fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
opet kolisani volnobehu, cukani motoru, vyzkuseno uz vsechno http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=2441 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vendiik [ 08 kvě 2005 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | opet kolisani volnobehu, cukani motoru, vyzkuseno uz vsechno |
Zdravím, na fórum sem narazil při hledání informaci na netu o problému s escortem a musím říct, že sem tu opravdu našel zajímavé věci, ale bohužel nic nezabralo. Motor: CFI 1.4, jednobodová stříkačka, r. v. 1990 Popis problému: - volnoběh chvíli normálních 900 ot. pak kolísá mezi 500-1100 ot. (těch 500 často nerozchodí a chcípne), žádny obtokový volnoběžný ventil tenhle motor nemá, je tam motorek co pootevírá škrtící klapku a ten chodí - za jízdy auto občas citelně cukne - když motor běží kdekoliv mezi 900-3000 ot. je slyšet (obzvlášť z výfuku) jak jakoby vynechává. - ventil stříká palivo i z kopce při brždění motorem ve vysokých otáčkách - nezávisí to vůbec na teplotě motoru! Často chcípne i během chvilky, když dojíždím ke křižovatce a vyšlápnu spojku. Jestli šlapu na spojku nebo brzdu nemá na to chcípání žádný vliv, chcípne klidně i na neutrál. Palivový filtr je nový, vzduchový starý 1 rok. Palivové čerpadlo funguje. Pojistkovka vyčištěné kontakty, v téhle verzi plošný spoj není. Měření digitálem: - všechna teplotní čidla měřeno na studeném motoru cca 20st. C v daných mezích (vzhledem k tomu že to jebe i při studeném motoru, teplotní čidla tímto vylučuju) - dobíjení Ok, baterie rok stará - kabely ke svíčkám OK i pohledem a naomak vše OK, svíčky všechny barva světle hnědá Měření osciloskopem: - nefunkční lambda sonda (vzhledem k tomu, ze auto blbne ihned po nastartování, ale lambda začíná fungovat až po pár minutách ji vylučuju) - vstřikovací ventil vstřikuje synchronně s otáčkami klikovky motoru, potvrzeno měřením i pohledem, doba otevřeni při jednotlivých vstřikách se zda byt konstantní - potenciometr na škrtící klapce, mírné náhodné rušení (rozkmit napětí cca 15mV) v celém rozsahu klapky, ale nefunkční nebo vymletý potenciometr vypadá rozhodne jinak - vylučuju - Hallův senzor na rozdělovači, pravidelné ostré obdélníky - vylučuju - MAP senzor podtlaku v sani, lezou z něho obdélníky se střídou 0,5. Měl sem ho i vyndaný a napojený doma na zdroj a osciloskop, při atmosférickém tlaku obdélníky o frekvenci 160 Hz, pokud sem z něj cucal vzduch hadičkou co mi plíce stačily tak sem z toho vytáhl i snížení na 110 Hz. Má se takhle chovat? V aute i za jízdy na změny polohy škrtící klapky reaguje rovněž změnami frekvence obdobným způsobem. Takže asi taky funguje. - Revolution senzor (podle Etzoldova plánku je to snímač otáček, ale nezaměňovat se senzorem na rozdělovači), ale kde to sakra na motoru je??? Měřil sem přímo na počítači pin č. 4 a jak proti zemi tak proti plusu z toho lezou periodicky akorát záporné(!) malé napěťové špičky, na poctu otáček to závisí, ale sem tam se tam vyskytuji i nějaké zákmity navíc, vypadá to spíš jak nějaké rušení než měřitelný signál. Diagnostika (vyblikání kódu): - při stojícím motoru: samé 11 = Všechny systémy OK - při běžícím motoru: 38 = Lambda (chudá směs), jinak OK Podivnosti!: - Pokud tam mam dvojku a zašlápnu plyn do podlahy, auto začne zrychlovat ale je cítit že se mu moc nechce (občas cukne a vůbec líný), ale na 3000 ot. jakoby seplo turbo , cukání ustane a auto normálně vypálí, skoro jako by byl blbej předstih. - Pokud se odpojí kabel z MAP senzoru tak cukání, vynechávání, i chcípaní rázem ustanou a motor přede doslova jako kočka!!! Ovšem druha stránka věci ze bez toho MAPu to docela kouří z výfuku a moc to netáhne. Každopádně cele zapalování tedy funguje. Výsledek: Vlastně jsem vylučovací metodou zjistil ze všechno chodí jak má (teda až na ten revolution senzor?), ale ze jako celek to proste nefunguje. Po tom všem co sem s tím prováděl bych čekal že něco najdu ale nic, v servisu už to bylo (teda ne u Forda) a nevymysleli taky nic. Mohl by mi někdo potvrdit ze sem na nic důležitého nezapomněl? Sem už z toho totiž úplně blbej a uvítám jakoukoliv radu. P. S. kdo to dočetl až sem je borec |
Autor: | MV [ 08 kvě 2005 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: opet kolisani volnobehu, cukani motoru, vyzkuseno uz vse |
vendiik píše: - MAP senzor podtlaku v sani, lezou z něho obdélníky se střídou 0,5. Měl sem ho i vyndaný a napojený doma na zdroj a osciloskop, při atmosférickém tlaku obdélníky o frekvenci 160 Hz, pokud sem z něj cucal vzduch hadičkou co mi plíce stačily tak sem z toho vytáhl i snížení na 110 Hz. Má se takhle chovat? V aute i za jízdy na změny polohy škrtící klapky reaguje rovněž změnami frekvence obdobným způsobem. Takže asi taky funguje.
Jenom potvrdím, že MAP je v pořádku, střída je 1:1, 5V p-p, při běžným atm.tlaku má mít 155-160Hz. "Hubou" uděláš podtlak maximálně 0,4-0,5bar(měřeno), pak už ti vypadnou oči, a to má MAP mít frekvenci 105Hz(při 0,4bar) až 114Hz(při 0,5bar). Když už jsme v tom, tak přikládám tabulku hodnot čidla MAP(platí obecně pro MAP senzory Ford): Barometric Pressure(bar) / Frequency (Hz) 1,02 / 159 0,98 / 156 0,95 / 153 0,91 / 150 0,90 / 147 0,86 / 144 0,82 / 141 0,78 / 139 0,66 / 125 0,49 / 113 0,32 / 96 |
Autor: | MART.IN [ 09 kvě 2005 09:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen přihodim sobotní zážitek. Co kdyby. Jeli jsme nakoupit, auto jelo normálně. Asi po hodině (pršelo). Po nastartování otáčky kolísaly, dvakrát mi to chcíplo (popojíždění na křižovatce). Celou cestu domů to jelo hrozně. Motor nešel do otáček, netáhl, vynechával. Doma jsem vyblikával diagnostiku a v paměti byl kód 28 (Lambda - bohatá směs). Při běžícím motoru kód 38. Lamdu už mam špatnou a při všech předchozích diagnostikách na běžícím motoru to vyblikávalo 38. Vysušil jsem konektor, stříknul kontaktolem, máznul vazelínou. Zkušební jízda V neděli cca 30 km a taky v pohodě. |
Autor: | vendiik [ 26 kvě 2005 23:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže dík za nápady, hlavně za popis MAP, tím jsem se ujistil že to nevyřeším a předalo se to do rukou profikům ze značkového Bosch service. Nebyl jsem u toho osobně to auto totiž není moje, takže mám jen info z druhé ruky. Maníci tam jenom něco poštelovali prý to nějak souviselo s podtlakovým řízením, ale fakt netuším co. No to je jedno, každopádně auto už prý nezlobí. Jediná věc co v motoru vyměnili byly svíčky, které sice vypadali ještě použitelně, ale z časového hlediska už měli stejně nárok. Jinak pokud někoho zajímala cena tak: diagnostika ECU za 1000, práce 500/hod. Takže celkem: odstranění závady, výměna svíček (dali tam pochopitelne nějaké bosch) a nasazení nového klínového řemene k alternátoru (řemen byl už koupen dopředu), 2 hodiny práce, dohromady 2800 Kč. 2 roky záruka |
Autor: | hameluk [ 27 kvě 2005 09:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Popis problému: - volnoběh chvíli normálních 900 ot. pak kolísá mezi 500-1100 ot. (těch 500 často nerozchodí a chcípne), žádny obtokový volnoběžný ventil tenhle motor nemá, je tam motorek co pootevírá škrtící klapku a ten chodí - za jízdy auto občas citelně cukne - když motor běží kdekoliv mezi 900-3000 ot. je slyšet (obzvlášť z výfuku) jak jakoby vynechává. - ventil stříká palivo i z kopce při brždění motorem ve vysokých otáčkách - nezávisí to vůbec na teplotě motoru! Často chcípne i během chvilky, když dojíždím ke křižovatce a vyšlápnu spojku. Jestli šlapu na spojku nebo brzdu nemá na to chcípání žádný vliv, chcípne klidně i na neutrál. Palivový filtr je nový, vzduchový starý 1 rok. Palivové čerpadlo funguje. Teda takovýhle dokonalý rozbor závady jsem tady ještě neviděl - gratuluju Už to máš vyřešený, tak jen můj poznatek, protože popis té chyby jsem měl VELMI nápadně podobný a řešil jsem to opravdu dlouho - měl jsem špatný "podtlakový odlučovač olejových par". Snad jsem to nazval dobře - je to taková jakoby plastová konzerva, do které jdou 3 hadice - jedna z ventil. víka, druhá do vzduch. filtru a třetí bůhví kam. Když jsem odpojil tu co vede do toho vzduch. filtru a zaslepil ji najednou jak když vyměním motor - stabilní volnoběh, plynulá akcelerace, žádné chcípaní... Jen je mi líto těch mnoho tisícikorun, které jsem před tím investoval do diagnostiky a výměny různých dílů... |
Autor: | Návštěvník [ 05 črc 2005 01:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám podobný problém....Kde prosím tě na jdu ten "podtlakový odlučovač olejových par" , neni to ta černá plastová krabice vpravo (když koukám do motoru) , kousek za reflektorem? |
Autor: | MV [ 05 črc 2005 15:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Majklus píše: Mám podobný problém....Kde prosím tě na jdu ten "podtlakový odlučovač olejových par" , neni to ta černá plastová krabice vpravo (když koukám do motoru) , kousek za reflektorem?
Ty asi myslíš filtr s aktivním uhlím pro odvětrání nádrže. Ten je u světla, taková plastová krabice, z ní vedou dvě trubičky - jedna od nádrže přes elmagn.ventil a druhá do sání. Odlučovač oleje - obvykle takovej černej "hříbek", je na motoru, z něj jedna silnější hadice do víka ventilů, druhá stejná do airboxu a třetí slabší do sání. Aspoň tak nějak je to na 1.6 |
Autor: | Návštěvník [ 05 črc 2005 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
MV píše: Ty asi myslíš filtr s aktivním uhlím pro odvětrání nádrže. Ten je u světla, taková plastová krabice, z ní vedou dvě trubičky - jedna od nádrže přes elmagn.ventil a druhá do sání.
Odlučovač oleje - obvykle takovej černej "hříbek", je na motoru, z něj jedna silnější hadice do víka ventilů, druhá stejná do airboxu a třetí slabší do sání. Aspoň tak nějak je to na 1.6 Aha, tak k tomu to slouží! Díky moc, jen co přestane pršet, mrknu se "hříbku" na nožičku! Snad to pomůže.Ještě mě napadá, když jsem nedávno sundaval futrál na vzduchový filtr, koukal jsem do vstřikování a v tom mezikruží po obvodu (kam se nasazuje ten futrál) stála tekutina hodně připomínající olej a vůbec ta jednotka byla zevnitř špinavá. Může to mít vliv na ten nepravidelný chod?Má smysl to čistit? |
Autor: | hameluk [ 07 črc 2005 23:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
MV ti ten odlučovač pěkně popsal, je to přesně tak, u mé 1.4 je vlevo nahoře (při pohledu z předu). Já ho zkusil nejprve rozříznout, celý jsem ho vymyl benzinem a zase zavařil pistolí, ale nepomohlo to, výsledek žádný. Jsou v tom takový přepouštěcí ventilky a ty gumičky na nich už asi netěsnily... Doporučuji si to od někoho vypůjčit a vyzkoušet - za novou totiž chtějí u Forda nějakých 800 A ještě zajímavost - když jsem měl ten odlučovaš špatný, motor se choval podstatně lépe, když jsem měl odpojenou a zaslepenou tu hadici, co vede do vzduchového filtru Jinak v tom mezikruží si myslím, že by nemělo nic být, určitě bych to vytřel do sucha kam až dosáhneš. A zkontroloval bych, jak vypadá vzduchový filtr - tipoval bych, že bude na hadry - a při ne zrovna dobře fungujícím odlučovači se ty olejové páry z ventilového víka mohou asi dostat až sem... |
Autor: | Návštěvník [ 08 črc 2005 10:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já teda nevím, ale já na svý 1.4i rv.91 žádnej odlučovač oleje nemám. Mám hadici přímo z víka ventilů do vzduch. filtru, akorát je tam ještě odbočka ze slabší hadice do sacího potrubí. Jinak žádnej hříbek ani cokoliv jinýho. A ještě dodatek, taky jsem zjistil, že se mi vstřikuje palivo i když brzdím motorem. Dělal jsem všechno možný, všechno proměřil ale důvod jsem nenašel. Možná že CFI to dělaj kvůli přechodu do otáček, aby tam nevznikla "díra" než doběhne palivo do válce. Je to pouze můj osobní ničím nepodložený dojem. ________________________________ Ford Orion 91 1.4i CFI CVH |
Autor: | hameluk [ 08 črc 2005 15:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tím odlučovačem alias "hříbkem" myslíme tu kulatou plastovou konzervu před olejovou měrkou Tohle je můj 1.4i CVH PTE r.v. 96 |
Autor: | carPWR [ 08 črc 2005 16:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
to hameluk: jee, takovej motulecek malinkatej takhle z vrchu je tam daleko vic mista nez u 1.6ky.... |
Autor: | Návštěvník [ 11 črc 2005 16:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
hameluk píše: Jinak v tom mezikruží si myslím, že by nemělo nic být, určitě bych to vytřel do sucha kam až dosáhneš. A zkontroloval bych, jak vypadá vzduchový filtr - tipoval bych, že bude na hadry - a při ne zrovna dobře fungujícím odlučovači se ty olejové páry z ventilového víka mohou asi dostat až sem... Jojo, tak filtr byl opravdu na hadry...což to, to se dalo zvládnout. Vyměnil jsem a zdá se mi, že motor šlape trochu líp. Horší je, že mě vyrazili z emisí, prej odešel katalyzátor...na novej nemám, to jsem zvědavej jak to budu řešit... |
Autor: | hameluk [ 11 črc 2005 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak s tím už ti neporadím, asi bych zkusil nějakého známého, myslím, že by neměl být až takový problém emisema projít. Ale jestli nemá špatný katalyzátor vliv na chod motoru - kdo ví Vedly se tu o tom dlouhé diskuze... |
Autor: | Standa [ 12 črc 2005 06:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Majklus: nový univerzální katalyzátor koupíš od 2500,- CZK to se dá myslím zvládnout. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |