fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh 1.4 CFi
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=21358
Stránka 2 z 3

Autor:  Martin 1,6 [ 28 lis 2006 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

To vendiik: Jak smrdí?

Jezdím s odpojenou lambdou už víc jak rok a bez problémů. Dokonce za menší spotřebu než s ní. Jezdím stabilně za 8 litrů. Předtím 10. Tak je scela jistě vadná. Akorát jak jsem psal musím tak co dva měsíce ( za tu dobu najezdím kolem 4000tis.km) odpojit kontakt na aku a pak to šlape jak kdyby vyjel z fabriky. :-)

Autor:  Hurdis [ 28 lis 2006 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

Teď jsem několikrát odpojoval baterii a žádným učením jsem se už nezabýval a je po problému, motor do chvilky po vyjetí jde jak má. Takže už to taky řešit nebudu.

Autor:  vendiik [ 29 lis 2006 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie píše:
pokud se nemýlím tak si jednotka lambdu nahradí sama ale zbylá čidla si to poukládá.
nevím to určo ale myslím si to.
Takže něco ju přesto naučíme,musela by pracovat v nouzovým režimu aby se nic nenaučila a to bez lambdy nepracuje

Úplně mimo :-)
Lambda se nedá nahradit jiným čidlem, pokud není nebo se podaří zadetekovat defektní, tak to jede podle tovární tabulky bohatosti.

Já si tu dokumentaci k ECC přečetl, je to poslední odstavec "Adaptivní situace" http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=provoz tohle je náš starý známý "učící režim".

Takže bez funkční lambdy, ju naučíme akorát prt.
Uvědom si, že pouze lambda sonda a senzory otáček motoru, dávají ECC zpětnou vazbu o tom jestli to co dělá, dělá dobře.
Ono to zas tak chytrý není.
Zrovna tak self-diagnostic alias vyblikání poruch, spousta lidí si myslí, že když to nic neukáže, tak jsou přece všechny čidla dobrý.
Já bych to upřesnil na "jsou připojený a dávají prakticky libovolnou hodnotu z pracovního rozsahu" a je celkem jedno jakou, hlavně musí být v povoleném rozsahu.

Pokud máš např. v háji senzor teploty a při teplotě motoru 0 st.C, ti dává hodnotu odpovídající 90 st.C, tak při vyblikání ti to poruchu nenahlásí ani náhodou, přitom auto možná ani nenastartuješ.

Autor:  carculka [ 29 lis 2006 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

:)

Autor:  Charlie [ 29 lis 2006 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

no pokud eec zjistí že je labda v řiti (že jí lambda posílá ptákoviny který se nezhodujou s normálem) tak ju nahradí ideální hodnotou(1).Ale další čidla už registruje normálně.No a při resetu přece nezáleží jen na lambdě ale i na maf......

Ve chvíli, kdy EEC zjistí, že data z určitého čidla jsou mimo tabulkové rozmezí, začne používat údaje z provozní paměti RAM.

Autor:  vendiik [ 30 lis 2006 01:20 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie píše:
no pokud eec zjistí že je labda v řiti (že jí lambda posílá ptákoviny který se nezhodujou s normálem) tak ju nahradí ideální hodnotou(1).

Jo adaptivní tabulka bude plná jedniček, protože lambdu žádný čidlo nenahradí, ale to už sem psal.

Charlie píše:
Ale další čidla už registruje normálně.No a při resetu přece nezáleží jen na lambdě ale i na maf......

Ano, další čidla už samozřejmě používá normálně. Pokud je MAF funkční tak se jeho hodnoty nijak neupravují a jede se podle nich.

Charlie píše:
Ve chvíli, kdy EEC zjistí, že data z určitého čidla jsou mimo tabulkové rozmezí, začne používat údaje z provozní paměti RAM.

Jo, ale to se týká zejména tý lambda sondy, která když doslouží (nebo ještě není ohřátá na provozní teplotu) a v adaptivní tabulce jsou data a tak se dál jede podle nich.
Že EEC detekuje problém, až když čidlo začne dávat nepovolený hodnoty sem taky psal.
"Začne používat údaje z provozní paměti RAM" - to je sice krásný, ale to až v případě poruchy toho čidla!!!!! Dokud se to čidlo neposere, tak to jede podle hodnot který z něj lezou, takže sme zas u toho, že bez funkční lambda sondy veškeré speciální učení je na hovno. Teda dokud ti nevypadne další čidlo, no a pak už s tím bude bez opravy jezdit jen blázen, nebo člověk kterému je jedno, že auto má snížený výkon.

Navíc ten procesor co v tom je není zrovna žádnej zázrak, s poněkud jednodušší rodinkou intel 8051 si docela dobře rozumím a vím co je možný naprogramovat a co ne. To auto zase není chytřejší než my. Např. nahradit nefunkční MAP/MAF je docela problém a žádný učení to nevytrhne, jestli mi nevěříš tak si ho odpoj a jdi se projet, určitě máš jednotku důkladně naučenou, takže to dobře pojede :-).

Autor:  Charlie [ 30 lis 2006 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

počkej počkej.já vím že pokud čidlo neháže uplný nesmysli ale jen malý tak ho eec bere jako v pohodě.
Já sem akorát vyvracel to že pokud je v řiti lambda tak i přesto můžem řj něco naučit tak se vraťme k tomu.protože bychom se do toho jinak strašně zamotali.

