fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběžný ventil
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=19342
Stránka 13 z 14

Autor:  tomin [ 08 led 2012 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Teplota nad 90 st. je ok. Tech 99 by uz mozna zacla chladit, ale spis bych rekl ze zacne az za 100 st.
Cidla tam mas dve. Jedno palubka, jedno ecu. Zbytek si tady najdi - je to tu mockrat popsane.
Sahara je normal po odpojeni cidla ecu.
Polovicni rychlost bude chybou ve Formidable. Je mala sance ze bude cidlo ko tak ze to bude ukazovat polovinu.

Autor:  Yeshterr [ 08 led 2012 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Díky. Teplota ukazovala vždy max 99, a to jen na chvíli, většinou těch 89-92, podle toho jak zrovna otevře termostat. Tu rychlost vyzkouším u deklíka na Tvém Fordiagu, Připadá mi to, že to rychlost nezobrazuje lineárně, do cca 30ti. tachometrických to ukazuje polovičku, pokud tachometrická ale dál roste, jde nahoru rychlost v poli VSS už daleko méně. Bezchybně však čidlo pozná zastavení.
Tento problém s otáčkami nějakým způsobem s teplotou souvisí, neboť než se motor pořádně prohřeje, šlape skoro jak má. Každopádně díky.

Autor:  Yeshterr [ 08 led 2012 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Teplotní čidlo má mít odpor při 100'C 1,995 kohhmů. Změřil jsem teď čidlo, při 6'C mělo 74 kohmů, při 96'C mělo 2,29 kohmů, tudíž by mělo být v pořádku. Ale pokud jsem u takto ohřátého motoru odpojil voln.ventil, stále tento stav přetrvává. Akorát se to trochu posunulo směrem dolů, nicméně stejný příznak-při stání si po sešlápnutí a následném padání otáček motor chvilkově podrží 2tis. ot. a pak spadne na volnoběh, za jízdy drží při odpojeném ventilu cca 1500ot., pak po zastavení se vyhoupnou a spadnou na volnoběh. Tudíž teplotní čidlo a voln.ventil můžu vyloučit...

Autor:  dj.DEKL [ 08 led 2012 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Ahoj, už si promazal tu klapku (lanko) ?

Autor:  Yeshterr [ 08 led 2012 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Jasně, klapka - ač špinavá - bezvadně zavírala (pružina opravdu plní svou funkci) a po vyčištění klapky a promazání lanka už tam není to počáteční "lupnutí", co bylo cítit v noze. Začínám mít pocit, že to tak má být... :roll:

Autor:  Wizzy [ 09 led 2012 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Já pro upřesnění - bavíme se o mk3 Mondeu s Duratecem He? (v tomto případě dvoulitr)
Co se týče budíku pro teplotu - už to vůbec není lineární ukazatel teploty, jako v Escortu, zde konkrétně to ukazuje jen tři stavy - málo - ok - hodně. Onoto kolísání ručičky podle reálné teploty asi bfu řidiče mátlo, tak to udělali takhle. Pokud vím, tak Duratec má jen jedno čidlo teploty chladící kapaliny (ECT) pro řídící jednotku a ta následně posílá signál do budíků, jak má 'teploměr' ukazovat. Tuším, že cca do 75°C je to ono 'málo', pak to plynule přeleze doprostřed a přes 110°C to přeleze doprava na 'hodně'. (ty čísla bez záruky, pro upřesnění viz Etzold).
Z toho lze zdůvodnit i chování ručičky po odpojení čidla, EEC sice ztratí signál z ACT, ale jede podle poslední hodnoty, zatížení motoru, vlastních tabulkových hodnot, atd.. Dokud mu ta hodnota nechybí natolik, že vyplivne chybu, rozsvítí kontrolku 'check engine' a nejspíš i ubere na výkonu, aby nehrozilo přehřátí..otázka je, jestli umí bez ECT přejít do režimu closed loop.. U Escortu ne, ale u Duratecu bych se ani nedivil, u Escortu (EEC4 a EEC5) se do closed loop přepne až po dosažení provozní teploty, u Duratecu mnohem dřív..těžko říct.
Tu rychlost bych viděl stejně jako Tomin chybou v programu, pokud by bylo VSS k.o. tak by ukazoval blbě i budík tachometru v autě, je samozřejmě elektronickej a opět signál z vss jde do řídící jednotky a z ní teprve do budíku.
Ten volnoběh, to je ořech..já na svým míval problém s houpáním a občas nchtěl chytnout po krátké jízdě za studena, ale to byla známá chyba software v řídící jednotce a řešilo se to náhráním nového softu.
Tohle bude buď klapka, nebo volnoběžný ventil, EGR, nebo díra v sání..Duratec nemá 2500rpm ani za studena.. Pokud je klapka ok..což lze zkontrolovat velmi snadno, stačí sundat tu hadici těsně před ní a kouknout, jestli se vrací.. tak pak vyzkoušet volnoběžný ventil..pro začátk odpojit..vyčisit, promazat, atd..případně si půjčit od někoho jiného jiný..
Pak zkontrolovat sání..přístup k němu je strašnej, no než ho začneš celý sundávat, tak zkontroluj podtlakový hadičky, co ovládají vířivý klapky, ventil vířivejch klapek.. Jo a to EGR.. u něj stačí sundat tu horní elektrickou část (čtyři šrouby) a pod ní je vlastní ventil..jestli není zatlačenej a zaseklej dolů v otevřený poloze.. (ale i to by asi EEC hlásila jako 'error in exhaust gas recirculation flow' a po čase by rozsvítila kontrolku motoru)
No, tohle všechno se dá zkontrolovat se šroubovákem a pár klíčema na parkovišti před barákem, tak zkus..a kdyžtak se ptej.

