fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1,6i CVH 1991 volnoběh - otáčky
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=3176
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 05 srp 2005 12:05 ]
Předmět příspěvku:  1,6i CVH 1991 volnoběh - otáčky

Zdá se, že mám stejný nebo podobný problém s otáčkami při volnoběhu jako někteří z vás. Když nastartuju studený motor tak mi otáčky vylítnou na 1500 a když prošlápnu plyn spadnou okolo 1100. Když je motor teplý tak je to v pohodě (cca 900-950 ot.). Taky se mi občas stává, že po nastartování otáčky spadnou až motor chcípne a druhé nastartování je OK. Když přidám malinko plynu tak jdou otáčky taky dolů až to někdy chcípne (když plyn pustím, otáčky se vrátí). Tohle všechno mi to dělá jenom za studena.
Vyměnil jsem vzduchový filtr, kompletně jsem vyčistil sání, vyměnil jsem svíčky (BOSCH 1,1mm). Už mě nenapadá čím by to mohlo být. Pravda je, že se už mi to po nastartování tolik nechcípe a otáčky tolik nepadají, ale problém s vysokými otáčkami zůstává. Poraďte mi prosím čím by to mohlo být a co by s tím dalo dělat.

Díky Pepa

Ford Escort 1,6i CVH 1991

Autor:  MV [ 05 srp 2005 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě je "vylítnutí" na 1500ot.(to není zas tak extra moc) po nastartování studenýho motoru normální. Mně se to chová podobně, slyšel jsem názor, že je to kvůli rychlejšímu promazání. Je normální, pokud to za chvíli sleze na 1200ot.(zvýšený volnoběh za studena) a po ohřátí na běžných asi 900ot.
To chcípání po startu normální není. Zkoušel si vyčistit volnoběžnej ventil? Ještě můžeš resetovat řídící jednotku - není to od věci, pokud si dělal nějaký "zásahy" do motoru(výměna filtru, vyčištění sání, výměna svíček)

Autor:  Návštěvník [ 05 srp 2005 23:10 ]
Předmět příspěvku:  volnoběžný ventil

Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.

Autor:  Návštěvník [ 05 srp 2005 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběžný ventil

Pepča píše:
Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.

nejlíp to najdeš když použiješ Hledat . Je tady toho spousta jak o ventilu tak o resetu ŘJ :P

Autor:  MV [ 06 srp 2005 13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběžný ventil

Pepča píše:
Ok zkusím resetovat ŘJ. Jen musím zjistit jak se to přesně dělá. Stačí odpojit baterku?
Na ten volnoběžný ventil bych se taky rád podíval ale nevím vůbec, kde ho najdu a jak ho vymontuju, případně co s tím.


Volnoběžnej ventil - na cvh je vlevo(koukáš do motoru zepředu) přišroubovanej čtyřmi torx.šrouby na hliníkovým sání(nápis EFi). Takovej váleček s modrou samolepkou Ford, z něj dvoudrát.konektor s pérovou pojistkou a taky hadice, která vede před klapku na plastový sací potrubí. Ventil nemůžeš přehlídnout, uhodí tě do očí, demontáž, vyčištění i zpětná montáž zcela bez problémů, přístup v pohodě.
O čištění ventilu, resetu ŘJ a opětovným postupu "naučení" tu bylo hodně debat, většinou dobře popsaný - jak píše Rumcajs, bude lepší prohledat fórum než zbytečně psát znovu již napsaný.

Autor:  Návštěvník [ 07 srp 2005 09:12 ]
Předmět příspěvku:  zase ty otáčky :-)

díky moc, přečetl jsem hodně tady na fóru a dozvěděl jsem se spoustu zajímavejch věcí.
Dneska se mi dokonce podařilo nastartovat aniž by mi to chcíplo (sice se zhouply otáčky), ale nechcílpo to. Otáčky po nastartování skočily na pouhých 1200 a tak zůstaly i bez prošlápnutí plynu.
Zatím jsem ještě neměl čas vyčistit ten volnoběžný ventil, ani reset ŘJ, ale připadá mi jako kdyby si to ŘJ sama pozvolna upravovala.

Budu teď (asi za 14 dní) dělat nějaký opravy (hlavně karosky), tak to všechno zdokumentuju a hodím na stránky (zatím jsou ve výstavbě) .... třeba to pak někomu pomůže nebo poradí.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/