fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna oleje, na tři válce, volnoběh
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=37273
Stránka 1 z 1

Autor:  VíťazBrna [ 02 črc 2012 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Výměna oleje, na tři válce, volnoběh

V sobotu jsem se rozhodl konečně vyměnit olej včetně filtru.
Při koukání se odspod (mám rampu) jsem se děsil dne, kdy budu muset dolovat ven spouštěč. Přitom jsem objevil nějakou hadičku, černou pryžovou s kolínkem, co byla jen tak. Divný. Pak jsem to startoval, cukalo to, zdechalo, nešlo za plynem, pak vylítly točky. Hrůza. Začal jsem odpojovat MAFa (váha vzduchu), sání, při zacpání trubky sání to jelo dál, hrůza. Hledali sme tři, kam ta hadička patří. Nic. Auto je předělaný na LPG, nemohl jsem si být jist, jestli to není jen tak něco na větrání... Pak jsem ještě objevil odpojený konektor od klapky. Ještě víc divný. Rozhodl jsem se vyměnit palivový filtr, jestli se to nedusí na benzín. Plyn při testování zrovna došel. Pak jsem začal organizovat odvoz z chaty jiným autem... V neděli po obědě jsem zase koukal shora do míst, kde je těleso pod škrtící klapkou. Až po deseti minutách jsem na tělese, ze kterého jde sání do válců, v místech pod lištou, kam se sbíhají káblíky, našel krček, na který by šla hadice napojit. Druhým koncem vedla někde zpod termostatu. Žena má útlou ruku, po pár minutách hadici napojila a auto ožilo. Sice lítaly otáčky, ale oproti předchozímu značné zlepšení. Až cestou dom jsem ještě zjistil, že jsem neutáhl trubku sání těsně nad klapkou. I na volnoběh si to chvílemi drželo 3000 a nechtělo to ihned padnout na 900.
Pár poučení:
* Ta trubka asi spojuje prostor vačkových hřídelů se sáním. Její netěsnost případně odpojení má zásadní vliv na chod motoru
* odpojený snímač klapky vede ke zhoršení reakce na pedál, ale do otáček motor jde
* jakékoliv sání vzduchu za MAFem před klapkou způsobí opožděné rakce vůči plynovému pedálu.
Stouplo mně ego, že jsem si to nechtíc rozbil a zase opravil Ona ta hadice nebyla přisponkovaná a musela se svlíknout při manipulaci při povolování filtru. Totéž konektor klapky, patrně nebyl dozacvaknut.
Jestli vám to někomu pomůže, bude to moc dobře.
Víťa

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/