fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Návštěvník [ 03 úno 2006 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru |
Konecne se mi podarilo po cca roce dat dokupy problemy s motorem, ktere trapi velkou cast lidicek z tohoto fora. Proto jsem se rozhodl vse sepsat, treba to nekomu pomuze. Vse co je zde napsano jiz na foru vicemene zaznelo, ale takhle to bude kompletne pohromade. Auto jsem koupil v lednu 2005, melo najeto 136.000 km. Ihned jsem vymenil vsechny filtry a motorovy olej (Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-40). Od zacatku jsem pozoroval nasledujici problemy: - neklidny volnobeh pri studenem i zahratem motoru - vyrazne chveni celeho auta pri volnobehu - chcipani motoru pri vyrazeni na prvni krizovatce - chcipani po vyrazeni na dalnici po nekolikahodinove jizde - spatny vykon motoru - zvysena spotreba predevsim v mestskem provozu a na kratsi vzdalenosti 1) Volnobezny ventil Jako prvni krok jsem zkusil vycistit volnobezny ventil podle navodu na strankach mondeo clubu ( http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1 ) a otestovat jeho funkcnost pri napojeni na plynule regulovatelny zdroj napeti 0-12V. Ventil se zdal byt v poradku. Vycistenim doslo ke zklidneni volnobehu, ostatni problemy pretrvavaly. 2) Lambda sonda Sestavil jsem si podle navodu na foru vyblikavaci dignostiku a hned na me vypadly cca 4 chyby snimace Hego + dalsi dve chyby. Zajel jsem do Forda a tam na korektni dignostice dospeli ke stejnemu zaveru. Lambda sondu jsem nechal v Fordu za cca 6000 Kc vymenit, ale k zadnemu laicky pozorovatelnemu zlepseni nedoslo (mozna se lehce snizila spotreba). Diagnostika je od te doby bez zavad. 3) Pojistny ventil olejoveho cerpadla Na radu kluku z fora jsem zkusil vymenit pojistny ventil, ale nic se tim zrejme nevyresilo. Pojistny ventil olejoveho cerpadla (pistek+pruzina+uzaver): 249 Kc Vymena na cca 10 min, bez vypousteni oleje a demontaze filtru. Pisu o tom o foto prikladam zde http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#34026 4) Repas hlavy Na radu kluku z fora jsem zmeril kompresni tlaky a bylo jasne, ze repas hlavy me nemine. Nechal jsem kompletne zabrousit vsechny ventily a jejich sedla. Dva ventily u prostrednich valcu jiz byly totalne KO. Tlaky jsem meril na zahratem motoru, s odpojenymi vstriky a vyrazenou pojistkou palivoveho cerpadla a protocenim starteru po dobu cca 2s. 12,5-8-4-11,5 (bez oleje) 15-9-5-15 (s olejem) Repas hlavy me prisla na 5000Kc 2000 Kc dily - tesneni pod hlavu cca 800 Kc - 2 ventily cca 300Kc/ks - gufera sacich ventilu cca 30Kc/ks - gufera vyfukovych ventilu cca 60Kc/ks 3000 Kc prace - demontaz/montaz - komplet prebrouseni ventilu a jejich sedel Kluci na foru menili i tesneni ventiloveho vika, sani, vyfuku, pouzdra termostatu, dale gufera vacky, zdvihatka a treba i vodni pumpu. Nic z toho jsem ja nemenil. Repas hlavy odstranila chveni auta pri volnobehu, zvysila vykon motoru a snizila spotrebu, ale chcipani za studena na prvni krizovatce pokracovalo (i kdyz ne tolik). 5) Hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu Chcipani motoru na prvni krizovatce mi pilo stale vice krev. Pridala se k tomu jeste skutecnost, ze po chcipnuti uz nechtel motor znovu naskocit a to je na krizovatce sakra problem. Pristoupil jsem tedy k vymene zdvihatek. Ve Fordu mi potvrdili, ze zdvihatka z roku 95-96 byla vadna. Za originalni zdvihatka jsem dal 560Kc/ks (8ks) a 800 Kc za praci u znameho v dilne. Od te doby jsem s autem po motoricke strance zcela spokojen, zadne chcipani, zadne kolisani volnobehu, bozproblemovy start i provoz v extremnich mrazech -20°C. Podekovani za support pri reseni problemu patri vsem lidem z fora, zvlastni podekovani Standovi. |
Autor: | Wizzy [ 03 úno 2006 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle by se mělo dát jako důležité (sticky thread), nebo rovnou do FAQ. |
Autor: | Standa [ 03 úno 2006 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Pepa: Jsem rád, že Ti auto konečně šlape jak má :-)) Jinak ten redukční ventil jsi neměnil úplně zbytečně, protože při výměně zdvihátek se má dát vždy nový. |
Autor: | Dodo [ 10 úno 2006 13:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Pepa: Vyčerpávající. Na jedno auto až příliš problémů Jeste me zajímá, ten redukční ventil jde upravu vyměnit bez toho, aniž by se na mně vyhrknul olej tzn. bez vypuštění oleje. Ten bych si preventivně teda sám vyměnit taky. Problém je, že je třeba asi vlést pod auto, což nemám momentálně možnost..... |
Autor: | Návštěvník [ 10 úno 2006 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak pisu nahore, bez vypousteni oleje a demontaze filtru. Samozrejme pred demontazi nechat motor vychladnout. Nejaka kapka utece, ale jen velmi malo. Tady o tom pise Futura, cituji: "On se ani nemusi vypoustet olej a sundavat filtr, sice z toho trochu olej tece, ale da se to ucpat prstam". http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#34026 |
Autor: | hameluk [ 14 úno 2006 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Super návod, také se připojuji k chvále Škoda jen, že sečtením těch částek se dostaneme na 16.500,- Kč To je asi pro většinu z nás docela dost veliká suma, zvlášť když uvážím, že to ještě nejsou tak stará auta... |
Autor: | jan79 [ 14 úno 2006 16:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
hameluk píše: Super návod, také se připojuji k chvále Škoda jen, že sečtením těch částek se dostaneme na 16.500,- Kč To je asi pro většinu z nás docela dost veliká suma, zvlášť když uvážím, že to ještě nejsou tak stará auta...
Jo, super clanok, este ze pomohlo len cistenie volnobezneho ventilu, pretoze ja som zanho vycaloval 4000 kc BTW: 2 Pepa z Depa : Padanie otacok bolo stale v pohode ? Alebo je to /bolo trosku spomalene??? |
Autor: | Návštěvník [ 14 úno 2006 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Otacky padaji celkem rychle, na jinem escortu jsem to nesledoval, takze nemuzu posoudit. V prubehu vsech popisovynych oprav se, podle meho nazoru, nijak vyrazne padani otacek nemenilo. |
Autor: | M. Geleta [ 19 dub 2006 08:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Pepa z depa: díly jsi bral origoš nebo v náhradě? Ptám se proto, že mě repas hlavy taky čeká. |
Autor: | Návštěvník [ 20 dub 2006 08:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Originalni dily Ford jsem pouzil: - lambda sonda - pojistny ventil olejoveho cerpadla - hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu Vsechny ostatni dily, ktere jsou uvedeny v mem clanku jsou z druhovyroby. Takze co se tyce vlastni repase hlavy, vsechny dily mam neoriginalni. |
Autor: | M. Geleta [ 20 dub 2006 09:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přemýšlel jsem i o výměně zdvihátek ale kdyz jsem volal k nám do Forda tak mi pani, ktera zjevne jeste nevidela pocitac, rekla ze ji to ukazalo ze zdvihatka uz se nedelaji tak nevím. |
Autor: | Návštěvník [ 20 dub 2006 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja je normalne kupoval nekdy v lednu v poloznackovym Fordu. Jinak s damama u pocitace ve Fordu mam take sve zkusenosti, bud na ni poradne zatlac nebo si nech zavolat nekoho jineho. Taky me neustale presvedcovala, ze zdvihatka musim vymenit komplet (i saci), ze jsou uplne jine nez ty puvodni a ze to jinak nepojede a uz mi je cpala na objednavku. Tak jsem se zeptal co na to pan sef, jestli by s tim treba nemel vetsi zkusenosti, tak jestli ho nezkusime zavolat a nejednou to slo jak po masle. "Aha, uz to tady ctu, muzou se vymenit jen ty vyfukovy". |
Autor: | M. Geleta [ 20 dub 2006 17:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
To: Pepa z depa: Dle mechanika co mi to dělá jsou zdvihátka OK! Docela mě překvapilo že všechny veltily jsou taky dobré a že se jen zabrousí a zafrézujou sedla. A když jsem se ptal na cenu opravy tak jsem se málem vyvrátil. Prý se vlezu do 15 tis. Je fakt že sada těsnění stojí cca 4000 kč ale i tak si myslím že za rozebrání a složení hlavy, zabroušení ventilů je to docela hodně když si vezmu že jsi dal za práci 3000Kč |
Autor: | Návštěvník [ 20 dub 2006 22:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim jak prisel tvuj mechanik na to, ze zdvihatka jsou ok, ale pokud ti to na prvni krizovatce chcipne, tak problem budu asi nejspis skutecne v tech zdvihatkach (nikde nevidim popis tvych problemu, co te vedlo k repasi). Muj mechanik me presvedcoval o tom, ze je to naprosty nesmysl, ze zdvihatka mam v pohode, ze problem bude nekde v elektronice vstrikovani a pak se divil. Od vymeny zdvihatek mi to ani jednou nechciplo. Ale take jsem volil opatrnou variantu, nejdriv repas hlavy a kdyz chcipani nezmizelo, prisly na radu zdvihatka. Co se tyce repase hlavy, dat cca 5000Kc za material a 10000 za praci mi pripada vazne prehnany. Taky nevim jake si mel tlaky. Ja mel problem na prostrednich dvou valcich a kde byly dva ventily opravdu v zalostnem stavu i laickym okem pozorovatelne, mely modrosedou barvu a byly sisate. V kazdem pripade nevim kolik tvuj mechanik bere na hodinu, ale s touhle cenou bych ho hnal, resp. vubec bych mu auto nedaval. |
Autor: | jan79 [ 21 dub 2006 08:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mne takisto robil mechanik repas hlavy, vymenu vyfuk ventilov, zabrusovanie sacich, okrem toho menil volnebzeny ventil, rozvody, olej a uz ani nepamatam co vsetko. Platil som okolo 18000kc, z toto cca 12000kc bol material. Sadzbu mal okolo 240 kc / hod. (Je v Pardubickom kraji.) Ten co chce 10000kc by ich odo mna dostal ak by mi robil repas ma V12, nie R4 |
Autor: | M. Geleta [ 21 dub 2006 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Auto mě nezdechá. Měl jsem problém s volnoběhem, auto se na něj třáslo jak osika! Potom jsem zjistil že to jelo na volnoběh jen na tři válce. Tlak na valci který nejel byly 3 atm a jestě 2 byly trošku horší. V pondělí si pro to jdu tak doufám že to s tou cenou nebude tak horké. (no spíš se modlím) |
Autor: | M. Geleta [ 27 dub 2006 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak už to mám doma. Cena byla 8200,- z toho asi 4000,- sada těsnění ( pod hlavu, sání, výfuku, gufera ventilů, gufera vaček ....). Chování auta na volnoběh o 100% lepší. Jinak nějaké znatelné zvýšení výkonu jsëm nezaznamenal, spotřebu jsem jěště neměřil. Motor má po repasi trochu dunivější zvuk, mám podezření na lambdu. |
Autor: | Návštěvník [ 28 dub 2006 07:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak vidis, to je celkem slusna cena. A co se tyce toho podezreni na lambda, doporucuji vyblikat diagnostiku. |
Autor: | M. Geleta [ 03 kvě 2006 09:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
takže jsem si vyblikal statický i dynamický test. Při statickém mi to z paměti vyblikalo 172 (HEGO - chudá směs) a při dynamickém to samé. Jen mě zajímá co to vlastně znamená HEGO - chudá směs? Znamená to, že lambda indikuje chudou směs a ŘJ ji následně obohacuje? Jinak jsem si nechal po GO hlavy změřit tlaky a naměřili jsme na všech válcích kolem 16 atm (na jednom až skoro 17) což mi příjde jako blbost. Asi blbý měřák. Musím to vyzkoušet někde jinde |
Autor: | jan79 [ 03 kvě 2006 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. Geleta píše: takže jsem si vyblikal statický i dynamický test. Při statickém mi to z paměti vyblikalo 172 (HEGO - chudá směs) a při dynamickém to samé. Jen mě zajímá co to vlastně znamená HEGO - chudá směs? Znamená to, že lambda indikuje chudou směs a ŘJ ji následně obohacuje?
Jinak jsem si nechal po GO hlavy změřit tlaky a naměřili jsme na všech válcích kolem 16 atm (na jednom až skoro 17) což mi příjde jako blbost. Asi blbý měřák. Musím to vyzkoušet někde jinde Mas spatnu LS, jednoznacne. Inak co sa tyce tlakov, kaslal by som na to, ak to mas repasovane a hodnoty su rovnomerne (+/- 1 atm je zanedbatelna odchylka) tak je to v poriadku. Na kazdom meraku to ukazuje ako chce, a ak mas k tomu ten stitok, kde su tlaky, tak ten som uz videl znaceny od roznej hodnoty Y (zdvihu - raz 0 bola az uplne na kraji, potom uz v mriezkovani atd...) |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |