fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1,6i CVH 1991 volnoběh - otáčky
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 12:05 
Zdá se, že mám stejný nebo podobný problém s otáčkami při volnoběhu jako někteří z vás. Když nastartuju studený motor tak mi otáčky vylítnou na 1500 a když prošlápnu plyn spadnou okolo 1100. Když je motor teplý tak je to v pohodě (cca 900-950 ot.). Taky se mi občas stává, že po nastartování otáčky spadnou až motor chcípne a druhé nastartování je OK. Když přidám malinko plynu tak jdou otáčky taky dolů až to někdy chcípne (když plyn pustím, otáčky se vrátí). Tohle všechno mi to dělá jenom za studena.
Vyměnil jsem vzduchový filtr, kompletně jsem vyčistil sání, vyměnil jsem svíčky (BOSCH 1,1mm). Už mě nenapadá čím by to mohlo být. Pravda je, že se už mi to po nastartování tolik nechcípe a otáčky tolik nepadají, ale problém s vysokými otáčkami zůstává. Poraďte mi prosím čím by to mohlo být a co by s tím dalo dělat.

Díky Pepa

Ford Escort 1,6i CVH 1991


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 19:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Podle mě je "vylítnutí" na 1500ot.(to není zas tak extra moc) po nastartování studenýho motoru normální. Mně se to chová podobně, slyšel jsem názor, že je to kvůli rychlejšímu promazání. Je normální, pokud to za chvíli sleze na 1200ot.(zvýšený volnoběh za studena) a po ohřátí na běžných asi 900ot.
To chcípání po startu normální není. Zkoušel si vyčistit volnoběžnej ventil? Ještě můžeš resetovat řídící jednotku - není to od věci, pokud si dělal nějaký "zásahy" do motoru(výměna filtru, vyčištění sání, výměna svíček)

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 23:10 
Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 05 srp 2005 23:20 
Pepča píše:
Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.

nejlíp to najdeš když použiješ Hledat . Je tady toho spousta jak o ventilu tak o resetu ŘJ :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 06 srp 2005 13:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Pepča píše:
Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.


Volnoběžnej ventil - na cvh je vlevo(koukáš do motoru zepředu) přišroubovanej čtyřmi torx.šrouby na hliníkovým sání(nápis EFi). Takovej váleček s modrou samolepkou Ford, z něj dvoudrát.konektor s pérovou pojistkou a taky hadice, která vede před klapku na plastový sací potrubí. Ventil nemůžeš přehlídnout, uhodí tě do očí, demontáž, vyčištění i zpětná montáž zcela bez problémů, přístup v pohodě.
O čištění ventilu, resetu ŘJ a opětovným postupu "naučení" tu bylo hodně debat, většinou dobře popsaný - jak píše Rumcajs, bude lepší prohledat fórum než zbytečně psát znovu již napsaný.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: zase ty otáčky :-)
PříspěvekNapsal: 07 srp 2005 09:12 
díky moc, přečetl jsem hodně tady na fóru a dozvěděl jsem se spoustu zajímavejch věcí.
Dneska se mi dokonce podařilo nastartovat aniž by mi to chcíplo (sice se zhouply otáčky), ale nechcílpo to. Otáčky po nastartování skočily na pouhých 1200 a tak zůstaly i bez prošlápnutí plynu.
Zatím jsem ještě neměl čas vyčistit ten volnoběžný ventil, ani reset ŘJ, ale připadá mi jako kdyby si to ŘJ sama pozvolna upravovala.

Budu teď (asi za 14 dní) dělat nějaký opravy (hlavně karosky), tak to všechno zdokumentuju a hodím na stránky (zatím jsou ve výstavbě) .... třeba to pak někomu pomůže nebo poradí.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz