fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695
Stránka 6 z 8

Autor:  crazyape [ 26 kvě 2010 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Cistil jsem na svem N7A klapku a vsiml jsi ze v sacim potrubi za ni je jakoby smir.... kdyz tam strcim prst a otru tak je uplne cernej.. coz asi neni moc dobre ne?

Do priruby klapky vede jeste hadicka od filtru s aktivni uhlim kterej nemam pripojenej k elektrice... muze bejt problem tam ze to prska vse do sani nebo je to normalni?

Jinak stale me motor drzi 1000-1100 na volnobeh... obtokovy sroub na klapce jsem nasel ale nejde vubec povolit ani utahnout... jak po promazani tak po zahrati...

Autor:  tomin [ 26 kvě 2010 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

RS ma opravdu obtokovy sroub kolem klapky ? Nemyslis jen dorazovy ?
N9C mela obtokovy cervik, ale ten skoro nic nedela, tim se jen lehce meni bohatost smesi na volnobeh.
Klapka by mela tesne dosednou ke stranam, ale nesmi se uz zarezavat.
Pokud ti sedi, tak s ni nehybej. Problem bude jinde.
Bordel v sani nijak moc neresim. Kdyz tam nejsou super vrstvy ...

Autor:  crazyape [ 26 kvě 2010 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Doraz je pevny s tim nic delat nejde.... tohle by mel byt obtok je to na plochy sroubovak.. ale jak rikam... je to jak zavarene :)

Jinak klapka je v pohode, ta dolejha jak ma..

Volnobeznak vycistenej, filtrik od kliky byl taky cistej kdyz sem ho tam daval.... (byl nazinkovanej)

Kdyz dam jinej objemovej meric vzduchu (MAP) tak porad to same....

Tak a ted babo rad :-D

EDIT: heh paradox je ze majitel predemnou mel problem ze mu volnobeh lital a auto za studena chcipalo.... a me zase vse drzi ale volnobeh je zvysenej :D

Autor:  tomin [ 26 kvě 2010 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Napadaj me dve veci:
- cidlo teploty vody - jelo by to jako studene se zvysenym volnobehem (ale zralo by to)
- nekde prisavani vzduchu

Co se stane kdyz odpojis volnoventil ?

Autor:  crazyape [ 26 kvě 2010 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

chcipe to takze netesnost nikde neni... kdyz odpojim treba podtlak z toho filtru s uhlim a pak ventil tak se nic nedeje....

takze tesnost by tam vsude mela byt. Cidlo na teplotu vzduchu sem taky dal jiny.....
Jinak nevim no ale budik ukazuje jak ma tak by to cidlo mohlo bejt v poradku ne? Jinak kdyz je auto studene tak volnobeh je samozrejme vyssi a jak se ohreje tak tech 1000-1100

Napada me jestli nedelal neco s tou klapkou majitel predemnou... jak mu to porad chcipalo a houpalo tak jestli nedelal nejakej stelung :)

Autor:  dj.DEKL [ 26 kvě 2010 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

RSo má taky dvě čidla ne? (ŘJ a budík)

Autor:  crazyape [ 26 kvě 2010 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Cece to ted nevim :D nejak si nemuzu vzpomenout jestli tam jsou 3 cidla nebo 2 na tom domku...

Jedno sahara, jedno budik a treti nevim jestli tam je :D ale mozno to je

Autor:  tomin [ 26 kvě 2010 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Asi takhle - pokud muzes vyloucit prisavani bokem, tak zbyva jen tesnost klapky a volno.ventil.
Bez dostatku vzduchu se ten motor vic tocit proste nebude. :-)

Autor:  crazyape [ 27 kvě 2010 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Klapka tesni.. jinak na tom domku jsou 3 cidla takze to jedno bude pro RJ....

napadlo me ze by mohl byt taky treba v riiti snimac polohy klapky ne?

Autor:  dj.DEKL [ 27 kvě 2010 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Co ten slavnej ventil odvětrání klikovky?

Autor:  tomin [ 27 kvě 2010 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Skoda ze RS nekomunikuje. Byla by to sranda nalezt.
TPS by to mohl delat jedine kdyz by si jednotka myslela ze neni klapka zavrena.
Zmer napeti co z nej leze (prostredni vyvod) - melo by tam byt tusim neco pod 1V.
Na tohle by ti melo pomoct provest KOEO test. Ten by to odhalil.

Ventil odvetrani kupodivu dela vetsinou chudou smes a tak jde volnobeh POD spravne otacky.
Ale zase - moje zkusenosti jsou ciste od Zetecu, coz jsou systemy s MAFem
a RS je system s MAPem.

Autor:  kenny1986 [ 29 čer 2010 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

zdarec, nechci vám tady do toho kecat, ale moje rs mělo dost stejnej problém vyzkoušel jsem všechno...

nakonec jsem skončil u podpálených sacich ventilů, tuhle zkušenost mám nejen z rs, ale i ze zeteku...
už několik takových motorů mi došlo pod kuku a když jsem sundal hlavu, tak pokaždé podpálené sací ventily...

v souvislosti s ventily to auto na volnoběh tak trošku jako by kope, ve fýfuku je slýšet taková díra ve zvuku a zeslábnou brzdy, nejvíc zadní protože je špatnej podtlak na brzdy....

já vyzkoušel všechno okolo, pak jsem udělal hlavu a mám svatej klid

Autor:  mikirc [ 29 srp 2010 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Dneska jsme menily gufera na ventilky, Ty puvodni vymyslel opravdu inteligent :D nebot jak to trochu ztvrdlo tak gufero chodilo s ventilem a vubec netesnilo, nove gufera maji uz udelane lepe. Ale museli jsme sundat skrtici klapku a zjistilo se, ze doraz je trochu upackany a ze klapka je uplne zavrena. A melo by jit pres ni trosku vzduchu. Takze pokud nepomuze cisteni volnobezaku, doporucoval bych se podivat na tu klapku. ta moje uz dokonce omackava doraz, ktery je vevnitr. Jeste to neni uplne slozene, takze nemuzu odzkouset, ale delavalo to propad otacek az na 300-400 a pak se zbrachal. Snad to pomuze.

Autor:  Squirtl [ 25 bře 2011 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

:-P Vyzrál sem tím že sem sehnal nový ventil odvětrávání klikové skříně u Forda 836Kč po výměně otáčky v naprostém luxusním stavu ... 1300ot/min zhruba do 6 vteřin ... a poté klesající na pevných 900 i se zapnutou klimatizací ... :-D

Autor:  Malfis [ 25 bře 2011 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Squirtl píše:
:-P Vyzrál sem tím že sem sehnal nový ventil odvětrávání klikové skříně u Forda 836Kč po výměně otáčky v naprostém luxusním stavu ... 1300ot/min zhruba do 6 vteřin ... a poté klesající na pevných 900 i se zapnutou klimatizací ... :-D


Se studeným motorem?

Autor:  Squirtl [ 25 bře 2011 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Malfis píše:
Squirtl píše:
:-P Vyzrál sem tím že sem sehnal nový ventil odvětrávání klikové skříně u Forda 836Kč po výměně otáčky v naprostém luxusním stavu ... 1300ot/min zhruba do 6 vteřin ... a poté klesající na pevných 900 i se zapnutou klimatizací ... :-D


Se studeným motorem?


ano se studeným motorem ..

Autor:  Malfis [ 25 bře 2011 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Aha, tak to abych udělal to samé. Za studena mám otáčky cca 1800 a pomalu to klesá... těch 900 až tak po 3 minutách :D

Někdy i 2200....

Autor:  Squirtl [ 03 dub 2011 08:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Zdravím ...

jestli mužu zde všem doporučit zaměřte se na ten ventil odvětrávání klikové hřídele ... co sem se bavil s mechanikem od Forda je tohle nemoc Escortu ... osobně sem měl otáčky v houpajícím se brutálně ve volnoběhu řádem 1600 otáček ... vyměnil sem ventil odvětrání klikové hřídele a mužu říct je vše v naprostém pořádku !!! ani to není znát dyž zapnu klimatizaci ... otačky stale v klidu po nastartování 1300 ... zhruba do 10-15 vteřin ... a sou na 900 a držej což je hlavní ... :)

Autor:  Standars [ 10 kvě 2011 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Tak chlapi,mě ta výměna ventilku odvětrávání klikovky nepomohla ani trošku.Otáčky po startu(jen studeným-horkej motor to nedělá)vyletí podle okolní teploty na 1700-3000 a klesnou po ujetí min.2-3km na cca 1300-900(ale jen při zastavení auta-stačí zastavit,ne vypnout motor).Po delší jízdě bez zastavení(třeba 5-10km)otáčky klesnou na cca 1300 a úplně spadnou až po zastavení.Už jsem vyzkoušel spoustu triků z fóra,nacpal do toho nějaký prachy a všechno k ničemu.A už na to seru!!Kdybych s tou károu jinak nebyl spokojenej,tak už dávno šla do světa.

Autor:  tomin [ 10 kvě 2011 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Bud nesedi klapka tak jak ma, nebo ti to nekde prisava. (pokud si tedy zkousel volnoventil)

A co ma znamenat tohle ? :-)
Předmět: volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)

Standars píše:
nazdar forďáci!
Jestli můžu přidat něco tady do toho guláše postřehů a zkušeností- moje dlouhodobý problémy:po nastartování studenýho motoru vysoký otáčky až 2400,který spadly až po ujetí cca kiláku a úplnýho zastavení auta,jsem vyřešil až výměnou váhy vzduchu!Lidi tady na stejný problémy radili všechno možný od vyčištění ventilu odvětrávání klikovky až po vyčištění(výměnu)volnoběžnýho ventilu.Problémy jsou asi podobný a na každej je jiná medicína.Ty různý vyčištění rozhodně nejsou na škodu.Jen mě zaráží,že tu váhu nepsala ani diagnostika.

Stránka 6 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/