fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695
Stránka 4 z 8

Autor:  Dodo [ 26 říj 2007 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Konečně jsem vyzrál na tzv. "chcípnutí studeného motoru na první křižovatce". Byla to netěsná (asi zteřelá) hadička u ventilu odvětrání klikovky. Po výměně hadičky je vše zdá se OK !

Autor:  spiderman [ 25 lis 2007 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

Prosim vas, ...mam s tim volnobeznym ventilem porad problem - jak ho vyndat. :( a jsem s toho jiz velmi smutny. Kdyby to bylo jak na tomto navodu - http://mondeo.fordclubs.org/clanky/volno_ventil.htm , tak je to ok. ALe ja mam esco rv 97 a plastove parohy a ten ventil je tam tak blbe zasitej jak to jen de , blbejsi misto snad ani neni. Shora sice clovek nejak odsroubuje ten horni sroubek, ... ale byl jsem tam ze spoda .. a na ten spodni se nedostanu ani nahodou :( .... a idkdybych si s tim pulhodiny hral a nejakym zazrakem ho vyndal.. mam strach ze ho tam uz nedam.. ... a tak se ponizene ptam,.. je tady nejaka dobra duse ktera by mi stim pomohla ? v Brne ci blizkem okoli, ktera to zna a vi jak na to ?



Musim ho vyndat, protoze on se opravdu chova tak ze kdyz ho odpojim a pripojim ..tak se naprosto nic nemeni.. a ten studenej start... to je hruza - otacky velmi nizke a chcipa.

Autor:  Ford [ 25 lis 2007 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

jde to celkem dobře jenom to chce malou račnu s osmičkou ořechem a trochu trpělivosti a na třikrát si zlomit ruku :-D :-D :-D

brno je trochu z ruky jinak bych ti stím pomohl

Autor:  dragon [ 25 lis 2007 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

Dobře no podle toho komu :-D :-D ten vrchní šroub v pohodě ,ale ten spodní to je peklo natáhnout se přes motor a narvat tam ruku vedle paroží a druhou rukou si přidržovat ráčnu aby táhla a do toho začne chcát tak to je fakt nádhera a k tomu ještě moje bolavý záda :twisted:

Autor:  Ford [ 26 lis 2007 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

mi to šlo krásně jelikož jsem si sundal ještě vstřikovací lištu a vrazil jsem ruku se shora mezi parohy

Autor:  spiderman [ 26 lis 2007 00:20 ]
Předmět příspěvku: 

to jde sdelat jednoduse ?? . a ty parohy s tam nechal ? me tam nejvic vadi ty parohy..

Autor:  Ford [ 26 lis 2007 00:30 ]
Předmět příspěvku: 

odpojíš přívod paliva a dráty od vstřikovačů a potom to drží jenom na třech šroubech a v parohách je mezi 2a3 válcem mezera kde se dá vklidu vrazit ruka

Autor:  Wizzy [ 26 lis 2007 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

S malou ráčnou a osmičkou ořechem to je dole za pět minut bez jakékoli demontáže čehokoli dalšího. Měl jsem ho takhle venku už asi třikrát. Než jsem to poprvé zkusil, tak jsem z toho měl taky hrůzu, ale překvapilo mě, jak snadno to nakonec šlo.

Autor:  spiderman [ 26 lis 2007 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

dik za rady, zkusim .. rad bych sdilel vas optimismus :) ... mozna az ho vyndam.. tak na to zmenim nazor..

Autor:  milhauzik666 [ 19 pro 2007 10:50 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh atd.

Zdravim všechny.Taky se chystam ho vyndat a když to nepomůže chci skontrolovat V. odv. klikovky,čidlo polohy klapky,č. teploty motoru atd.Jen mě zajímá to RESETování ř.j. :shock: Je to nutný když jen vše vyndam a dam vyčištěný spátky?Asi jenom při výměně ne?A hlavně jak na to ,to sem tady ještě nehledal.Stačí odkaz,jestli to tu je,jakože asi je.Ďíkes. :wink:

Autor:  milhauzik666 [ 19 pro 2007 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Jak naučit ř.j.?

:D Tak"ventilek"klikovky sem vyčistil,šel ven trochu ztuha ale šel.Byl dost zanešenej.Dvakrát co sem zatim jel to nechcípalo ani za velmi studena,snad to bude nějakej čas ok,ale tohle bych klidně dělal častějš.Kolínko ok.Zítra se chystam na ventil volnoběhu,ale nechápu to NAUČENÍ ř.j. Když odpojim baterku,tak se asi vyresetuje ne?A když pak po opravě zapojim,načte si aktuální údaje sama?Logicky by měla.Tak co jí mam naučit?Bojim se abych to nějak nepo.... !Před escortem sem měl akorát stodvácu a to je čistě mechanika,takže s elektronikou nemam žádný zkušenosti.Předem dík za pomoc. :wink:

Autor:  spiderman [ 26 pro 2007 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, dotaz. Ten volnobeznej ventil a ventil odv.klikovky - je tu nekde psano ze se to ma proplachnout benzinem , pri cisteni. Muzu to udelat i redidlem ?

Autor:  spiderman [ 26 pro 2007 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

milhauzik666 -
je to tu nekde mockrat popsano. Podle me jde jen o to, ze po zapojeni baterky je vhodne aby se RJ tak nejak seznamila s aktualnim stavem - tj. jaky cidla ma k dispozici, a jake hodnoty vykazuji a obecne jak se to cely chova v nejruznejsich provoznich situacich. NO a bud muzes normalne zacit jezdit.. a jednotka se to bude ucit postupne casem-to ona zvlada, a nebo ji to naucis,.. tj. na miste budes tocit motor asi 2 minuty asi 3000 ot. (ted nevim presne..) a pak se s tim projedes asi 10km, a budes delat ruzny vsechny mozny veci...tj .prostridas vsechny mozne provozni situace - plny kotel,.. min.plynu, brzdeni motorem,... atd.

Autor:  raddyz [ 23 bře 2008 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím. Koukám, že jsem našel konečně spásu. Finančně na tom nejsem nejlíp a tak dobrá rada je vždycky to nej. Mám s volnoběhem problém témšř půl roku a servisy na mě bez velkých finančních investic kašlou. Vyzkouším ten ventil sání a snad se to konečně zlepší. Mám dva stavy poruchy. Buď kolísaj někde mezi 1500 a 200 a buď se udrží nebo chcípne a druhej stav, že když konečně udrží 900, tak když stojím dýl, tak se pak rozjedu a zase to naopak přetáčí i na 4000 a drží tak 20 sekund a pak chcípne.Napíchnutí na počítač nenašlo nic, tak mi řekli v servisu, že leda to tam nechat a kontrolovat čidlo po čidle, což za 650,- na hodinu nemusí být zrovna levný.

Autor:  Dodo [ 24 bře 2008 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

raddyz píše:
Zdravím. Koukám, že jsem našel konečně spásu. Finančně na tom nejsem nejlíp a tak dobrá rada je vždycky to nej. Mám s volnoběhem problém témšř půl roku a servisy na mě bez velkých finančních investic kašlou. Vyzkouším ten ventil sání a snad se to konečně zlepší. Mám dva stavy poruchy. Buď kolísaj někde mezi 1500 a 200 a buď se udrží nebo chcípne a druhej stav, že když konečně udrží 900, tak když stojím dýl, tak se pak rozjedu a zase to naopak přetáčí i na 4000 a drží tak 20 sekund a pak chcípne.Napíchnutí na počítač nenašlo nic, tak mi řekli v servisu, že leda to tam nechat a kontrolovat čidlo po čidle, což za 650,- na hodinu nemusí být zrovna levný.
Pokud nejsi "levý" tak čidlo po čidle si můžeš zkontrolovat sám podle
http://www.fordfans.cz/download/manual/ford_cidla.pdf

Autor:  JOZKACHARVAT [ 07 dub 2008 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

SKUSIM VYCISTIT VOLNOBEZ. VENTIL POKUD MI TO POMUZE TAK DIKES

Autor:  petansvatos [ 07 dub 2008 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

No já má sice jinej motor, ale neva. Mě taky autí chcípalo, a to dost často. Vyměnil jsem lambdu - ta byla KO. Jenže problémy se po cca 3000 km vrátili..tak jsem čistil v-ventil, moc to nepomáhalo. Až jsem čirou náhodou jen tak pročítal fórum, a našel jsem zde hooodně vzadu téma ohledně zařízení, které se jmenuje odlučovač olejových par, odlučovač oleje či takto nějako podobně... :-D

Po pokecu s futurou a mrazzíkem jsem dospěl k názoru, že by nebylo naškodu to prověřit.. tak jsem to prolil tech. benzínem a těch sra.ek co z toho vylezlo..ten můj odlučovač je snad ještě původní, jelikož mě praskl jeden vývod, druhý se pro jistotu urval celej.. :-D ale to je jiná historie...trocha lepidla to spravila.

Od té doby mi auto ani jednou nechcíplo, a to podotýkám ani jednou..předtím to chcípalo, později mělo tendenci chcípat a houpali otáčky takřka neustále. Tudíž se těším na 14., až zas půjdu pokecat za hlupákama od fordu. Doufám že si odtud odvezu to pro co pojedu.. :lol:

Sice mám teď 1100 volnoběh, občas se dostane na 900, ale spíš drží těch 1100 nebo 1500 ot..a to mi ukazuje na dosluhující, nebo mrtvej v-ventil či poťák škrt. klapky nebo rovnou celou klapku..spíš ale v-ventil. Čili ne všechny problémy s volnoběhem znamenají autamaticky v-ventil.. Zkuste prolejt ten odlučovač benzínem...mě to pomohlo :wink:

Autor:  JOZKACHARVAT [ 11 dub 2008 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

TAK JSEM HO VYCISTIL A JE TO OK MOC DIKES .

Autor:  Perňa [ 13 čer 2008 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Zkuste mrknout sem třeba Vám to pomůže


Volnoběh

Autor:  IGI [ 05 črc 2008 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

VYBRAL SOM VENT. ODVETRANIA KLUKOVKY. MOTOR ZLEPSIL SVOJE VLASTNOSTI ALE NA KRIZOVATKACH TO STALE SCIPALO. UMYL SOM VOLNOBEZNY VENTIL V TECH.BENZINE, VYBRAL SOM SKRTIACU KLAPKU,VYMYL SOM JU V TECH.BENZ. A ZATIAL MOTOR SLAPE AKO MA.SKUSIM TEN VENT.ODVETR.KLUKOVKY ESTE PREPLACHNUT TECHNICAKOM A UVIDIM,POPRIPADE KUPIM NOVY.

Stránka 4 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/