Autor:  Yeshterr [ 10 led 2012 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Wizzi díky za nápady a rady, díky všem, včera jsem to nakonec rozlousknul, Monďák fachčí jak víno a já jsem moc rád :D
Jestli se nebudete zlobit, dám sem odkaz na svou galérku na ford-mondeo.cz, vzhledem k tomu, že jsou tam i fotky, tak abych s tím tady nezaplácnul půl stránky.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 75#p711475

Autor:  Wizzy [ 12 led 2012 09:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Ha, na tuhle zradu jsem zapoměl, no dobře, žes to našel a nakonec to de facto opravdu byla díra v sání. Dobrá práce :smt006

Autor:  Yeshterr [ 12 led 2012 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil

Hlavně že to bylo ono, já tu hadici tahal s šancí 50 na 50, i když špinavej konec od oleje tu šanci, že je to ono, zvětšoval. Taky to mohlo být prasklé sání někde jinde a ten olej na to mohl kapat. Ale jak jsi správně napsal, tak přístup je strašnej :lol: . A ta prasklina byla defacto nenahmatatelná, až při vytahování jsem tu prasklinu nahmatal prstem a polil mě blažený pocit, že je to ono. Jinak díky všem za spostu info okolo, jsem spíš taková ta stará karburátorová škola a tak se furt učím. A promiň, že jsem Tě Wizzy přejmenoval na Wizziho s měkkým Yettim :P

Autor:  laky [ 02 úno 2012 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběžný ventil za super cenu

Kua chlapi, nenormalne peniaze vyhadzujete niektorí za túto sučiastku.
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN

!!!Táto téma nieje myslená ako reklama, iba ako pomoc pri ušetrení penez!!!

Autor:  matus111 [ 02 úno 2012 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!

mohol si doplniť číslo dielu.Pozeral som katalóg intercars
a nenašiel som to pri rozklikaní katalógu.

Autor:  skaldal [ 03 úno 2012 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!

laky píše:
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN
Nevím jak na Slovensku, tam to třeba je super cena, ale v ČR se ceny pohybují od 600,-Kč výše. :wink:

Autor:  laky [ 03 úno 2012 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!

skaldal píše:
laky píše:
Mam presondované že za najlepší peníz sa dá kupit v Inter Cars-e, na eura a MOC s dph u nás stoji 55,-eur. TOPRAN
Nevím jak na Slovensku, tam to třeba je super cena, ale v ČR se ceny pohybují od 600,-Kč výše. :wink:


Tak to už hej, pisal som MOC ja nakupujem VOC tak ho mam za dakych 35,- eur ale aj tak je to viac ako 600,-kc

Autor:  laky [ 03 úno 2012 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnobežny ventil za super cenu!!!

matus111 píše:
mohol si doplniť číslo dielu.Pozeral som katalóg intercars
a nenašiel som to pri rozklikaní katalógu.



Pre ESCORT mk7 a zetec motor Tušim aj MONDEO zetec HP302 446 (ked najde podla cisla, treba dat "použitie vo vozidle" a vyhodí všetky automobily

Autor:  Malfis [ 03 úno 2012 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

Bohate postaci polsky volnobezak z aukra :)

Autor:  Lahvac [ 29 úno 2012 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

Malfis píše:
Bohate postaci polsky volnobezak z aukra :)


Presne tak, ja ho kupoval asi pred 2 roky za 750,- a do ted slouzi jak ma.

Nejhorsi na tomto dilu neni cena ale umisteni na aute, mam plastove sani jsem linej povolit jedinej sroubek navic, takze jsem mel paradne dodrbanou ruku. Navic jsem to delal dvakrat po sobe -vyndal, vycistil, vse ok a za necele dva mesice znova, tak jsem kupoval novy

Autor:  Malfis [ 29 úno 2012 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

To ja jsem sundal radsi sani :D a vycistil od oleje, byla tam dobra decka oleje

Autor:  ferguson [ 01 bře 2012 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

Ten olej tam mam aj ja. Odkial sa tam berie? Co mi sposobuje?

Autor:  miki21 [ 01 bře 2012 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

odvětrávání klikové skříně

Autor:  ferguson [ 01 bře 2012 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběžný ventil za super cenu

mal som na mysli, ze co mi tam ten olej zapricini? aky to ma dosledok?

Stránka 13 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/