fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběh a rychlé sešlápnutí akceleračního pedálu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4673
Stránka 1 z 1

Autor:  Nagant [ 01 úno 2006 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh a rychlé sešlápnutí akceleračního pedálu

Jak se má chovat motor, pokud při volnoběhu sešlápnu rychle plynový pedál a uvolním?
Mně se to chová následovně:
Volnoběh, standardní otáčky kolem těch 900 ot/min. Rychle sešlápnu plynový pedál až na podlahu a uvolním. Při sešlápnutí otáčky nerostou, možná dokonce mírně klesnou a po uvolnění pedálu vyjedou na cca 1300 - 1900 (dle teploty motoru) a hned klesnou na standardní volnoběžné.
Je to normální?

Pokud sešlapuju pedál pomalu, otáčky plynule rostou.

Autor:  Standa [ 01 úno 2006 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem si že se mi to chová jinak, ale je to stejné jako u tebe. Když sešlápnu rychle pedál tak nic, otáčky neklesají ani nerostou a poté co je už pedál uvolněný vyskočí na 1900 u studeného a po mírném zahřátí ma 1500 ot.

Autor:  Šíša [ 01 úno 2006 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, je to normální. Je to prostě vstřikování. U karbecu by to dělalo taky, ale poměrně rychleji, takže by otáčky už šli nahoru ještě před sundáním nohy z plynu

Autor:  Nagant [ 02 úno 2006 08:25 ]
Předmět příspěvku: 

Sláva, aspoň něco je normální. :D

Autor:  Nitro [ 03 úno 2006 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to musim taky vyzkouset, mam za to ze musí vyletet na horu. Takže mam to rychle seslapnout až na podlahu a rychle zase pustit? Abych to nedelal blbe.

Autor:  Nagant [ 03 úno 2006 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

Poměrně rychle sešlápnout a možná i trochu pomaleji pustit.

Autor:  MV [ 03 úno 2006 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.

Autor:  Standa [ 03 úno 2006 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

Také jsem si myslel, že otáčky vyskočí na 3000. Já jsem na pedál šlapl co nejrychleji to šlo a pak stejně rychle nohu z pedálu sundal. Víc jak 1900 ot. jsem tam neměl.

Autor:  MV [ 03 úno 2006 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

Tedy jde o to, že na úplný ale krátký sešlápnutí plynu motor nestačí pořádně zareagovat? Tomu rozumím, motory se kterými jezdíme, prostě nemají dostatečný výkon na takhle rychlý rozběhnutí motoru. Logicky - pohyblivý díly motoru mají nějakou hmotu a pro roztočení jim musíme udělit kinetickou energii. Výkon je rychlost přeměny energie, tak pro rychlejší roztočení musí mít motor větší výkon.

Autor:  Wizzy [ 03 úno 2006 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

No, definice výkonu je práce(energie) za jednotku času, ale dalo by se to přeneseně chápat i takto.
Osobně si ale myslím, že problém je trochu jinde - je to úlitba exhalačním normám. Motory jsou prostě nastavený tak, aby jejich jak dlouhodobé průměrné, tak okamžité hodnoty nepřesáhly určitou mez a o to se stará katalyzátor, čidla a elektronika. A to mě na současných sériových autech sere. Chtěl jsem napsat, ať to někdo vyzkouší s karbecem, ale ony i karburátory se dělaly s katalyzátorem - i když asi neřízeným.
Když jsem ještě měl škodovku a byla ještě v dobrým stavu, tak třeba při podřazování stačilo při meziplynu do pedálu jen kopnout a letěly otáčky nahoru.
Sériové stříkačce když šlápnete na krk, tak než se rozmyslí, jestli to tak opravdu bude a jestli to nebude moc čadit...

Autor:  Nitro [ 04 úno 2006 00:30 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to zkousel, pri rychlem seslapnuti plynu mu otacky vyletely asi na 2000 a po pusteni sly dolu a ne opacne jak se tu psalo.

Autor:  Nagant [ 04 úno 2006 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je teda zajímavé.

Autor:  Šíša [ 04 úno 2006 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ono se tu nepsalo, že by to mělo býti opačně, ale že je tam určitá časová prodleva. Já jí tedy alespoň měl na 1.1 a 1.4, ikdyž oba motory byly jednobod. Na 1.6CVH si to nepamatuju, ten jsem měl jen chvíli ve fiestě.

Teď v cábu ho mám zase - 1.6CVH -, sice na tom dělám, takže to nejezdí, ale poznatek je takovej, že bez sání je tam prodleva velmi krátká a motor jde za plynem slušně :twisted: Ale na druhou stranu mám volnoběh sice ok, nic nechcípá a nerachtá, ale je stabylně okolo 1100. Takže se na něj budu muset podívat s "lékárničkou" :?
Jinak jsem to převážel cca 400km a moc to nejelo. Příčina: vyndal jsem filtr a vypadal jak bryketa.
Takže pokavaď to někumu nejde za plynem skoro vůbec, třeba by to mohl dělat i případně zasr*nej vzducháč.

U Zetecu jsem to zatím neskoušel, skusím v Po v práci, tam máme Focuse s tím posledním Zetecem(plastové sání, 100PS)

Autor:  dj.DEKL [ 04 úno 2006 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

U zahřátýho motoru to mám jako Nitro... v pohodě otáčky vylítnou lehce nad 2000

Autor:  Ondrej [ 05 úno 2006 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

me se to chova taky tak, ze po plnym seslapnuti plynu az na podlahu a okmaztym uvolnenim otacky po male prodleve vyletnou na 2000, kdyz malinko slapnu na plyn a drzim otacky na cca 1100 a pad prudce na to dupnu a pustim tak to vylitne na 4000 bez prodlevy

Autor:  Šíša [ 05 úno 2006 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Ondrej píše:
me se to chova taky tak, ze po plnym seslapnuti plynu az na podlahu a okmaztym uvolnenim otacky po male prodleve vyletnou na 2000, kdyz malinko slapnu na plyn a drzim otacky na cca 1100 a pad prudce na to dupnu a pustim tak to vylitne na 4000 bez prodlevy


Jo, s tím bych souhlasil. Jak říkám, mě to jde dost rychle na 1.6 ale přesně jak píše Ondřej: mám neustále volnoběh 1100

Autor:  Mina1 [ 05 bře 2007 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.

Autor:  Mac Háček [ 06 bře 2007 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
Mina1 píše:
To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.


??? :-D


Už se kradou i odpovědi :-D

Autor:  Mina1 [ 06 bře 2007 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

To je začátak na foru tak se nezlob za tu ukradenou odpověd.Neřeš to to je život.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/