Autor:  vendiik [ 30 lis 2006 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie píše:
počkej počkej.já vím že pokud čidlo neháže uplný nesmysli ale jen malý tak ho eec bere jako v pohodě.
Já sem akorát vyvracel to že pokud je v řiti lambda tak i přesto můžem řj něco naučit tak se vraťme k tomu.protože bychom se do toho jinak strašně zamotali.


Pokud čidlo neháže úplný nesmysly, tak se jede podle něj, pravda.
Pokud začne házet nesmysly, tak si to ŘJ buď dokáže nahradit jiným čidlem, např. pokud je na motoru víc snímačů RPM (klikovka, vačka, zdvojenej na vačce, ale to už pak asi není Ford), nebo pokud hodnoty závisí na jiném čidlu a dají se odvodit z předchozího chodu motoru (ale to se moc často nedá), nebo máš většinou smůlu a dosadí se tam něco, aby to jenom dojelo.
Takže ŘJ jednotku akorát naučíš jaký obvyklý hodnoty dávají čidla, takže se dostáváme zase k tomu, že NAUČENÝ HODNOTY SE POUŽÍVAJÍ AŽ PŘI VÝPADKU čidla, takže provádět speciálně učení bez LS je zbytečný, protože se stejně dělá průběžně za provozu. Prostě jsem chtěl říct, že provádět učení dle návodu má smysl jen při funkční lambda sondě, protože jinak to na chod motoru nemá žádný vliv. Co na tom furt nechápeš?

Autor:  mrazik [ 30 lis 2006 10:53 ]
Předmět příspěvku: 

Oba máte částečně pravdu, ale tady je to nejlépe vysvětleno, úplně dole -
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=provoz

Autor:  vendiik [ 30 lis 2006 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 1,6 píše:
To vendiik: Jak smrdí?

Jezdím s odpojenou lambdou už víc jak rok a bez problémů. Dokonce za menší spotřebu než s ní. Jezdím stabilně za 8 litrů. Předtím 10. Tak je scela jistě vadná. Akorát jak jsem psal musím tak co dva měsíce ( za tu dobu najezdím kolem 4000tis.km) odpojit kontakt na aku a pak to šlape jak kdyby vyjel z fabriky. :-)


Já to říkal, že tam něco smrdí. To si předtím nenapsal, že jezdíš bez lambdy. :-)
Hypotéza: Kromě lambdy tam asi trochu hapruje ještě něco, až ŘJ k tomu postupem času dojde (nebo když to zazlobí trochu víc, že to už ŘJ pozná, to může i pár 1000 km trvat - ať žijou nalomený dráty!), tak to nahradí svýma hodnotama a začne ti to jezdit blbě.

Autor:  Waltr89 [ 21 led 2009 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh 1.4CFi

Tak, jelikož mi volnoběh nejede jedna báseň, tak sem se po přečtení místních topiců rozhod, že ho pročistím. Jeklikož jsou pro mě auta španělská vesnice (po motorový stránce), tak nmám tucha, kde ten volnoběžnej modul najdu. Můžete mi někdo poradit kde se to nalézá? Je po sejmutí potřeba před opětovnou instalací nějaké seřízení? Je tam nějaké těsnění, které se musí vyměnit po sejmutí? Je to tak děsně mioc náročný, že bych se do toho neměl pouštět?

Autor:  Bumerank [ 21 led 2009 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

...A CO TAKHLE ZKUSIT HLEDAT!!! :-)

Autor:  Waltr89 [ 21 led 2009 14:09 ]
Předmět příspěvku: 

hledám a nenacházim popis toho, kde se nalézá volnoběžnej ventil...

Autor:  Ford [ 21 led 2009 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

mám takovýho tucha že 1.4 volnoběžný ventil nemá

Autor:  FiKo [ 21 led 2009 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

Bumerank píše:
...A CO TAKHLE ZKUSIT HLEDAT!!! :-)
:roll:

Autor:  Waltr89 [ 21 led 2009 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ford píše:
mám takovýho tucha že 1.4 volnoběžný ventil nemá


Tak jak to tam je řešený?

Autor:  Wizzy [ 21 led 2009 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Dorazem na škrtící klapce?
Ale něco by měl mít, dyť elektromagnet na karbecu měla i stodvacítka. Pravda ten byl na palivo, ne na vzduch...

Autor:  mrpixel [ 16 led 2011 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh 1.4CFi

Escort MKVII 1.4 55 kw má volnoběžný ventil hned za škrtící klapkou na levé straně z pohledu mechanika.

Autor:  EwanS50 [ 16 led 2011 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh 1.4CFi

Za 2 roky ho už asi našel ;-)

Autor:  mrpixel [ 19 led 2011 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh 1.4CFi

To je dost pravděpodobný, ale taky mi pomohli starší příspěvky když jsem něco hledal.. :-) Momentálně s volnoběhem taky bojuju. Přidal jsem na škrtící klapce, ale tam by se myslím volnoběh seřizovat neměl. Ještě zkusím zkontrolovat katalyzátor jestli neni vysypanej a uvidíme. Volnoběžák cvaká tak předpokládám že funguje, navíc po jeho odpojení je to ještě horší.. Ventil odvětrání klikovky mám novej a žádná změna. Studený i teplý motor kolem 400-500 rpm. (bez přidání na škrtící klapce) Netuším co by to ještě mohlo dělat, napadá mě jedině lambda.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/