fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběžný ventil
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=19342
Stránka 1 z 14

Autor:  Návštěvník [ 11 kvě 2005 09:25 ]
Předmět příspěvku:  volnoběžný ventil

Zdravím
problém s volnoběžným ventilem má koukám dost lidí i já. ( fiesta EFI 96 1.3 ) vzhledem k tomu že nový stojí kolem 3500 což se mi nechce dávat jsem se pídil po jiné možnosti a jeden automechanik mi tvrdil, že je možné dát tam třeba starší ventil z eska. je prý sice vo chlup věčí, ale prej to neva... co vy na to pánové odborníci. jo kdyby jste měl náho dou jěkdo fotky toho ventilu z eska tak je sem hodtě včetně roztečí aŤ to mohu porovnat s tím mým z fiesty . Díkes

Autor:  djax [ 19 pro 2005 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Je tohle volnoběžný ventil?

Ten stříbrný váleček?
Obrázek
Obrázek

Autor:  Toko [ 19 pro 2005 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

jj, to je on a oproti mému Escu krásně přístupný.

Autor:  Nagant [ 19 pro 2005 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, viz třeba:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,176 ... 918,0.html

Autor:  djax [ 19 pro 2005 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Myslíte že auto pojede i bez něj? Mám problémy s volnoběžnýma otáčkama - točí to na neutrál 3-4tis, lítá to nahoru, jede to bez plynu atd. Než se dostanu na řadu v servisu, tak prý mám z něj odpojit konektor. Zkoušel jsem s odpojeným konektorem nastartovat, ale hned to chcíplo... :-(

Autor:  -petr- [ 19 pro 2005 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, že to hned chcípne, bez něj jezdit nemůžeš.

Autor:  Nagant [ 19 pro 2005 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus ten ventil vyčistit, jak, to tu najdeš v x tématech. Takový krásný přístup k tomu ventilu máš :D.

Autor:  djax [ 19 pro 2005 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem na to lama :oops: . Stačí odšroubovat ty dva šroubky, prostříknout to WD40 nebo něčím podobným a namontovat to zpět?

Autor:  Nagant [ 19 pro 2005 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

Nebuďte líní, používejte "Hledat" :!: :smt018
Jen namátkou
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... %FD+ventil

Autor:  Návštěvník [ 05 bře 2006 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběžný ventil 1,8 16V

Zdravím všechny.
Mám problém s visícími otáčkami a chtěl jsem vyčistit volnoběžný ventil, ale na netu jsem našel jen postup u motoru 1,6 16V 1996 a ten je trochu jiný. Nemá někdo z vás fotky kde je vlastně ten ventil u mého auta nebo zkušenosti s demontáží a tak?
Dík moc

Autor:  -petr- [ 05 bře 2006 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

Na tomhle novějším Zetecu je volnoběžný ventil velice špatně přístupný. Určitě ho poznáš, drží na 2 šroubech a vede do něj konektor, fotku nemám. Demontáž je jednoduchá - sundat konektor a odšroubovat. Přístup k němu je ale tragický, snad jedině od spodu auta, ale musíš mít fakt šikovné nářadí a ohebnou ruku, aby jsi se k těm šroubům vůbec dostal.

Autor:  skaldal [ 05 bře 2006 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jde to i zeshora, ale musíš si tak natřikrát zlomit ruce a ještě si hodně zanadáváš :-D Je to pěkně vzadu dole pod vstřikováním, tam co je startér.

Autor:  Návštěvník [ 06 bře 2006 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

Dík moc asi jsem tušil, kde je, ale nechtěl jsem tomu věřit :shock:

Autor:  pepa [ 10 bře 2006 01:34 ]
Předmět příspěvku:  ventil

já už jsem volnoběžný ventil měnil, vlastně měnili ho ve Fordu, ale mohl jsem se dívat jak to dělají. Shora se k němu nedostaneš , jedině zespodu, ale vleže to jde blbě. Nejlepší je když je auto vysoko na zvedáku, nebo na rampě abys pod ním mohl stát, pak to jde. Mechanik ho měl venku za 5min. Ventil je zezadu na motoru, musiš jít rukou zleva kolem olejového filtru směrem nahoru k sání a nahmatat ho.

jak se tak dívám, máme stejná auta. Kolik ti to papá?

Autor:  Návštěvník [ 20 kvě 2006 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Muzete mi nekdo rict, zda ta pryzova kuzelka v demontovanem ventilu ma tesne dosedat na tu plochu a ucpat tak jednu komoru ?
V tomhle mem totiz v klidove poloze vubec nedoseda a je tam pomerne velka mezera.

Obrázek

A druha vec, jestli je tohle ventil odvetrani klikove skrine a jestli je normalni, ze se v nem pistek sam pohybuje ("chrasti").

Obrázek

A za treti, kam vede ta hadicka z tohodle ventilu.

Diky.

Autor:  Standa [ 22 kvě 2006 06:45 ]
Předmět příspěvku: 

Nejsem si jistý jestli musí kuželka dosedat ůplně do sedla. Jde víceméně o ventil regulační, kde není těsnost podmíněná. Kuželka totiž neustále kmitá a tím se dáfkuje takové množství vzduchu, tak aby motor držel stabilní volnoběh. Nejde tedy o to něco zavřít tak aby neproudil žádný vzduch, protože motor ke svému chodu nějaký stále potřebuje. Ná mém ventilu také žádné gumové těsnení není, ale kuželka je kovová. Dosedá sice do sedla těsně, ale ventil je tříkomorový a funguje tam přepouštění trochu jinak, než u dvoukomorového.
Obr. mého ventilu:
Obrázek

Co se týče ventilu odvětrání klikovky, tak kuželka se v něm pohybuje volně. Tím že je ventil umístěn ve vertikální poloze, kuželka dosedá do sedla a ventil je uzavřen. Při volném chodu je podtlak natolik nízký, že ventil zůstava uzavřený. Odvětrání je vyvedené do sání viz foto:
Obrázek
Přívod je zleva na nátrubek (na něm je nasazené kolenko, které občas praskne) a rozvod je proveden těmi kanálky ke všem čtyřem sacím komorám.
Když se ovšem zvednou otáčky motoru, zvedne se podtlak v sacím vedení a ten nadzvedne kuželku ve ventilu. Tím dojde k propojení sání s prostrem kartru. když se motor opět dostane do volnoběžných otáček a dojde kesnížení podtlaku v sání, musí kuželka vlastní váhou ventil uzavřít. Když ventil zůstane zapříčený, nebo z nějakého důvodu netěsní, dochází ke zvýšení volnoběžných otáček, které volnoběžný ventil už neumí vyregulovat. Do sání se dostává falešný vzduch a motor točí víc než má.

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2006 15:58 ]
Předmět příspěvku: 

Standa:
Diky moc za perfektni vysvetleni.
Dneska jsem volnobezny ventil koupil novy (mmch. i na uplne novem je pomerne velka mezera mezi kuzelkou a dosedaci plochou, ale ted uz vim proc), ale bohuzel situace s volnobehem se jeste zhorsila.
Jestlize pred tim byl volnobeh zvysen spis nahodne, ted je to permanentni stav, drzi cca 1200 ot/min, po odpojeni ventilu spadnou tak na 800-850, ale VETSINOU auto nema vubec tendenci chcipat. Jen pokud se zapne vetrak, tak se otacky jeste snizi, ale uz se nezvednou.
Nastartovat motor s odpojenym volnobeznym ventilem jde, mele se v hodne nizkych otackach a ma tendenci chcipat, ale sam o sobe malokdy chcipne.
Jeste takova vec. Prijde mi, ze z prostoru volnobezneho ventilu to ted dost syci, respektive myslim si, ze by to mohlo byt z toho mista.
Jestli to sycelo i pred vymenou nevim.
Nemohlo by se stat, ze by byl spatne pritazenej a prisavalo to nekde pod nim ? /pristup je tam opravdu tragicky, jeste ze mam hubeny ruce/. Prislo mi ale, ze sem ho utahnul na fest.

Proste kazdopadne po vymene ventilu se stav o dost zhorsil.

Autor:  dj.DEKL [ 22 kvě 2006 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus restart ŘJ

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2006 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

Mel sem odpojenou baterku, kdyz sem tam ten ventil daval, takze RJ byla restartovana.

Autor:  Standa [ 23 kvě 2006 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli tam, něco syčí, tak to ještě pořadně zkontroluj. K ventilu je slušný přístup zespoda auta. Jestli všechno těsní, tak ještě zkus restartovat ŘJ po jízdě při teplém motoru.

Stránka 1 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/