fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=20365
Stránka 30 z 30

Autor:  Tazz89 [ 21 kvě 2012 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)

Tak regulátor vyměněnej tlak už v pořádku, ale problém pořád přetrvává...

Autor:  Tazz89 [ 16 črc 2012 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)

Tak nakonec to byla řídící jednotka....

Autor:  fordero1 [ 18 črc 2012 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)

a co s nou ak sa smiem spytat ? vymena alebo len novy sw ?

Autor:  Radek124 [ 14 srp 2012 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)

nový sw se u escorta nevyplatí když jednotek je všude víc než dost

Autor:  samanfc [ 30 lis 2012 19:53 ]
Předmět příspěvku:  escort 1,6 16v volnobeh

zdravim nedrzi vubec volnobeh s seslaplym plynem se da nastartovat turovat se da taky v poho ale jak se pedal uvolni hned chcipne

Autor:  koryfej [ 01 pro 2014 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Nejen kolísavý volnoběh

No jak to říci - měl jsem a pořád mám oblíbený problém. Kolísání volnoběhu při startu, chcípání volnoběhu při vyřazení se zapnutou klimou, nízké otáčky volnoběhu po zahřátí a poslední dobou se přidávalo, že při volnoběhu otáčky občas vyletěly na 2500-3000, pak po zařazení rychlosti jsem ani nemusel šlapat na plyn a auto jelo jak divé, na tohleto celkem bezpečně zabíralo auto chcípnout a poté ho znovu nastartovat, ale poslední dobou se to stávalo čím dál častěji.

Tak jsem nechal (jsem celkem neodborník) vyčistit škrtící klapku a ventil volnoběhu a zůstaly tyto problémy: po nastartování za studena motor kolísá 2000 otáček-skoro nic ( občas chcípne)-2000 otáček-skoro nic atd atd, když jsem stál venku, jako by motor po těch vysokých otáčkách vždy něco přidusilo. Rozjet se není celkem problém, jen si musím trošku pohrát plynem. Po mírném zahřátí (cca 2 km jízdy ) už otáčky kolísají jen 1500 - 500 - 1500 - 500, po úplném zahřátí už volnoběh většinou jen vyletí na 1200, zhoupnou se na 700 a pak už drží pěkně těch cca 900 nebo rovnou klesne pomalu na 900. Dneska, když bylo venku pod nulou to po zahřátí kolísalo i vícekrát, ale jak se to na křižovatce ustálí, volnoběh drží krásně. Navíc se ale objevil další problém, uberu plyn, respektive sundám nohu z plynu a auto ještě 2-3 sekundy táhne, než začne zpomalovat. Toto mě taky celkem trápí.
Jak píšu, jsem celkem laik. První názor známého byl, že škrtící klapku po vyčištění je třeba nastavit. Další známý říkal, že se asi nastaví sama. Může to být ta špatně nastavená škrtící klapka?
Po přečtení spousty příspěvku začínám podezřívat ventil odvětrání klikové hřídele. Může to dělat ten ventil? Jakou má vlastně funkci.
Nebo nějaké teplotní čidlo? Nebo řídící jednotka - když jsem to nedávno startoval opakovaně již trochu zahřáté, jako by se to kolísání 1500-500 po 30 sekundách ustálilo samo?

Předem děkuji za nápady!

Autor:  Standa [ 02 pro 2014 08:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejen kolísavý volnoběh

Špatně nastavená škrtící klapka to asi nebude, ale problém nejspíš bude v senzoru na polohu škrtící klapky TPS. Většinou je problém v konektorech na vedení od TPS k řídící jednotce. Spolehlivě to lze zjistit s připojenou diagnostikou.

Stránka 30 z 30 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/