fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695
Stránka 5 z 8

Autor:  warflyer [ 10 črc 2008 12:14 ]
Předmět příspěvku:  otáčky

Zlobily otáčky (cca 2000-3000), ventil klikovky vypláchnut benzinem, volnoběžný ventil vyndán bez demontáže ostatních věcí (no trochu modřiny na předloktí ale šlo to - záleží jak kdo má to předloktí široký, kulturisti zapomeňte :D ), mechanicky vyčištěn a vypláchnut benálem, stříknuté WD do mechanizmu. Motor šlape bez problémů.... 8)

Autor:  onysx [ 31 srp 2008 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

jo jenže na jak dlouho?Mám ho novej a teď začal volnoběh opět zlobit.Jako když do motoru kopneš.Jeden den ok a druhej den nah....Jdu koupit v.odvětrávání klikovky a pak uvidím.

Autor:  Esky-98 [ 05 lis 2008 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Může mi někdo pls objasnit co vše obnáší vyčištění škrtící klapky? Nikde sem to tu nenašel :?

Já mám za to, že odmontuju hadici sání co vede od klapky do vzduchovýho filtru, tím se zajístí přístup ke klapce, mno a klapka se otevře vždy když se sešlápne plyn, takže mi někdo musí šlapat na plyn, zatímco já jí budu čistit, je to tak? Vim že u tý klapky je kousek vedle lanko asi od plynovýho pedálu, takže jde to udělat i tak, že za to lanko si zatáhnu a nemusí mi někdo další šlapat na plyn? A ještě dotaz, čistit jí za běhu motoru nebo ne?

Snad se dá dotaz pochopit :-)

Autor:  Perňa [ 05 lis 2008 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Oddělej hadice od sání...ukáže se Ti klapka...vlevo od ní ) díváš se do motoru ) je ovládání klapky..lankem od plynu....končí to nějakým gumovým čtverečkem ten pootočíš a vysmekneš celé lanko....když ne tak za to zatáhneš směrem dopředu a otevře se Ti klapka.
Jinak jestli Ti můžu poradit...šroubovák nebo nástavec torx 20, povolíš 4 šroubky, samozřejmě musíš sundat ten bowden, a celou klapku si hodíš ven a čistíš.....na motoru to nedoporučuji, protože co tam budeš lejt,resp.čistič Ti poleze do motoru....

Autor:  Esky-98 [ 05 lis 2008 16:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, vim přesně který lanko i tu gumu myslíš a vyndat si tu klapku je dobrej nápad, pokud to obnáší jen čtyři šrouby :)

Autor:  puntor [ 19 pro 2008 18:28 ]
Předmět příspěvku:  cHCÍPÁNÍ PŘI VOLNOBĚHU

Ahoj všem,
taky jsem si koupil Fordika Escort 1,6 Zetec,ovšem již s problémem chcípání při vlnoběhu.Vlastně vždy když jsem sundal nohu z plynu.Problém je vyřešen tímto způsobem.Sundal jsem volnoběžný ventil a řádně jej vystříkal WDčkem,nechal působit a po 5 minutách vyfoukal vysokým tlakem vzduchu z kompresoru.Opakoval jsem dvakrát a jen se mi potvrdilo mé tvrzení že WéDéčko je prostě nej.Vyfoukal jsem z něj tolik karbonu,že jsem nevěřil vlastním očím.Problém je vyřešen,práce na cca30minut.

Autor:  m.scale [ 01 led 2009 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Cau chlapi,mam podobnej problem.Fordik ma uplne rozhozeny volnobezny otacky,kdyz nekdy na krizovatce vyradim klidne mi to chcipne,to je k vzteku.Dalsi problem je ze kdyz treba potrebuju rychle predjet,tak se mi to spis dusi/na moment/,pak se to chytne a je to ok. Kdyby pro me mel nekdo dobrou radu,budu moc vdecnej.dik Pro orientaci: pred rokem mi prdnul rozvodovej remen/byl 6mes. starej/,takze sem rozhodil hlavu...novy ventily,sedla zabrousit atd.,tlaky mam vporadku,menenou lambda sondu/pul roku/,novej koncovej dil vyfuku,novy filtry/palivovej,vzduchovej/.

Autor:  Koci22 [ 19 úno 2009 12:56 ]
Předmět příspěvku:  hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu

Ahoj lidočky. Prosím kde se nachází hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu nebylo by tu nejake foto?

Autor:  Wizzy [ 19 úno 2009 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Že by na výfukových ventilech? :smt017

Autor:  m.scale [ 19 úno 2009 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

hele Koci22,sundej viko na hlave a budes na ty zdvihatka koukat.Aspon u me to tak je,u tebe asi taky.

Autor:  Standars [ 01 bře 2009 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

nazdar montéři!
tak jsem dnes konečně absolvoval vyčištění volnob.ventilu kvůli přetrvávajícím problémům s otáčkama-hlavně za studena.Dělal jsem to prvně a za tu hoďku(i s vyčištěním) jsem vymyslel pár nových sprostých slov.Je to pakárna ale i když nemám zrovna ručku princezny,udělal jsem to shora.Neumím si představit dělat to spodem-to musí bejt šichta!A když já jsem to dělal hodinu poprvé,trochu zručnější mechanik to musí udělat za 40 minut poslepu.Takže ať se nikdo týhle operace nebojí a jde do toho-otáčky se okamžitě uklidnily a je to znát!Hned jsem prostříkal za chodu karbec-resp.škrtící klapku čističem sání a karburátoru Wynns(jsou i levnější)-je to jak psí koule!Ještě mě čeká výměna obou čidel na termostatu a diagnostika váhy vzduchu.Ale to zas indy:-)
Čus!

Autor:  worelxr3 [ 29 čer 2009 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar, řešil jsem cca 1/2 roku to samý u 1,8 16V. Nejdřív svíčky, kabely, volnoběžný ventil, všechny čidla na teploty atd. Nic. Potom jsem zajel na diagnostiku ke známýmu, tam jsem zjistil prodřenou hadičku od podtlaku. Vyměnili jsme ji, a mašinka ukazovala vadu váhy vzduchu. Zkusil jsem na vrakáči jinou a od tý doby mám pokoj.

Autor:  rarnold [ 20 srp 2009 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, měl jsem všemožné výše zmiňované problémy (Escort 1.6. 66kW, r.v. 1996). 90% potíží odstraněno výměnou váhy vzduchu. Předtím měněna lambda, čidla teploty - nepomáhalo.

Autor:  Lahvac [ 12 říj 2009 01:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

ahoj taky me uz nejaky ten cas trapi kolisani studeneho volnobehu. dnes jsem vycistil odvzdusnovak klikovny a nic moc zmena tak jsem se nastval a skouknul tu hadicku. sel jsem celkem na jisto, jelikoz jsem jiz drive pozoroval syceni kolem plastovych parohu ale myslel jsem ze je to normalni. nahmatal jsem onu hadicku a po zmacknuti kolinka syceni ustalo:-)

PS: nevite nekdo kolik takova hadicka stoji a jestli ji sezenu jinde nez u forda??

Autor:  dj.DEKL [ 12 říj 2009 06:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

U Forda asi 250Kč :-)

Autor:  Dodo [ 12 říj 2009 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Mně stála ke 300 Kč a ještě mi dali blbou, bez kolínka. VIN a FINIS samozřejmě sedí....

Autor:  dj.DEKL [ 12 říj 2009 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Ty máš asi ještě starší sání ne? Tam je hadička jiná než u plastovýho sání.

Autor:  miki21 [ 12 říj 2009 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Stačí kus obyč hadice odpovídajícího průměru a udělat bypas kolem. http://www.mezina.cz/breta/index.php?ni ... oid=975563 Investice pár korun a výsledek stejný jak origo hadice za x set :-D

Autor:  Dodo [ 13 říj 2009 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

dj.DEKL píše:
Ty máš asi ještě starší sání ne? Tam je hadička jiná než u plastovýho sání.

Sání mám plastový.

Autor:  K1_2006 [ 28 říj 2009 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru

Musim vam odpovedet na kolisani otacek,chcipani motoru po vyřazeni do neutralu atd..
pokazde mi motor chcipl...Tak jsem to mel mesic ua elektrikare,ktery mi pak
nasel prasklou přetlakovou hodicku od klikove hridele..byla praskla a vcucla
dovnitr..takze v motoru nebyl tlak a delalo to tohle..koupil jsem novöu ve fordu za
320kc a je klid...tak kdo ma stimhle problem at se na to koukne..je to na leve strane hlavy zespodu...ta pretlakova hadicka je velka asi 8-10cm a je zahla do pismena L...tod vse :)

Stránka 5 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/