fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 13 kvě 2024 23:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 15 čer 2006 20:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2006 22:12
Příspěvky: 14
Bydliště: Haviřov
Potřebuju vědět kde mám volnoběžný ventil hledat.Foed Escort 1.4 clx.Dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 črc 2006 11:00 
Ahojte,
včera jsem absolvoval to, co mnozí, tedy čištění volnoběžného ventilu z důvodu chcípajícího studeného motoru po nastartování. Poté, co se motor zahřeje, už je vše O.K. i po jeho vypnutí a opětném nastartování. Závada se objevila "zničehožnic", ranní jízda bez problému, odpolední startování již s problémem. Já bych to eště ustál, ale dcera s čerstvým ŘP s tím takhle jezdit nemůže.

Operaci jsem prováděl po několikerém pročtení tohoto a příbuzných témat zde. Kromě toho, že to je fakt práce pro vraha, ač se jedná o dva šroubky a kvůli tomu spodnímu jsem musel auto zvednou na špalky (na křivý louce akce docela vo držku)...celá operace proběhla celkem v pohodě. Ventil očividně zakarbonovaný byl, po několikerém opakovaném propláchnutí technickým benzínem a WD-40 viditelně prokoukl. (to WDčko je stejně vynález, co? :o)

Z akce vyplynuly dvě nejasnosti:
1. jak má ventil těsnit? nemyslím na motoru, ale sám od sebe. udivilo mě, že když jsem do něj nalil benzín, tento po chvíli začal vytékat v místě nalisování elektromagnetu na ventil. Je to dobře nebo špatně? Nemůže právě tamtudy docházet k nasávání falešného vzduchu?

2. Při připojení ventilu na 12V zdroj ventil cvaká, nicméně nějaký pohyb uvnitř není téměř patrný. Při pozorování velmi zblízka docházelo k posunu takové té černé kulaté zkosené součástky (nevím, jak to nazvat, ?píst? myslím si, že tím zkosením tam někde dosedá a tím uzavírá průchod vzduchu) max. cca o 2mm. Je to dobře, nebo málo? Co se tam má vlastně hýbat a jak moc?

Po zpětné montáži jsem provedl reset ŘJ, nové naprogramování podle tady někde okolo zveřejněných rad, při následné jízdě se zdál chod motoru O.K. bohužel dnes ráno se ukázalo, že zásah problém neodstranil :o(

Takže bych rád ještě zkontroloval často zmiňovaný ventil a hadici odvětrávání klikovky, ale nemám ponětí, která z těch mnoha ošklivých špinavých věcí pod kapotou to je :o). Nevíte prosím někdo o nějakém fotu tohoto?

Pokusil jsem se i vyfotit jak samotný vyndaný ventil, tak i jeho umístění, kdyby byl zájem, někam ty fotky dám.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2006 16:22 
Offline
Forďák

Registrován: 28 led 2005 10:06
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
ventil odvetravani klikovky je tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 37&start=0

taky by me zajimalo jak moc se ma pohybovat ten pistek v tom volnobeznem ventilu

_________________
Ford Escort 1.6 16V 12/97,LPG Vialle


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 07:54 
To : zbozek
Díky, to mi nějak uniklo. Mám dojem, že ho i na té fotce vidím, tak na to odpoledne kouknu v reálu.

Po mnou popsaném zásahu přeci jen došlo k mírné změně. Po nastartování studeného motoru otáčky opakovaně klesají snad i pod 500 (velmi hrubý odhad podle otáčkoměru) a vzápětí někde něco zareaguje a "přidá plyn" cca k 1700 a to se několikrát opakuje a motor už přitom nechcípe jako dřív. Po ujetí cca 300m a tedy mírném ohřátí motoru je již vše O.K.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 10:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To černé zkosené je regulační kuželka, která uzavírá průchod pro vzduch. Netěsní ůplně, ale jen přiškrcuje proudící vzduch. To že ventil netěsní směrem k elektromagnetu vidím jako problém. Na ose ovládacího vřetene je o-kroužek, který prostor ventilu těsní od okolí. O-kroužek už bude asi vydřený a ventil netěsní. Zdvih ventilu 2 mm se mi zda málo, protože ventily které jsem zatím měl v ruce vždy po připojení na napětí chodily tak cca 8-10 mm.
Myslím že to bude chtít nový ventil.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 14:59 
To: Standa
Tak tomu říkám ouplně vyčerpávající informace. Dík. Prubnu dvorního dodavatele, za co by ten ventil sehnal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2006 19:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
to Sam.Já jsem měl tu hadičku prdlou na duhé straně kde se napojuje do toho plastového paroží někde na úrovni vol.ventylu.Docela jsem se nadřel než jsem přišel na to která to je a jak ji sundat.Na tom ventylku odv.klikovky je jenom kousek kolínka potom tak 20 cm trubky a potom ta tvarovaná hadička.V tom místě kde se nasunuje na ten plast je dost krutej ohyb a tam to ty plyny narušej a ona se podtlakem sploští a praskne.Cena 300,-kč.Takhle jsem to měl alespon já.

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: volnobezny ventil-otázka
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 13:16 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2006 17:50
Příspěvky: 12
Bydliště: Hradec Kralove
potrebovql bych vedet kolik stoji volnobezny ventil a kde se da sehnat co nejlevnejsi,mam ford escort 1.6 16v zetec 97.diky za odpovedi.

_________________
Ford escort combi 1.6 Ghia 16v Zetec,hagusy,el.okna,klima,chrom maska,cd changer+ Ford radio 5000


Naposledy upravil slon dne 01 lis 2006 18:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 13:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2004 10:16
Příspěvky: 688
Bydliště: Plzeň
Radši se trošku porozhlédni a najdeš třeba toto http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5592

_________________
Ford Modeo mkIII Socka

bejvávalo:
Ford Escort 97" Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 13:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
V Elitu pro verzi s plastovými sacími parohy (dvoukomůrkový ventil) je za 2835,- (Siemens) nebo 3186,- (Hella). Pokud máš ještě hliníkové sání (tříkomůrkový ventil), tak tam mají za 1969,- (Hella). U Fordu budou mít ceny asi plusmínus stejné, možná trochu vyšší. Jo, ceny jsou bez DPH. Do jiného, než nového bych asi nešel, za chvíli můžeš kupovat další.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 14:17 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2006 17:50
Příspěvky: 12
Bydliště: Hradec Kralove
tak diky neco uz vymyslim.

_________________
Ford escort combi 1.6 Ghia 16v Zetec,hagusy,el.okna,klima,chrom maska,cd changer+ Ford radio 5000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 20:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
Ahoj slone.Já bych hned novej nekupoval.Jak tady kluci popsali tak stačí vyndat a vyčistit.Vydrží to fakt tak půl roku a nanovo.Dneska jsem to dělal a i s přípravou nájezdů hoďka práce.Chce to jen to správné nářadí.8 plochej na ventyl, 10 na baterku a hvězdičku šroubovací nástavec na klapku.Techničák na propláchnutí,konkor a WD na prostříkání.Jinak je to fakt znát když se to prdí.Mě začali sem tam vyset otáčky a nakonec opět automat a nemusel jsem šlapat plyn.Můžu říct,že je to dost nepříjemný.Hodně zdaru

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2006 22:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 čer 2006 20:37
Příspěvky: 137
Bydliště: Trutnov
Nemohu si dovolit nerejpnout ! Ale kdyz nekdo napise OTASKA tak to je vrchol !!!! :smt013

_________________
Dříve: FORD ESCORT 1.4i MKV 1991 Totálně bez výbavy :-) jen volant, kola a motor :-)

Nyní: HYUNDAI ACCENT 1.4i 16V = 71Kw, modrá metalíza, 2x airbag, ABS, klima, 4x el. okna, venk. teploměr, palub. PC . . .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2006 18:21 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2006 17:50
Příspěvky: 12
Bydliště: Hradec Kralove
Ja jsem myslel ze se tady resi problem s volnobehem a ne s pravopisem,ale uz jsem to opravil,SPOKOJEN.

_________________
Ford escort combi 1.6 Ghia 16v Zetec,hagusy,el.okna,klima,chrom maska,cd changer+ Ford radio 5000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2006 19:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
onysx píše:
Ahoj slone.Já bych hned novej nekupoval.Jak tady kluci popsali tak stačí vyndat a vyčistit.Vydrží to fakt tak půl roku a nanovo.Dneska jsem to dělal a i s přípravou nájezdů hoďka práce.Chce to jen to správné nářadí.8 plochej na ventyl, 10 na baterku a hvězdičku šroubovací nástavec na klapku.Techničák na propláchnutí,konkor a WD na prostříkání.Jinak je to fakt znát když se to prdí.Mě začali sem tam vyset otáčky a nakonec opět automat a nemusel jsem šlapat plyn.Můžu říct,že je to dost nepříjemný.Hodně zdaru


Zdárec... dneska už mě escort štval tolik, že sem se rozhodl ten ventil o víkendu taky vyčistit, jak tu všichni píšou... můžeš prosím trochu rozepsat tu demontáž toho ventilu a jak si ho čistil? Hledal jsem to tu, ale žádnej přesnej postup pro "zručné" jsem nenašel :) moc díky

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2006 20:25 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2006 17:50
Příspěvky: 12
Bydliště: Hradec Kralove
koukni na tenhle odkaz ja si myslim ze to tam je dost dobre popsany http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1

_________________
Ford escort combi 1.6 Ghia 16v Zetec,hagusy,el.okna,klima,chrom maska,cd changer+ Ford radio 5000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2006 20:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
slon píše:
koukni na tenhle odkaz ja si myslim ze to tam je dost dobre popsany http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1


jestli jsi to podle toho zvládnul, tak já přece musim taky :twisted: díky, v neděli se na to vrhnu... teda pokud dřív neumrznu, než to odmontuju

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2006 09:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
Ahojky Thomino.Ten odkaz od Standy je dobrej,ale je to na motor a ventyl do r.96.Ten je trošku jinačí a je vzadu za motorem.Pokud máš Zetec tak je ten ventyl jen dvojšroubkovej a bez toho aniž by jsi vlezl pod auto ho asi nesundáš.Někdo tady sice psal že to dokázal,ale to musel mít ruce jak pastelky :-D .Hlavně odpojit baterku a potom ferdu naučit novejm hodnotám.Já mám zkušenost,že když jsem to dal do kupy a natočil tak volnoběh lítal a když se motor ohřál tak v pohodě.Následné starty už byli ok a i když jsem ventyl odpojil tak otáčky držel a nechcípl.Po posledním čištění je ale zvláštní v tom,že než se ohřeje na určitou teplotu tak je to ok a potom začne lítat než přejde bílé pole. :evil: Asi jsem to čištění trochu odfláknul a budu muset opakovat.Napiš jak jsi dopadl a neumrzni :-D

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2006 17:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
No... tak v tuhle chvíli ti můžu podat informace jenom tak o paralenu a aspirinu :) ... sklátila mě nemoc, takže ventil bude muset zatim počkat - každopádně díky za info, snad ho najdu.

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2006 12:25 
Offline
Nováček

Registrován: 27 říj 2006 17:50
Příspěvky: 12
Bydliště: Hradec Kralove
Tak jsem konecne spokojen,vymenily my škrtici klapku a volnobeh my slape na 900ot. a vraci se mi z vysokych otacek v pohode

_________________
Ford escort combi 1.6 Ghia 16v Zetec,hagusy,el.okna,klima,chrom maska,cd changer+ Ford radio 5000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 279 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz