fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběžný ventil
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=19342
Stránka 12 z 14

Autor:  dragon [ 26 zář 2011 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kde je volnoběžný ventil na 1.6 zetec 1997.

Já to čistil každej rok co jsem měl forda.Jestli jseš přímo z Havl.Brodu.Tak já ti to můžu ukázat jak na to :-D

Autor:  holmar [ 26 zář 2011 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kde je volnoběžný ventil na 1.6 zetec 1997.

SUNDAT KLAPKU, HADICI SANI,Z VRCHU SE JAKZ TAKZ K JEDNOMU dostanes,pak zboku vrazis ruku mezi parohy sani a budes doufat ze v te poloze z kamasutry ten zk....j sroubek 8klicem povolis :-D :-D :-D delal jsem to predevcirem

Autor:  matus111 [ 27 pro 2011 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžnej ventil

Keď som vybral voľnobežný ventil na motore CVH,tak bez napájania
bol zavretý.Pri voľnobehu ho elektromagnet otvoril a pustilo vzduch okolo zavretej klapky.
Je to na zetecu riešené opačne?
Keď som čistil ventil na zetecu L1H ,plastove sanie,po zdemontovaní bol akoby otvorený.
Funguje to teda tak /?/ ,že pri stlačení plynu a otvorení klapky,elektromagnet
uzavrie ventil?
Čo som pozeral na konštrukčné riešenie ventilu,tak
na CVH vyzeral tak,že pri spustení magnetu ho tvorí
a na zetecu zatvorí

Autor:  tomin [ 27 pro 2011 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžnej ventil

Nechci to tvrdit s urcitosti, ale mam dojem ze ho na Zetecu take otevira.
Jen je v klidovem stavu tak nejak "mezi" a uplne ho zavre az podtlak v sani. Civka pak pretlaci i tento podtlak.
Ma to tusim nejakou zavislost na podtlaku zamerne, ale proc presne nevim.

Autor:  tomaw [ 27 pro 2011 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžnej ventil

tomin: Docela mě tou diodou u cívky vyděsils ,zkoušel jsem na zdroji všechny ventily co mám a nijak zvlášť se nebránil ani jeden :D .Tak jsem v rámci téhle akce ( původně jsem šel hledat tu diodu ) kuchnul jeden ten volnoběžný ventil . Tohle je Focusový ( 1.8 ) ale myslím si že bude stejný .Cívka je v plastu ,mám ju rozklepnout jestli tam ta dioda je ? :)

Jinak docela dílo ,tohle byl ventil který jsem prolil všemi směry ,čistil se docela dlouho a stejně je vidět že není šance bez rozkuchání to vyčistit.Hřídelka je dutá ,tam je první problém s čištění a v membráně je také malá dírka.

Ale je vidět krásně princip toho ventilu.Vypadá to že elektromagnet hýbe pouze tím válečkem a pomocí podtlaku z motoru se hýbe hlavním sedlovým ventilem.

jo , su hroznej ,všechno rozeberu :)
Obrázek
Obrázek
membrána s hřídelkou

Obrázek
Obrázek
váleček ovládaný elektromagnetem s pružinkama
Obrázek
sedlo hlavního ventilu
Obrázek
tady tohle je sedlo toho pomocného ventilku ( váleček kterým hýbe elektromagnet ) který uzavírá dírku v hřídelce
uvnitř toho válečku je další pružinka :)

Autor:  tomin [ 27 pro 2011 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžnej ventil

Ty joo, pak to ma chodit, kdyz je to slozity jak orloj :-)
S tou diodou: pokud to pripojis na autobaterii tak pokud tam nejaka dioda je, tak razem spis uz jen byla. Autobaterka da takovej proud, ze ji ihned upali.

Toto je vyrez schematu od Zeteca:
Obrázek

Autor:  tomaw [ 27 pro 2011 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Ventily jsem zkoušel na laboratorním zdroji do 3A ,takže vykouřit do ztracena se mi ty diody snad nepodařily.

Tak jsem pokračoval v loupání :)

Diodu jsem nenašel .Jsou dvě možnosti : Buď mistři u Fordu kecají nebo v rámci úspor ( taková dioda to je peněz :) ) ji do dalšího modelu nedali :D .Ohmicky se to chová také jenom jako kontakty.Je to originál ventil od fordu.

V tom plastu asi zalitá nebude ,vypadá to na dost odolný termoset.

Obrázek
Obrázek

Autor:  tomin [ 27 pro 2011 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

A promeril si ted, kdyz je od samotneho konektoru odpojena ta civka, jestli ta dioda neni soucasti toho konektoru ? (myslim toho valcoveho tela ve kterem jsou zalite kontakty)
Ten ventil se budi PWM signalem a tak by se pri kazdem vypnuti tranzistoru (200x za sekundu) generovala v civce spicka. V ECU proti tomu bude urcite dioda, ale ta spicka by se sirila po privodnim dratu a tak by to zarilo do okoli jako vysilac.

Autor:  marek0879 [ 28 pro 2011 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

zdravim lidičky
stím volnoběžnym ventilem to je na prd vymontoval sem ho ven pročistil a změna?? ŽÁDNÁ naopak otáčky vilítli z 2000 na
4000 ot/min

TAKŽE SEM HO ODPOJIL A HLE!!!! BĚŽÍ JAKO DŘÍV :otáčky na 900ot/min

pozn: voln.ventil je v háááááááááááji

akorat nevim co to udělá za jízdy ikdyž sem toskoušel jen na kratko a v pohoo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pozn: escort neni muj ja mam T D

Autor:  Rosťa-RS [ 28 pro 2011 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Tak to musím říct, že ten starý ventil (myšleno z hliníkového paroží) je úplně krásně jednoduchý a řekl bych že i bezporuchový :-D oproti tomuto :-D

Autor:  PAVIK [ 28 pro 2011 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Rosťa-RS píše:
Tak to musím říct, že ten starý ventil (myšleno z hliníkového paroží) je úplně krásně jednoduchý a řekl bych že i bezporuchový :-D oproti tomuto :-D


Já bych řekl, že poruchový jsou na všech Fordech - nechápu, že když to bylo léta poruchový, tak s tím nic nedělali (20 let furt stejnej problém). Ještě jsem snad neviděl kus, na kterém by se neměnil. Jedinej, kterej mě potěšil je na Fiestě 1,3 Endura. Tam bývá veprostřed té cívky zalitý regulační šroub. Pokud už úplně nepomůže čištění, dá se to tím šroubem snadno manuálně doladit. Docela by mě zajímalo, jestli by šel dát i na Escorta - ještě jsem to nezkoušel...

Autor:  dj.DEKL [ 28 pro 2011 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

OT: Já mám asi 7 let původní ventil... a kolik let byl předtím na autě nevím :-)

Autor:  Jindra Spíchal [ 29 pro 2011 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Vyloupl jsem na té černé umělé hmotě v dírce silikon ,pod tím je šroubek kterým jsem si reguloval otáčky.

Autor:  tomin [ 29 pro 2011 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Ono spousta lidi leci vymenou volnoventilu problemy ktere jsou zpusobeny necim jinym.
Kolikrat jsem tady cetl "vymenil jsem ....., volnobeh.ventil, ..... a nic" ...

Autor:  Yeshterr [ 05 led 2012 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Čau pánové, mám trochu podobný problém jako marek0879. Pokud je motor ještě trochu studený, tak za jízdy po vyřazení na neutrál mám volnoběh cca 1400ot., neomezeně dlouhou dobu. Pokud ale zastavím, otáčky cca vteřinu po zastavení vylétnou na 1900 a pak spadnou na 900, což je normální volnoběh. Pokud je motor ohřátý, tyto hodnoty se zvedají, tzn. pokud za jízdy vyřadím, volnoběh je cca 1800ot., po zastavení vylétnou na 2100 a zase hned spadnou na 900. Pokud stojím a šlápnu na plyn, otáčky padají pomalu na 2000, tam se na vteřinu zastaví a pak padnou na 900. Pokud voln. ventil odpojím, padají za stání i za jízdy rychle a volnoběh je cca 750ot. Pokud by mi motor přisával falešný vzduch někde v sání za ventilem, tak by to po odpojení ventilu neměl být takový rozdíl, ne? Chápu, že po vyřazení za jízdy by měl být volnoběh trochu vyššì, ale skoro 2tis. je nějak moc...jinak klapka je vyčištěná, vyčištěním voln. ventilu jsem mu umožnil lehčeji běhat a tím pádem se otáčky posunuly ještě výš. Co by mohlo držet ventil el. otevřenej naplno, místo toho aby ho po chvíli nechalo pulzovat a držet motor na normálním či lehce zvýšeném volnoběhu? (jestli jeho funkci správně chápu) Jinak to dělá absolutně shodně na benzín i lpg.

Autor:  Yeshterr [ 06 led 2012 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Jinak jsem chtěl podotknout, že můj problém je s motorem Duratec HE 2.0, ale do sekce Mondeo jsem to nedával záměrně, neboť tady je to taková "studnice volnoběhu" a principielně to bude asi dost podobné, jako u jiných motorů.

Autor:  tomin [ 06 led 2012 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Po odpojedni ventilu to bude vzdycky velkej rozdil. To by muselo byt to prisavani tak masivni, ze prutok ventilem uz by byl zanedbatelny a to je nepravdepodobne.

Autor:  Yeshterr [ 07 led 2012 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

To asi jo, aspoň jsem tímto tedy vyloučil možnosti přisávání falešného vzduchu za klapkou/voln. ventilem.Chtěl jsem se zeptat, jestli jsem správně pochopil, že pokud má motor vyšší teplotu než provozní, tak řj zavelí zvednout otáčky aby se rychleji točila vodní pumpa a motor se lépe chladil? Koukal jsem totiž, že ve ForDiagu mám teplotu vody na volnoběhu cca 93'C, přitom motor nemá problémy s chlazením. Tudíž pokud bych do serie s čidlem vložil rezistor, nasimuloval bych nižší teplotu motoru a třeba by dìky tomu neměja řj tendenci zdvihat volnoběh. Pak by stačilo čidlo vyměnit. Pokud totiž není motor úplně ohřátý, je volnoběh za jízdy jen lehce zvýšený, což je všude uváděno jako normální.

Autor:  Jirka72 [ 08 led 2012 03:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

já mám ten samej problém když sem to koupil tak otáčky 600a hned zas2000 semtam furt dokola,tak sem dal novej volnoběžák a od té doby po startu ke 2oum tisícum cca po 20ti vteřinách 1500 rozjedu se no a při jízdě když vyřadim na neutrál tak je tam 1500-2000 stačí zastavit na 5vteřin a je to OK 800-900. F.Esco.1.6 16v zetec r.1998

Autor:  Yeshterr [ 08 led 2012 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Včera jsem připojil kabel F-super a Formidable a mám další poznatky:
1) teplota chladící kapaliny v poli ECT občas vystoupila až na 99'C, avšak po delší jízdě a pořádném prohřátí to dělalo i při 81'C. Ručička budíku teploty chladící kapaliny na palubce však ukazuje stále svisle, je v provozním rozmezí, i když odpojím čidlo teploty, vypnu i zapnu klíček, stále ukazuje teplotu. Odkud si jí palubka bere?
2) pokud jsem čidlo teploty chladící kapaliny odpojil, rozjela se naplno sahara a vyhodilo to chybu, která však nerozsvítila kontrolku motoru a volnoběh po vyřazení se nezměnil.
3)hodnota VSS (vehicle speed sensor) ukazovalo cca 2-3x menší rychlost, než byla reálná.
Mohlo by byýt vadné čidlo rychlosti, i když tachometr na palubce ukazuje správně? Nerad bych vyhazoval zbytečně peníze za nové čidlo...

Toto je popojíždění v neutrálu, rychlost cca 30-40km/h. VSS ukazuje 14km/h (v rychlosti 70km/ ukazuje cca 27km/h). Pokud se motor pořádně prohřeje, tak volnoběh zůstává viset na cca 2500ot, což už mi připadá extrémě moc. Už jsem z toho zoufalej, co bych měl ještě vyzkoušet?
Obrázek

Stránka 12 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/