnoběh. Tudíž teplotní čidlo a voln.ventil můžu vyloučit...

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 20:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Ahoj, už si promazal tu klapku (lanko) ?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 08 led 2012 20:52 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Jasně, klapka - ač špinavá - bezvadně zavírala (pružina opravdu plní svou funkci) a po vyčištění klapky a promazání lanka už tam není to počáteční "lupnutí", co bylo cítit v noze. Začínám mít pocit, že to tak má být... :roll:

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 09 led 2012 19:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já pro upřesnění - bavíme se o mk3 Mondeu s Duratecem He? (v tomto případě dvoulitr)
Co se týče budíku pro teplotu - už to vůbec není lineární ukazatel teploty, jako v Escortu, zde konkrétně to ukazuje jen tři stavy - málo - ok - hodně. Onoto kolísání ručičky podle reálné teploty asi bfu řidiče mátlo, tak to udělali takhle. Pokud vím, tak Duratec má jen jedno čidlo teploty chladící kapaliny (ECT) pro řídící jednotku a ta následně posílá signál do budíků, jak má 'teploměr' ukazovat. Tuším, že cca do 75°C je to ono 'málo', pak to plynule přeleze doprostřed a přes 110°C to přeleze doprava na 'hodně'. (ty čísla bez záruky, pro upřesnění viz Etzold).
Z toho lze zdůvodnit i chování ručičky po odpojení čidla, EEC sice ztratí signál z ACT, ale jede podle poslední hodnoty, zatížení motoru, vlastních tabulkových hodnot, atd.. Dokud mu ta hodnota nechybí natolik, že vyplivne chybu, rozsvítí kontrolku 'check engine' a nejspíš i ubere na výkonu, aby nehrozilo přehřátí..otázka je, jestli umí bez ECT přejít do režimu closed loop.. U Escortu ne, ale u Duratecu bych se ani nedivil, u Escortu (EEC4 a EEC5) se do closed loop přepne až po dosažení provozní teploty, u Duratecu mnohem dřív..těžko říct.
Tu rychlost bych viděl stejně jako Tomin chybou v programu, pokud by bylo VSS k.o. tak by ukazoval blbě i budík tachometru v autě, je samozřejmě elektronickej a opět signál z vss jde do řídící jednotky a z ní teprve do budíku.
Ten volnoběh, to je ořech..já na svým míval problém s houpáním a občas nchtěl chytnout po krátké jízdě za studena, ale to byla známá chyba software v řídící jednotce a řešilo se to náhráním nového softu.
Tohle bude buď klapka, nebo volnoběžný ventil, EGR, nebo díra v sání..Duratec nemá 2500rpm ani za studena.. Pokud je klapka ok..což lze zkontrolovat velmi snadno, stačí sundat tu hadici těsně před ní a kouknout, jestli se vrací.. tak pak vyzkoušet volnoběžný ventil..pro začátk odpojit..vyčisit, promazat, atd..případně si půjčit od někoho jiného jiný..
Pak zkontrolovat sání..přístup k němu je strašnej, no než ho začneš celý sundávat, tak zkontroluj podtlakový hadičky, co ovládají vířivý klapky, ventil vířivejch klapek.. Jo a to EGR.. u něj stačí sundat tu horní elektrickou část (čtyři šrouby) a pod ní je vlastní ventil..jestli není zatlačenej a zaseklej dolů v otevřený poloze.. (ale i to by asi EEC hlásila jako 'error in exhaust gas recirculation flow' a po čase by rozsvítila kontrolku motoru)
No, tohle všechno se dá zkontrolovat se šroubovákem a pár klíčema na parkovišti před barákem, tak zkus..a kdyžtak se ptej.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Naposledy upravil Wizzy dne 12 led 2012 11:50, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 10 led 2012 15:11 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Wizzi díky za nápady a rady, díky všem, včera jsem to nakonec rozlousknul, Monďák fachčí jak víno a já jsem moc rád :D
Jestli se nebudete zlobit, dám sem odkaz na svou galérku na ford-mondeo.cz, vzhledem k tomu, že jsou tam i fotky, tak abych s tím tady nezaplácnul půl stránky.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p711475

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 12 led 2012 09:35 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ha, na tuhle zradu jsem zapoměl, no dobře, žes to našel a nakonec to de facto opravdu byla díra v sání. Dobrá práce :smt006

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 12 led 2012 11:06 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Hlavně že to bylo ono, já tu hadici tahal s šancí 50 na 50, i když špinavej konec od oleje tu šanci, že je to ono, zvětšoval. Taky to mohlo být prasklé sání někde jinde a ten olej na to mohl kapat. Ale jak jsi správně napsal, tak přístup je strašnej :lol: . A ta prasklina byla defacto nenahmatatelná, až při vytahování jsem tu prasklinu nahmatal prstem a polil mě blažený pocit, že je to ono. Jinak díky všem za spostu info okolo, jsem spíš taková ta stará karburátorová škola a tak se furt učím. A promiň, že jsem Tě Wizzy přejmenoval na Wizziho s měkkým Yettim :P

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 02 úno 2012 16:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 21:30
Příspěvky: 94
Bydliště: ZVOLEN Slowakia
Kua chlapi, nenormalne peniaze vyhadzujete niektorí za túto sučiastku.
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN

!!!Táto téma nieje myslená ako reklama, iba ako pomoc pri ušetrení penez!!!

_________________
FORD ESCORT COMBI 1.8 16v 85kw, r.v.97, Schmidt Retro-ML 8jx15" et25, et20 Pneu.:Hankook v12 EVO 195/50/r15 strunky Weitec40/40, predne brzdy mondeo mk2 260mm, RECARO zicle z mk4 RS turbo
Farba: SCHWARZ MATT
EX: Škoda 100 retro
Ford Orion 1,6 66kw rv.:1989
NEW: F. ESCORT RS2000 mk6 na ND


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!
PříspěvekNapsal: 02 úno 2012 20:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
mohol si doplniť číslo dielu.Pozeral som katalóg intercars
a nenašiel som to pri rozklikaní katalógu.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 10:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
laky píše:
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN
Nevím jak na Slovensku, tam to třeba je super cena, ale v ČR se ceny pohybují od 600,-Kč výše. :wink:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 17:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 21:30
Příspěvky: 94
Bydliště: ZVOLEN Slowakia
skaldal píše:
laky píše:
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN
Nevím jak na Slovensku, tam to třeba je super cena, ale v ČR se ceny pohybují od 600,-Kč výše. :wink:


Tak to už hej, pisal som MOC ja nakupujem VOC tak ho mam za dakych 35,- eur ale aj tak je to viac ako 600,-kc

_________________
FORD ESCORT COMBI 1.8 16v 85kw, r.v.97, Schmidt Retro-ML 8jx15" et25, et20 Pneu.:Hankook v12 EVO 195/50/r15 strunky Weitec40/40, predne brzdy mondeo mk2 260mm, RECARO zicle z mk4 RS turbo
Farba: SCHWARZ MATT
EX: Škoda 100 retro
Ford Orion 1,6 66kw rv.:1989
NEW: F. ESCORT RS2000 mk6 na ND


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 17:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2009 21:30
Příspěvky: 94
Bydliště: ZVOLEN Slowakia
matus111 píše:
mohol si doplniť číslo dielu.Pozeral som katalóg intercars
a nenašiel som to pri rozklikaní katalógu.



Pre ESCORT mk7 a zetec motor Tušim aj MONDEO zetec HP302 446 (ked najde podla cisla, treba dat "použitie vo vozidle" a vyhodí všetky automobily

_________________
FORD ESCORT COMBI 1.8 16v 85kw, r.v.97, Schmidt Retro-ML 8jx15" et25, et20 Pneu.:Hankook v12 EVO 195/50/r15 strunky Weitec40/40, predne brzdy mondeo mk2 260mm, RECARO zicle z mk4 RS turbo
Farba: SCHWARZ MATT
EX: Škoda 100 retro
Ford Orion 1,6 66kw rv.:1989
NEW: F. ESCORT RS2000 mk6 na ND


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 17:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Bohate postaci polsky volnobezak z aukra :)

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 29 úno 2012 13:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009 00:31
Příspěvky: 501
Bydliště: Rokycansko <-> Praha
Malfis píše:
Bohate postaci polsky volnobezak z aukra :)


Presne tak, ja ho kupoval asi pred 2 roky za 750,- a do ted slouzi jak ma.

Nejhorsi na tomto dilu neni cena ale umisteni na aute, mam plastove sani jsem linej povolit jedinej sroubek navic, takze jsem mel paradne dodrbanou ruku. Navic jsem to delal dvakrat po sobe -vyndal, vycistil, vse ok a za necele dva mesice znova, tak jsem kupoval novy

_________________
Ford Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW
Ex: Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v, Escort MK VII, r.v. 96, sedan, 1.6 16v, Escort MK VI, r.v. 94, 5 dv., 1.6 16v-> Spoustu ND ->> Galerie dílů
Nefordí povozy: Škoda 1000 MB de Luxe, r.v. 69, 1.0 + Škoda Octavia combi r.v. 69, 1.2 + nějaká ta kejva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 29 úno 2012 22:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
To ja jsem sundal radsi sani :D a vycistil od oleje, byla tam dobra decka oleje

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 01 bře 2012 11:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Ten olej tam mam aj ja. Odkial sa tam berie? Co mi sposobuje?

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 01 bře 2012 11:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
odvětrávání klikové skříně

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběžný ventil za super cenu
PříspěvekNapsal: 01 bře 2012 13:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
mal som na mysli, ze co mi tam ten olej zapricini? aky to ma dosledok?

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz