fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695
Stránka 8 z 8

Autor:  [BADMAN] [ 06 srp 2012 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Návštěvník píše:
5) Hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu
Chcipani motoru na prvni krizovatce mi pilo stale vice krev. Pridala se k tomu jeste skutecnost, ze po chcipnuti uz nechtel motor znovu naskocit a to je na krizovatce sakra problem. Pristoupil jsem tedy k vymene zdvihatek.


nemáte někdo odzkoušeno zda výměna hydraulických zdvihátek pomůže i u esca 98" proti chcipani ve volnoběžných otáčkách?
Předem Díky

Autor:  tomin [ 06 srp 2012 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Pokud ti to dela jen a pouze na prvni/druhe krizovatce, tak bych o tom uvazoval. Ale az po provereni vseho ostatniho. V prekladu: u '98 mala sance.

Autor:  [BADMAN] [ 07 srp 2012 07:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Děkuji tomine ale mohl bys to přesněji popsat co vše
mimochodem aby jsi byl v obraze popišu ti co a jak to začalo:

1) v Neděli po ránu po noční směně jsem po cestě domu dojížděl nádrž nikoliv uplně ale trošku už to pocukávalo, odpoledne jsem dojel na nejbližší benzínku a tam natankoval po odjezdu z pumpy jsem jel delší trasu a při předjíždění náklaďáku mi to začalo pocukávat přibližně při 3000 otáčkách a jakoby se začal ztrácet výkon no tak jsem podřadil na nižší rychlostní stupeň abych ho popohnal do výšího výkonu vyšími otáčkami od té doby mi to pocukávalo při přidání plynu i při nižších rychlostech, když jsem přijel domu tak jsem probíral s dědou čím by to mohlo být a on mi řekl že podobný problém měl u svého opela a že to tam bylo způsobeno nějakou závadou na elektrice ale nenašli jí tak auto odepsal a dal ho do šrotu tak jsem nadtím přemýšlel celou další noční směnu a napadlo mne že to nemusí být konkrétně závada na vedení elektriky ale že to může být způsobeno zkorodovanými kontakty konkrétněji na některém z mnoha konektorových spojů v motorové části takže za
2) včera v pondělí odpoledne jsem poodpojoval všehny konektory ( alespoň ty které jsem oběvil ) a prostříkal jsem je sprejem pro elektrické kontakty
3) jsem to nechal trohu vyschnout a zbytek vytřel papírovými kapesníčky po znovuzapojení všech konektorů jsem to chtěl vyzkoušet tak jsem nastartoval
4) ihned po nastartování to chcíplo tak jsem si řekl že to jen trošku zlobí tak jsem to zkusil po druhé i s přidáním trochy plynu
po té se mi tam chvilku dohadovali otáčky kolem 2000 a ihned po té spadly pod 1000 a jakoby se to zadusilo, tak jsem to zkusil po třetí a prostě po každém nastartování nebo zastavení na jakékoliv křižovatce mi ihned spadnou otáčky a auto chcípne pokud ho nedržím pod plynem a jinak to cukání mi dnes ráno začalo se 4. zařazeným stupněm při 2000 otáčkách víc mne to nechtělo pustit zhruba cca. 5 - 10 vteřin a to už jsem měl plynový pedál až na podlaze :( :(

a když nad tím tak pořád přemýšlím tak si říkám že elektrikou konkrétně, benzínovím čerpadlem ani vedením to nebude - jelikož bych měl problémy už při startování,
jediné co mne tedy napadá je snímač otáček a dnes ráno mne napadlo i vedení vzduchu konkrétně špatný filtr (i když jsem ho čistil před měsícem) nebo snímač na hadici vzduchového vedení :? co myslíš čim by to asi tak mohlo být a jak si to mohu ověřit? :(

Předem díky za rady a pomoc

Autor:  tomin [ 07 srp 2012 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Podle tveho popisu mas asi hodne malo zkusenosti s motory. Tvoje zavery jsou sice logicke, ale ponekud mimo misu.
Jestli jsou ty vypadky ostre, kratke, tak je problem na 90% v zapalovani. Zkontrolovat svicky, kabely atd. Jak se co provadi si uz budes muset najit sam.

Autor:  [BADMAN] [ 07 srp 2012 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

mno zkušeností moc opravdu nemám ale snažil jsem se nad tim logicky uvažovat

teď jsem přijel z města a hlavní problém vyřešen - 1. nedržel otáčky bez plynu - (pravdu jsem měl já bylo to způsobeno snímačem otáček) - technicky vzato mou chybou

2. problém škubání při zrychlení musím ještě pořešit od zítra mám 2 dny volno tak budu mít čas se na to kouknout teď už budeš mít zřejmě pravdu ty ale neprojevovaly by se ty svíčky či kabely už při startování nebo nebyl by ten problém stálý nežli jen při zrychlování/přidávání plynu?

opět předem děkuji za odpověď

Autor:  [BADMAN] [ 07 srp 2012 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

mimo to zkusím se ne to juknout ještě dnes

Autor:  tomin [ 07 srp 2012 16:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Pri zrychlovani, tedy pri velke zatezi motoru, je treba o hodne vetsiho napeti pro preskok jiskry. Hlavne se to projevuje v nizkych otackach. Tedy jen tim ze slapnes na plyn se zvysi preskokove napeti na svicce a tim se zacne napetove vice zatezovat cela zapalovaci soustava. Nejslabsi clanek v retezci ECU(tranzistor)-civka-kabel-svicka se pak projevi.

Autor:  [BADMAN] [ 07 srp 2012 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

ok odzkoušim a pak dám zase vědět, zatím tedy moc Děkuji

Autor:  [BADMAN] [ 08 srp 2012 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Zdravim, měl jsi tak trochu pravdu tomine, chyba byla zřejmě ve svíčkách stačilo oddělat jeden kabel s připojením na svíčku - vypadá to jako takový špunt a hned mi to bylo jasné -> včera jsem ještě vyhledával různé info o problémech se svíčkami a narazil na toto téma : http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=92&t=36346&p=44%C3%A1ch#p4426792679&hilit=voda+ve+sv%C3%AD%C4%8Dk
- konkrétně voda na svíčkách hned jak jsem viděl tu vodu na tom špuntu kabelu jsem si hned vzpoměl na to téma na které jsem včera narazil, tak jsem se ještě nahl a podval konkrétně zhora na svíčky a bylo vidět že je ještě trochu vody kolem takže to budu muset rozebrat, vysušit a vyčistit, ale na to se vrhnu až ráno jelikož teď se mi do toho vůbec nechce a zachvíli bych na to neviděl, jinak mimochodem dnes ráno po cestě domu z práce mi to neškublo už ani jednou, ale byla tam trošku cítit lenost takže to pořádně vyčistím a pak vám dám vědět.
Mimochodem diky za cenné rady a pomoc

Autor:  [BADMAN] [ 09 srp 2012 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

AHOJDA, tak mám hotovo měl bych to už asi o 3 hoďky dřív ale u nás začalo pršet hned jak jsem to měl dočištěné a nechtěl jsem v tom mít zas vodu :P bych pak mohl začít pomalu od začátku - jinak jsem to byl před chvílí i projet (jen na konec vesnice a z5 takže žádná významná zátěž na motor) a hle ihned při startování jsem poznal docela rozdíl (krásně chytl) pak jsem se rozjel a poznal jsem hned další rozdíly jako lepší rozjezd, rychlejší zrychlení tiší chod motoru ve volnoběhu apodobně, teď jedu do města tak z kopce zase zátěž nic moc ale cesta zpět do kopce takže zátěžový test to bude dobrý tak se ještě uvidí :) :) :) Zatím díky za rady a velkou pomoc.. S pozdravem...

Autor:  OwenStanik [ 01 lis 2012 19:37 ]
Předmět příspěvku:  chcípe motor

zdravím mám problém z fordem :při nastartování za studena hned chcípne a po nastartovaní znova pořád chcípa asi po 400m u jetych jede normálně otačky nekolísají nevíte co stím vyměnil sem svíčky

Autor:  [BADMAN] [ 02 lis 2012 00:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

zkusil bych dobít baterii uplně doplna

Autor:  ferguson [ 29 čer 2014 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Chalani, ci tam tu na fore, ze tesnost sania sa da overit nejakym sprejom. Poradite mi prosim, co je to za sprej a ako sa to skusa?
Diky

Autor:  Malfis [ 29 čer 2014 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Stačí čistič brzd, po přisátí to bude měnit volnoběh... ale problém je se dostat s tím sprejem všude kde člověk potřebuje... naka hadička, tyčka na trysku... ale lepší budeš mít rovnou koupit nové těsnění na hlavu, pod klapku atd.

Autor:  hornaksoundactive [ 08 srp 2016 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Včera zjištěna vytržená matice,držící ventil volnoběhu,takže proto můj problem s lítáním otáček.Týden vše v pořádku,ale po týdnu sem mohl jezdit jako s tempomatem,bez plynového pedálu.Otáčky vyseli na 2000-3000.
Dnes přivezeny parohy sání a před panelákem začala v 17:30 oprava.
Sundaná klapka sání,sundány vstřiky a nakonec i parohy.Podrobnosti a přesný postup asi každý zná sám.Pak koukám na poněkud zpuchřelou hadici odvětrávání a v ní díru (bohužel to není jinak vidět,než po vyndání)Nasadím nové sání atd v obráceném pořadí,je 19:25.Vše kontroluji,připojím baterku a........chrochta si krasne a v klidu,otačky se po par vteřinách ustálili cca na 750-800.
Skutečně klidný chod,cena jen saní----500,-Kč což je slušný. Těsnění sem nové nedával,poněvadž před 14 dny se měnila hlava (prdnul rozv.řemen a potkali se u "Kolína" ) ale nikdo si nevšiml děravé hadice odvětrávání ani vytržené matice voln.ventilu. Pak dejte auto do autodílny :-)
Pravda,sousedi asi měli špunty v uších,jinak by se divili proč tak nadávám.Vše dělaný shora.Pravda ruce odřené,ale nic hroznýho.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Stránka 8 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/