fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vadny MAF?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=26098
Stránka 1 z 1

Autor:  tom000 [ 15 říj 2009 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Vadny MAF?

Ahoj, potrebuju poradit. Pravdepodobne mam v haji MAF, dospel jsem k tomu nasledujici uvahou. Nicneme jelikoz se jedna o pomerne drahou vec (v auto Kelly +- 3000) rad bych ji overil od nekoho zkusenejsiho...

Motor za studena kolisave otacky, pri nizsich teplotach (5-10°¨) chcipa. Po pridani plynu se prvne zadusi, pak az zvysi otacky. (to podle me zpusobuje kolisani volnobehu - motor se snazi "pridat" ale misto toho se zacne dusit, prida vic atd...). Za tepla bez nejmensiho problemu. Prechod vicemene skokovy (v jednu chvili kolisa pak uz ne).

Po odpojeni MAFu se volnobeh za studena vyrazne zlepsil, avsak duseni motoru po pridani plynu zustalo. Moje teorie je ze odpojenim MAFu RJ pouziva pro michani smesi prednastavene hodnoty, coz zapricinilo zlepseni volnobehu, avsak kvuli jeho absenci neni schopna spravne namichat smes pri pridani plynu (coz mi prijde trochu divne, ma jeste senzor polohy skrtici klapky ktery je OK, ale nevim jak presne mu veri/neveri). Skokove zlepseni pak je nasledkem zahrati lambdy na provozni teplotu a zacatku michani smesi podle ni...

MAF jsem cistil, stejne tak SK a VV, svicky nove, cidlo teploty taky... (posledni co jsem snad nezkousel budou cidlo teploty vzduchu a ventil odvetravani klikovky)

Ma smysl v tomhle pripade menit MAF?

Autor:  tomin [ 15 říj 2009 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

Ja kdyz odpojim vahu na stejnem motoru, tak to jede celkem ok i studene.
Cidlo skrtici klapky je pak jedine, cim to jednotka ridi, ale maj to zkalibrovane celkem pekne a chodi to tedy i bez vahy.

Jinak na pokus s odpojenim vahy vzduchu bych doporucoval hned pri jejim odpojeni vymazat jednotku (odpojit baterku na par minut). Jinak se ti do toho budou motat adaptace ktere ma jednotka naucene a ty muzou byt hnute kvuli te ujete vaze.
Takze (mozna vadnou) vahu sice odpojis, ale ona ti bude skodit dal. :-)

Cetl si ?
viewtopic.php?f=18&t=25749
viewtopic.php?f=5&t=875

Autor:  tom000 [ 15 říj 2009 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

Jednotku jsem resetoval pri odpojovani, vim o te pameti. Prave me zarazilo ze to vcelku zabralo, ten rozdil je tam dost velky...

Tak me napada ze cidlo skrtici klapky jsem meril vytazene ven, tj. jeste je moznost ze je chyba nekde mezi nim a RJ... zkusim to poresit... protoze to by odpovidalo tomu priduseni po pridani plynu, kdy do motoru jde vic vzduchu o kterem RJ nevi.....

Cetl, ani jeden z nich nesedi symptomama....

Autor:  tomin [ 15 říj 2009 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

V cem vidis ty odlisne symptomy ?
Meril sem jednu 1.6ku ktera za studena delala to co popisujes, jen bych jeste pridal to, ze nejen ze motor zlobil v prechodu, ale on opravdu netahnul. Blbe se s tim rozjizdelo, .... a po elektricke strance byl uplne v pohode.
Nebo jsem aspon na diagnostice nic nenasel.

To propojeni od skrtici klapky k regulatoru tlaku paliva mas ok ?

Autor:  tom000 [ 15 říj 2009 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

V prvnim pripade ten clovek pise ze mu to dela na studenem i teplem motoru. Me to za tepla jede uplne bez problemu. V druhem pise ze po opetovnem nastartovani je to ok, coz u me neni, az po zahrati.

A nevis cim to nakonec bylo?

Zkontroluju, ale melo by byt....

Autor:  tomin [ 15 říj 2009 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

tom000 píše:
A nevis cim to nakonec bylo?

Kdybych na to tenkrat prisel, tak bych ti to napsal. :-) Ale neprisel. :(
Nebyl moc cas a navic kdyz se ta mrcha ohreje, tak uz jede uplne v poho. Ted tam asi pojedu v sobotu znova,
tak to zas zkusim.

Autor:  tom000 [ 15 říj 2009 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

tomin píše:
kdyz se ta mrcha ohreje, tak uz jede uplne v poho.


Jo to je presne... tak kdybys na neco prisel tak dej vedet... dik :)

Autor:  spooon [ 15 říj 2009 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

já když sem měl váhu v háji, tak jediná věc, která mě trápila byl volnoběh za tepla(!). Za studena vše úplně v pohodě ale za tepla začal volnoběh hodně lítat až po pár sekundách chcípnul. A s odpojenou váhou to jezdilo téměř stejně jako s funkční...

Každopádně novou bych asi nekupoval, já koupil za pár stovek jetou a vše v pohodě. zatím...

Autor:  tom000 [ 30 říj 2009 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

No ja to nakonec vyresil ventilem odvetravani klikovky.... problem s volnobehem za studena je fuc....

ale odmaskoval se tim problem s padanim otacek po pusteni plynu nekam k 500, pak se zvednou....

Autor:  tomin [ 30 říj 2009 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

tom000 píše:
No ja to nakonec vyresil ventilem odvetravani klikovky.... problem s volnobehem za studena je fuc....
ale odmaskoval se tim problem s padanim otacek po pusteni plynu nekam k 500, pak se zvednou....

Vcera jsem resil taky volnobeh. Uz me to donutilo (teda zena :-) ). Vetsinou se drzel pod spravnyma otackama. Obvlast za jizdy pri vyrazeni. Jakmile se auto zastavilo, tak se za 2 sek. dorovnal.
Jakmile jsem vymazal jednotku/adaptace tak to zacalo fest zdechavat a nechtelo se to v rozumne dobe dorovnat na snesitelny stav.
Nejdriv jsem sel po casto uvadenem odvetrani klikovky, ale prekvapilo me, ze tim ventilem prochazi jen naprosto nepatrne mnozstvi vzduchu. Po vytazeni z karteru to vubec nesycelo a tak jsem sel po stopach te trubky az k sacimu vedeni kde je to kolinkem pripojene. Odpojil jsem kolinko od sani a koukam ze ani tam to moc nesaje. Maly podtlak na prste zacinam citit az kdyz to drzim ucpane nekolik vterin ! Tak nevim jestli je to bezne, nebo to mam v tom sani pricpane bordelem (coz je mozne, podle stavu toho kolinka co jsem sundal :-) ), ale vzduchu tam prochazi minimum. Myslel jsem si, ze ho tam bude prochazet MOC, protoze ten odvetr. ventil bude moc poustet (unavena pruzinka), ale evidentne to tim nebylo.
Tak jsem sundal volnobezny ventil, rozebral jsem ho na dva dily - ventil a teleso elektromagnetu. Ventil jsem dukladne vycistil nejakym cisticem ve spreji, pak jsem vzal poradnou vazelinu a vse pohyblive ve ventilu jsem promazal. Vcetne te trubkove casti na elektromagnetu. WeDecko tam podle mne nemuze dlouho vydrzet. Smontoval a sel jsem ho vyzkouset na regulovanem zdroji. Chodil naprosto krasne plynule (skoda ze jsem to nezkusil pred tim vycistenim). Dal nazpet a ... volnobeh perfektni. :smt026
Pred cistkou kdyz jsem za chodu vymazal adaptace, tak motor okamzite zacal zapasit s volnobehem. Ted po vycisteni smazu adapt. a na volnobehu to neni skoro poznat.

Autor:  tom000 [ 30 říj 2009 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

No ja volnobezak cistil zatim jen delsi koupeli v benzinu, nejak jsem nemel odvahu to rozebirat... ale asi na to brzy dojde...

Autor:  Mouse [ 30 říj 2009 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

tomine a jak jsi to proboha rozebral ?

Autor:  tomin [ 30 říj 2009 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vadny MAF?

Mouse píše:
tomine a jak jsi to proboha rozebral ?

Rozebral je silne slovo. Ja mam hlinik.sani a tedy asi jiny ventil nez na plastovem.
U me je ventil zvlast hlinik. teleso a zvlast je elektromagnet. Oba jsou spojene jen 2 sroubky.
Do samotneho ventilu jsem se dostaval jen tema otvorama pro pruchod vzduchu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/