Ahoj,
mám fordíka Escorta 1,6 Zetec z 95. Najeto cca 28.000 km (ano, tak málo – jezdil děda, dostal jsem ho při 20.000 minulí rok). Jezdil super, ale pak začal při určitých otáčkách koktat. Chybu jsem snadno odhalil v prošoupaném kabelu od svíček.
Krátce po této závadě začal zlobit při startu s otáčkami. Ráno nastartuji otáčky vyběhnou na cca 2000 ot/min a drží se asi 2sec. Pak klesnou na 900-1000. Když auto nechám bez doteku tak se za chvilku (cca 6 sec) propadnou tak na 300 a začne dusit (cca 3 sec) pak nejednou vyskočí znovu na 2000 a děj se opakuje cca po jednu minutu. Když se snažím rozjet tak při „normálním“ stylu rozjezdu se motor dusí a cuká. Musím mu dát hodně plynu, aby se rozjel a nebylo to jak první hodinu v autoškole. Po cca 500 m jede už absolutně normálně. (že by se ohřál) I když pak opětovně startuji je to OK.
Druhá věc je držení otáček. Když se motor zahřeje více jak na ¾ rozsahu palubního teploměru tak motor drží otáčky. Př: jedu 3250ot/min vyřadím a sundám nohu z plynu. motor stále drží 3250ot/min. Abych otáčky snížil musím zařadit vyšší rychlostní stupeň a přibrzdit. Ale jakmile šlápnu na plyn tak kam vylezou tak tam držej. Opakovaný start motoru za jízdy nepomáhá dokaď motor trochu nevychladne. Zajímavé je, že jedu-li se zaseknutými otáčkami třeba na 2500 na neutrál tak dokaď jedu tak se držej, ale v momentě kdy zatavím okamžitě klesnou. Zkoušel jsem jak dlouho vydrží ty otáčky při jízdě než začnou klesat a je to cca 1-2 min, ale to už to chladí ventilátor motoru.
Ve favoritu jsem měl něco podobného a byl to sytič, ale u Escorta ????
V servisu mi „údajně“ resetovali řídící jednotku ale nic.
Díky za info, nebo i za doporučení servisu.
Petr Kolouch Kladno Střední Čechy