fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=20365
Stránka 1 z 30

Autor:  Návštěvník [ 16 črc 2004 10:02 ]
Předmět příspěvku:  škube na volnoběh

při volnoběhu mi motor slabě poškubává. Jinak otáčky kolem 900 a jede v pořádku. Neměl jste někdo podobný problém? Escort 1,6 16V 96

Autor:  futura [ 16 črc 2004 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

Co svicky?

Autor:  Návštěvník [ 21 črc 2004 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

svíčky jsou nové, Beru - nejsem si ale jistý jaký mají mít odtrh. V manuálech se uvádí 1,3 a ty svíčky mají 1,1. Navíc mám vyměněn vzduch + paliv. filtr

Autor:  futura [ 21 črc 2004 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

No odtrh u Zmetca fakt udavaj 1,3 je na to dost haklivej, urcite bych nesel pod 1,2, tuhle hodnotu preferujou nektery anglani jako optimalni. Ja mam 1,25 a nestezuju si.Vyzkousej to, dost zalezi na stavu konkretniho motoru taky. A poslechni si vejfuk na volnobeh, odchod plynu by mel byt pravidelny, bez nejakych vetsich zmen zvuku. Pokud by se to nezlepsilo, zase bych se uchylil ke svemu oblibenemu mereni komprese, jestli neni nacaty nejaky ventil, pokud je to jen malicko, neni to jeste na jizde znat, ale na volnobeh se to uz muze projevovat. Ale to bych videl spis jako katastroficky scenar.

Autor:  Návštěvník [ 30 črc 2004 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: škube na volnoběh

[quote="Dave TP"]při volnoběhu mi motor slabě poškubává. Jinak otáčky kolem 900 a jede v pořádku. Neměl jste někdo podobný problém? Escort 1,6 16V 96[/quot


tento problem jsem cetl uz na mnoha forech. Doporocují zkontrolovat ventil v sani vzduchu... opravdu nevim, o co se jedna. Jsem byvaly majitel skodovky a zigula. Escorta jsem koupil pred par dny.
Mimochodem mam uplne stejny problem.
Honza

Autor:  Návštěvník [ 31 črc 2004 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

Podobný problém jsem řešil neklidný volnoběh, za jízdy se to srovnalo ale
na moje gusto trochu větší spotřeba a motor netáh jak jsem si představoval na 16V 1600. Po laborování s volnoběžným ventilem a řídící jednotkou jsem změil kompres 10,5 - 11.5 na jednom válci 5. Při rozebírání jsem zjistil že je výfuková vačka přesazena o 1 zub. po opravě tlaky 13-13,5 zabroušený pouze jeden výfukový ventil. Výsledek je klidný volnoběh a velmi přijatelná spotřeba.

Autor:  Návštěvník [ 31 črc 2004 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Neklidný chod motoru při volnoběhu

Stejný problém řeším také. Jedná se o motor 1.4 r.v.95. Kolik mám otáček nemám potuch, protože přístr.deska nemá otáčkoměr. Po výměně svíček zn, Motorcr. za Brisk Premium (nelze měnit odtrh) motor již značně pracuje lápe, ale pořád na volnoběhu má nepravidelné oráčky (občas). Před výměnou párkrát i chcípl. Pokud s tím zajedu do orig. servisu FORD, tak se nedoplatím. Neví někdo kde a nebo kdo se může na tuto závadu podívat a odstranit ji????? Díky M.majkls@seznam.cz

Autor:  mrazik [ 31 črc 2004 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

Počet volnoběžných otáček pro 1.4 je 900 +- 50 ot/min

Autor:  Nitro [ 23 bře 2005 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh uplně jinak

Zdravím mám dotaz, ted se mi dost casto stává že když přijíždím na křižovatku s vyřazenou rychlostí tak otačka stadnou na 500 odrazí se nad 1000 a zase dolů a pořád do kola dokud neprošlápnu plyn. Pak se uklidní, děla to i pří přeřazování. Co to může být. Jinak to nechcípne aspon si nepamatuju že by to chcíplo. Díky

Autor:  Standa [ 23 bře 2005 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

Před týdnem jsem měl stejný problém, asi 3 dny se volnoběžné otáčky u studeného motoru propadávaly na 550-650 a u teplého motoru visely na 1500. Po 3 dnech se to srovnalo a motor točí svých 900. Kolega v práci měl na svém Fordu 1,4PT-E stejný problém ve stejných dnech jako já. Tipoval bych to na změnu tlaku vzduchu a teploty. Jak byl motor zvyklý na zimní provoz tak se neuměl hned probrat se spánku. Poslední týden jede volnběh opět vzorně.

Autor:  Nitro [ 23 bře 2005 14:26 ]
Předmět příspěvku: 

Stando, ale mě se to stávalo už i dříve.

Autor:  carPWR [ 23 bře 2005 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Před týdnem jsem měl stejný problém, asi 3 dny se volnoběžné otáčky u studeného motoru propadávaly na 550-650 a u teplého motoru visely na 1500. Po 3 dnech se to srovnalo a motor točí svých 900. Kolega v práci měl na svém Fordu 1,4PT-E stejný problém ve stejných dnech jako já. Tipoval bych to na změnu tlaku vzduchu a teploty. Jak byl motor zvyklý na zimní provoz tak se neuměl hned probrat se spánku. Poslední týden jede volnběh opět vzorně.


...jo tak proto, me to taky delalo, ale jen tedka, uz jsem se bal, ze mam neco v haji, ufff

Autor:  Návštěvník [ 23 bře 2005 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tiež som si všimol podobnú vec. U mňa sa to veľmi zlepšilo po výmene všetkých filtrov zmene oleja na 5W-30. Nemám otáčkomer tak neviem povedať v akom rozmedzí to kolíše (odhadujem tak 50 ot +-), nikdy to však nezhaslo. Stane sa to veľmi zriedkavo, obyčajne keď po dlhšej jazde vypnem motor a po krátkej dobe znovu naštartujem.

Autor:  Návštěvník [ 23 bře 2005 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Maf

Mel jsem stejny problem, a vyresila to vymena ventilu u odzdusnovaci skrine a maf a pak to prestalo

Autor:  Nitro [ 29 bře 2005 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Maf mám asi půl roku novej, zkusil jsem vyčištit škrcící klapku. Na dně byl olej, nevíte jak se tam mohl dostat?

Autor:  Bendy&Macíček [ 29 bře 2005 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

Nitro píše:
Stando, ale mě se to stávalo už i dříve.


Asi je to starší motor v přechodu...... i když "ten" motor no i chlapi mají své dny.

Mě to dělalo dokud jsem nevyměnil svíčky. Při těchto teplotách mi to začalo dělat že se mi "kouslo" a nereagovalo to na přidání plynu mezi 2-3tis, ot. musel jsem pořádně prošlápnout... ale co mě na tom dostalo, že to bylo jen na pětku, jinak ne. Byla to jedna jízda a od té doby OK

Autor:  MV [ 29 bře 2005 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem o víkendu pročistil celý sání - koupil jsem nějakej sajrajt ve spreji od Valvoline na čištění karburátorů apod.
Karbon tím šel dolů moc pěkně, hlavně byl kolem škrtící klapky a dál v parozích sání(ale ne moc). Ventil volnoběhu byl docela čistej(čistil jsem ho někdy v létě).
Když jsem to dal dohromady, tak se držel volnoběh strašně vysoko(asi 1500ot. teplej motor, správně má být cca 900ot.) - i když jsem odpojil ventil volnoběhu (to má slézt na 750ot.). Vyřešilo to poštelování(utažení) šroubku volnoběhu, aby obtékalo klapku míň vzduchu - nastavil jsem klasicky 750ot. při odpojeným ventilu volnoběhu. Asi předtím ten karbon zacpal škvírku kolem škrtící klapky a muselo tam jít víc obtokem přes šroubek. Teď je to v pohodě, volnoběh stabilní.

Autor:  Nitro [ 30 bře 2005 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

A kde je ten volnoběžnej ventil?

Autor:  Standa [ 30 bře 2005 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Na mém autě to vypadá takto:

Obrázek



Můj příspěvek jak ho čistím je tady:
http://mondeo.fordclubs.org/clanky/volno_ventil.htm

Autor:  Nitro [ 30 bře 2005 07:29 ]
Předmět příspěvku: 

To je ta škrcící klapka ne? Ja mám ten novější typ, kdy sání už nejde přes svíčky ale bokem.

Stránka 1 z 30 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/