fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
divný volnobeh http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=20053 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | marko [ 03 lis 2008 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | divný volnobeh |
Ja viem, že tu bolo veľa popísané o voľnobehu, ale z toho môjho som nešťastný. Pomaly mi padali otáčky, pri studenom štarte mi vyskočili na 2000 a po asi 10 sek klesli na 1500 a po krátkej jazde na 800 , pri neutrály som cítil jemné zachvenia asi každých 10sek. Vyčistil som voľnobežný ventil,škrtiacu klapku a z kolienka odvetrania kľukovky som vybral ventil a vyčistil. Samozrejme som mal odpojenú baterku. Problém je v tom, že keď som to všetko poskladal, tak pri studenom motore mi zas otáčky vyskočili na 2000 a po 10 sek 1200. Pri zohriatom motore mi po vyradení padnú na 1200 a po 10 sek na 800. Neviem prečo neklesnú hneď na 800 ako pred tým.Auto sa mi zdá živšie. Neviete niekto, kde je problém??????? Začínam pochybovať, či som kúpil dobré auto... |
Autor: | Mlynec [ 03 lis 2008 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čo tak ho napichnúť na diagnostiku??? Tých 200 korún hádam za to stojí. Myslím, že ti poradia, čoho sa chytiť, lebo takto ťažko niečo poriešiš...... |
Autor: | Jimmy [ 03 lis 2008 19:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš prostě špatný volnoběžný ventil. Ty ventily nevydřží věčně a nejdou do nekonečna jen čistit. Je to jedna ze součástek, která je pořád v pohybu a tak se není čemu divit, že jednou odejde nadobro. Chce to koupit nový ventil..... btw: pokud jsi ten ventil při čištění zkoumal, tak sis určitě všíml, že to těsnění na tom pístku nedosedá úplně jak má a tudíž jde jednotlivé komory profouknout že? |
Autor: | Jimmy [ 03 lis 2008 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ještě poznámka: pokud tě tápí jen volnoběh, tak Tě můžu ujistit, že bude hůř |
Autor: | marko [ 03 lis 2008 19:55 ] |
Předmět příspěvku: | divný volnobeh |
Ja som sa zle vyjadril, volnobež. ventil som čistil dávnejšie asi pred mesiacom.Dnes som vyčistil najprv ventil odvetrania kľukovky a naštartoval som a volnobeh pekne na 1200 po zahriatí na 800, ale pre kľud na duši som sa pustil do čistenia klapky a po spätnej montáži to robilo to, že mi nepadli otáčky na 800 ale na 1200 a po 10 sek na 800. |
Autor: | Jimmy [ 03 lis 2008 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
ono je možné, že po vyčištění té klapky začal blbnout potenciometr..... chtělo by to proměřit. On signál z potenciometru je hlavním čidlem, který dává podněty pro volnoběh. Pokud bys ho proměřoval, tak mezi piny 1 a 3 by měl být odpor 3.400 Ohm až 4.600 Ohm, případně můžeš změřit volty při zapnutém motoru a to buď na pinu 2 nebo v ŘJ (tam by to mohl být pin č. 47) A hodnoty voltů by se měly pohybovat od 0,5 do 4,5V - podle otevření klapky. |
Autor: | marko [ 04 lis 2008 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | divný volnobeh |
Dokola som kontroloval konektory, ktoré som odpojil pri čistení klapky a napadlo ma odpojiť konektor od volnobež. ventila pri naštartovanom motore. Otačky padli asi na 500 ale motor nezhasol.Urobil som to ešte 2x a čuduj sa svete otáčky sa zrazu ustálili na 850. Znova som naštartoval, motor bol už zohriaty,popridával som a otáčky pekne padali na 850.Uvidím ráno. Ďakujem za rady |
Autor: | marko [ 09 lis 2008 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | divný volnobeh |
Už je to ok |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |