fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Potenciometr škrtící klapky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=24147 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Machina [ 16 čer 2009 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | Potenciometr škrtící klapky |
Čau, nebude vadit, když dáme na 1.8 zeteca potenciometr škr. klapky z 1.6 zeteca? Jsou totožné, ale nevím zda to ovlivní výkon nebo spotřebu nebo to je jedno? |
Autor: | tomin [ 16 čer 2009 17:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mam na 1.6ce potak z 1.8 Mondea a je v pohode. Jednotka si spodni doraz potaku najde sama - sama se kalibruje. Jak to dela s hornim dorazem nevim, ale me to kazdopadne chodi normalne. Pozna i ten plnej knedlik dobre. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 16 čer 2009 17:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak poznas ze je ten potak spatnej? takovej trosku lama dotaz... |
Autor: | tomin [ 16 čer 2009 21:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vubec ne lama dotaz. Nejlepe omerit na osciku. Digit.voltmetrem se to dela blbe, protoze nepoznas kratke propady (ktere jsou prave priznak vyskrabaneho potaku). Postupne seslapujes plyn a koukas na prubeh ktery to kresli. Nesmi tam byt propady ani velke skoky. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 16 čer 2009 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
No a v behu motoru se to nejak pozna? |
Autor: | tomin [ 16 čer 2009 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ano i ne. Kratkodobe preruseni tohoto snimace (potenciometru) rozezna jednotka a spusti nahradni rezim kdy se bez nej obejde. Pri tom prechodu ale motor cukne. Ale cuknuti muze byt zpusobeno i jinymi vecmi, takze tezke potom neco poznat. Jednotka si ale o tom zapise chybu - takze vyblikat chyby nebo diagnostika. Jinak beh motoru bez toho potaku byl na 1.6 EEC IV uplne v poho. Jen pomaleji klesal na volnobeh a nereagoval tak svizne na pridani plynu. Od toho tam take to cidlo je - jednotka pres nej jen poznava jak rychle si pridal a podle toho obohati smes a prida predstih aby se motor rychleji roztocil. Za ustalene jizdy ho pak jednotka vubec nepotrebuje, meri si hmotnost vzduchu vahou nebo MAPem. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 16 čer 2009 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me to prave dela to, ze kdyz nedrzim plyn a pak ho lehce pridam tak to cukne ... a pak to jede .. nemuzu prijit na to cim to je |
Autor: | tomin [ 16 čer 2009 23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to by mohl byt on. Byva vydreny u zacatku - tam je nejvic pouzivan. (Asi jezdis cocku ) Koukni do OBD zasuvky - ktere tam mas osazene piny ? Mohl bych ti to v Praze omerit. Jeden potak asi budu mit na prodej. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 17 čer 2009 01:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
sry OBD zasuvky? .. netusim co tim myslis ... a kde to najdu |
Autor: | Bumerank [ 17 čer 2009 07:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
On Board Diagnostics - je to zásuvka někde poblíž řídící jednotky - takže u nohou spolujezdce |
Autor: | tomin [ 17 čer 2009 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://en.wikipedia.org/wiki/On-Board_Diagnostics |
Autor: | mikirc [ 17 čer 2009 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
kdyz tu resite potenciometr, tak nevi nahodou nekdo jak se nastavuje? nebot mi nejspis vsechny problemy, ktere s motorem mam dela prave skrtici klapka, nebo cele vstrikovani |
Autor: | Mouse [ 17 čer 2009 11:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten potenciometr se nenastavuje |
Autor: | mikirc [ 17 čer 2009 11:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mouse píše: ten potenciometr se nenastavuje
no tak ja nemyslel zrovna ten potenciometr, ale neco tam urcite je co se nastavuje, uz me nebavi ze si ze me to auto dela dobry den |
Autor: | tomin [ 17 čer 2009 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co ti to dela? Neznam tvuj motor, ale na Zetecu (ani na DOHC co jsem mel) se NIC nenastavuje. Jednotka se podle toho potaku nastavi sama vzdy po zapnuti klicku = najde si nejnizsi hodnotu z potaku a tu (a jeji blizke okoli) bere jako "uvolneny pedal plynu". |
Autor: | mikirc [ 17 čer 2009 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
tomin píše: Co ti to dela? Neznam tvuj motor, ale na Zetecu (ani na DOHC co jsem mel) se NIC nenastavuje. Jednotka se podle toho potaku nastavi sama vzdy po zapnuti klicku = najde si nejnizsi hodnotu z potaku a tu (a jeji blizke okoli) bere jako "uvolneny pedal plynu".
co mi to dela, je toho dost. Tak plyn nekdy nereaguje, tzn. pridam a motor nic neudela mozna zvedne otacky o neco malo, ale ne o tolik o kolik by mel pri seslapnuti pedalu. Do motoru jde prilis bohata smes a benzin pak jde i z vyfuku. Pokud je motor zahraty, at od jizdy nebo ze treba na kapotu pali slunko, tak to neni schopne nastartovat, chytne treba az na 10pokus (nepomaha ani pridani plynu pri startovani), kdyz je studeny tak chytne, sice ne hned, ale maximalne na druhy pokus, po nastartovani musim hned pridat plyn jinak zdechne, po 10s co drzim plyn uz pak jede na volnobeh i bez plynu, ale kdyz zase necham dlouho volnobeh, otacky zacnou kolisat a pak to zdechne, no a kdyz to zdechne na krizovatce, tak ja startuji 5minut a za mnou kolona. Zkousel jsem odpojit lambda sondu, jen trochu se to zlepsilo, ale ne o moc. I tata jako zkuseny mechanik nevi co s tim . no jedine co jeste zkusim je diagnostika jestli to neco napise. Tata prave rika ze to je nejspise ve vstrikovani to je EFI. |
Autor: | Rosťa-RS [ 17 čer 2009 13:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale to zas nemůže být takový průšvich,skus čidlo teploty a pak ta škrtící klapka to taky může být,chce to druhé auto a přehazovat věci a pak uvidíš,zas tolik moc vecí tam není co by tomu mohlo být,se můžem kdyžtak domluvit a se ti na to kuknu |
Autor: | mikirc [ 17 čer 2009 15:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
no cidlo na vodu se vymenilo, ale to stare bylo funkcni takze se nic nezmenilo a tak mam nahradni , bohuzel mam jen jedno auto, a pochybuji ze by si nekdo nechal rozebirat a skladat elektroniku, jen aby nekdo druhy neco zjistil, nebot kdyz to nemusi proc by to rozebiral |
Autor: | tomin [ 17 čer 2009 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zmeril bych tlak v liste benzinu. Necuka to nekdy (zapalovani) ? |
Autor: | mikirc [ 17 čer 2009 16:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
tomin píše: Zmeril bych tlak v liste benzinu. Necuka to nekdy (zapalovani) ? mam pocit ze to nikdy necukalo, no nekdy kdyz jedu treba v dedine 50, a mam tam 3ku, tak to vlastne zacne cukat nekdy i na 2ku, kolem 3tis. otacek, to mam pocit ze to pak snad zdechne, jako neni to ze by to uplne cukalo, ale otacky kolisaji nedrzi se
|
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |