fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
1.6 ZETEC a regulace volnobehu... http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=204 |
Stránka 1 z 11 |
Autor: | PETRS [ 15 dub 2004 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | 1.6 ZETEC a regulace volnobehu... |
Mam takovej problem, studenej motor naskoci normalne, na miste bezi, ale kdyz se rozjedu a tak do 3 minut nekde vyradim, tak zdechne. Uplne bez naznaku, ze by se chtel nekde kolem tech 1000 ot. chytit. Naopak teplej pri vyrazeni za jizdy drzi cca 1200-1300 ot nekdy to jde po minute na 950-1000(tak 1:10), kdyz zastavim, je tam behem 3 vterin tak 850 ot(vzdy). Mam na diagnostice ten 3-pinovej konektor, tak jsem zkusil diodu - vypsalo mi to kod 552 552 1 111 111. Ta 552 je chyba "AIR Bypass Circuit Failur KOEO", predpokladam ze je to ten solenoid na obtoku vzduchovy klapky. A ted co s tim, nejaky napeti tam je, soupatko jsem mel dole a kdyz pustim do magnetu volty tak se pohne. Jak teda hledat. A jeste dotaz, nevite na co je to zeleny rele, zaveseny na prepazce za motorem? |
Autor: | Standa [ 16 dub 2004 06:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Volny chod u motoru Zetec zajištuje obtokovy ventil. Selhani funkce volneho chodu a zhasínaní motoru ale muže mít na svědomi i jina přičina, ktera muže souviset se stavem motoru. Myslím tím hlavně ventily, zdvihatka a kompresní tlaky. Jestliže diagnostika vypsala tuhle hlašku, tak bych se asi soustřdil na obtokový ventil. Nevím co znamená chyba v okruhu KOEO. Většinou se chyba volnoběžného ventilu projevuje zvýšenýma otáčkama na volny chod, někdy pak zhasínanim motoru. Možna by pomohlo koupit ve Fordu novy ventil, ktery stojí okolo 3000,-Kč. Jestli maš jistotu že po mechanicke strance je motor v pořadku tak bych to zkusil. |
Autor: | PETRS [ 16 dub 2004 07:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hledal jsem co znamená KOEO- key on engine off-takze zkratka pro typ testu(zapalovani zaply,motor vyplej).Po mechanicky strance je snad dobrej a kdyby nebyl problem na tomhle okruhu, tak by tam ten kod nebyl. Ten ventil se mi hned kupovat nechce, muze to byt v kabelazi... Spis bych potreboval jestli neni nekde postup jak to systematicky odzkouset. A ty 3000 Kc je za komplet nebo jenom za ten magnet? |
Autor: | Dave [ 16 dub 2004 12:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mam ten samej problém ale diagnostiku mam ok. ![]() |
Autor: | Standa [ 16 dub 2004 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dave, nech si změřit kompresni tlaky a pak uvidiš. Ten obtokový ventil se prodáva cely komplet včetně magnetu. Jeho Finis by měl byt 7084580 a v Microcatu je cena 92,57 Eur. |
Autor: | Toko [ 16 dub 2004 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | Obdobny problem |
Mam obdobny problem. Po nastartovani a prvnich par kilometrech za studena mi pri volnobehu kolisaji otacky v rozmezi 400-1500, obcas i vic a to pak motor vetsinou zhasne. Kdyz se zahreje, tak se ustali na cca 800 ot. Ale i tak se obcas pri vyrazeni otacky propadnou k 500 a nasledne se vrati k 800. Na diagnostice jsem zatim nebyl. Chystam se nejprve vycistit volnobezny ventil, ale nevim, jestli nemuze byt pricina i nekde jinde. Jinak se motor pri akceleraci i za bezneho chodu chova vcelku normalne. |
Autor: | PETRS [ 17 dub 2004 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkousel jsem merit odpor na tom magnetu a je tam jenom 10,5 ohmu.Kdyby jste to mohl nekdo taky zmerit tak bych vedel aspon jestli je to normalni(primo na magnetu je oznaceni 928F-9F715-AE). |
Autor: | Návštěvník [ 17 dub 2004 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
(interpunkci nepisu,protoze mne to nejak zlobi odeslat) Tenhle problem jsem mel taky. Ale chyba nebyla vubec v elektrice,nybrz v prisavani falesneho vzduchu za skrtici klapku.Tyka se to hlavne nejakyho odlucovace a odfuku klikovyho prostoru.Pod vyf. svody je na takovy malo vyditelny nadrzce maly ventil s hadickou, ktera vede pod rozdelovacem a dale do priruby sani, kde je pomoci labyrint systemu odsavany vypary. Mne osobne to netesnilo v tom malym ventilku.Chce to natocit a dat si k tomu ucho, jestli to nesyci, nebo ten ventil pritlacit k ty gumne. Mozna to muze prisavat nekde jinde.Chce si to poslechnout. |
Autor: | Návštěvník [ 17 dub 2004 23:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
U zetecu 1.6 16V r.v. 1997 mam otoceny problem. Nekdy(nepravidelne a nevim co je pricinou) se stava, ze motor zustane viset nekde kolem 3000 otacek a nejde sundat. Vyjimecne pomuze tuknuti do plynoveho pedalu. Spravi se to kdyz zastavim a vypnu motor. Nekdy sam po kratsi dobe spadne kdyz cekam na cervene na semaforu. Stava se to uz pri zahratem motoru. Nevite co by to mohlo byt? |
Autor: | dj.DEKL [ 18 dub 2004 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
To bude spatnej volnobeznej ventil... na cas pomuze ho vycistit... novej stoji cca 3000Kc |
Autor: | Návštěvník [ 18 dub 2004 10:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co se tyce prisavani vzduchu,tak to bylo prvni po cem jsem sel kdyz ,zacli problemy. Nasel jsem deravy kolinko prave na odsavani z klikovky, ale stejne to nepomohlo. V jednom teda jo, predtim pomerne dost kolisaly otacky pri volnobehu, ted drzi dobre. |
Autor: | PETRS [ 19 dub 2004 12:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem volal do Forda a podle toho znaceni co jsem psal stoji ten ventil 1771,50Kc.Takze to zkusim, pak dam vedet jestli to pomohlo. |
Autor: | mrazik [ 19 dub 2004 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | muj problem s volnobehem a reseni |
Mel jsem problem po zahrati motoru s vysokym volnobehem. Kolisal kolem 1500 - 2000. Vycistil jsem nekolikrat ventil, vycistil jsem skrtici klapku, vycistil jsem i kanalky u skrtici klapky. Ve vetsine pripadu to pomuze, ale ne v mem pripade. Diagnostika stale hlasila 122 - nizke napeti na senzoru skrtici klapky. Promeroval jsem ho s jinym a oba meli stejne hodnoty. Vsiml jsem si, ze ma urcitou vuli v uchyceni (2 sroubky) a pruzinka senzoru jej tlaci smerem dolu. Pootocil jsem s nim v ramci vule nahoru, utahnul, zmeril napeti, ktere bylo o 0,1 V vyssi a od te doby vsechno v pohode. |
Autor: | Návštěvník [ 21 dub 2004 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | poskubavani pri jizde |
ajojky lidicky co ja bych si bez vas pocal,mam uplne stejne potize s volnobehem,ale to jdu zitra vymenit ten ventil,tak snat to bude OK diky Vam!ale mam jeste jedny potize,kdyz jedu s citem tak to jde,ale kdyz na to trosku dupnu,tak me motor zacne poskubavat,benzinem to neni,pak to nejaky cas neudela a pak zase at uz je to pri akceleraci nebo kdyz uz jsem poradne rozjety,mam 1,8 16v a 115 koni.diky moc za radu |
Autor: | Návštěvník [ 22 dub 2004 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takhle poskubavalo tatovi mondeo a pricina byla ve spatnych kabelech k svickam. Vymena nevysla moc draho a skubani prestalo... |
Autor: | PETRS [ 29 dub 2004 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem ventil vymenil a chova se to porad stejne.Diagnostika porad hlasi kod 552... ![]() |
Autor: | futura [ 29 dub 2004 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podle mne ta 552 neni ventil volnobehu, ale, obvod pridaneho vzduchu, fuhlerhafte pulse air ansteuerung, tipoval bych spis na problem nekde v tom ventilu prisavani vzduchu do vejfuku nebo jeho ovladani. Ta cerna krabice pod parohama. |
Autor: | Standa [ 29 dub 2004 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jenom něco k systematickému postupu při hledáni problému z volným chodem. U volnoběžného ventilu lze odpojit konektor a pak nastartovat. Motor z odpojeným ventilem má mít okolo 700 ot/min (na mém autě má okolo 500). Jestli motor bude držet vyšší otáčky než jmenovaných 700 tak je za klapkou přisávaný falešný vzduch(předpokládám že klapka je uzavířená a těsní), nebo se zadírá ventil volného chodu a pružina ho nezatlačí do základní polohy. Jestli jsem měl ventil rozebrán a vyčištěn tak zbývá přisávání z jiného místa. Na sacím paroží jsou 2 gumové hadičky, které vedou u mého auta: 1) k podtlakovému přepínači pro zapínaní vnitřní cirkulace vzduchu. Pneumatický válec je umístěn vedle baterie pod předním sklem 2) k elektromagnetickému ventilu pro odvětrání, ten je umístěn za předním pravým světlometem. 3) hadička která vede přímo do hlavy motoru a to kolem zapalovací cívky až k ventilu co je pod výfukovým parožím. Jestli jsou tedy otáčky vysoké, tak je možno postupně hadičky rozpojit a ucpat prstem. Hadička co vede k odvětrání by měla při ucpání způsobit zhasnutí motoru, stále tam je totiž přisáváno určité množství vzduchu. Jestli po odpojení konektoru volnoběžného ventilu motor zhasíná, tak bych nechal změřit kompresní tlaky a pak by se naskytli další možné příčiny poruchy. Pro Petrs: jestli chceš nový volnoběžný ventil prodat, tak mi dej vědět na email. |
Autor: | deekay [ 29 dub 2004 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno kdyz uz jsme u toho, me to dela nasledujici vec.... prevazne kdyz je motor hodne zahraty a dobrzduju na krizovatce s vyslapnutou spojkou nebo s vyrazenym neutralem tak otacky spadnou na nakych 700 a tam zustanou az nez auto uplne zastavim, pak se vrati do normalni polohy volnobezny ventil sem cistil, diagnostika nehlasi chyby |
Autor: | PETRS [ 30 dub 2004 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyz uz jsem ten ventil vymenil,tak ho tam necham - vypada tam fakt pekne ![]() Ventil jsem zkousel odpojit a motor se drzel tak na 400 ot.-ucpat hadicku od uhli jsem nezkousel,ale jestli tam neco saje trvale,tak by to uz urcite zhaslo. O tom,ze ma motor nejakou recirkulaci spalin nevim,muzete to nekdo potvrdit? Ta cerna krabice pod vyfukovym kolenem je odsavani z klikovky, ne? A jeste jedna vec, na schematu elektriky motoru je krome solenoidu volnobehu(poz.92-IDLE SPEED SOLENOID) i nejakej ventil nasavaneho vzduchu(poz.149-INLET AIR VALVE), ale ja nevim kde je... |
Stránka 1 z 11 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |