fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kvalita benzínu a vonoběh
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4815
Stránka 1 z 2

Autor:  LeMans [ 13 úno 2006 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Kvalita benzínu a vonoběh

Zdravím všechny špatnovolnoběžníky.
Nedávnou sem si koupil Esco a měl sem problém s volnoběhem. Byly docela mrazy, takže se něco málo dalo čekat, ale ten problém byl i u teplého motoru. V servisu mi mechanik (dost zkušenej týpek) řekl, že to je benzinem a poradil mi čerpací stanici. Moc sem tomu nevěřil, ale asi měl fakt pravdu :shock: , protože když sem tam nabral, tak ještě cca 5 km to zdechalo a od té doby v pohodě... ŤUK ŤUK ŤUK! Takže asi opravdu hrál roli i nekvalitní benzín. Od téhle chvíle budu nakupovat jen na tej jedinej benzínce. (kdyby byl někdo z blízkýho okolí - Benzina Kotojedy - Kroměříž)
Samozřejmě to nevyřeší problémy vždycky, ale tady to PROZATÍM pomohlo. Jinka mé problémy s volnoběhem byly dost standardní - sem tam při dojíždění ke křižovatce spadly otáčky pod 800 a auto zdechlo. Obzvlášt při brždění.

Autor:  -petr- [ 13 úno 2006 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

S tímto názorem jsem se už taky setkal, taky mi jeden Fordista říkal, že po natankování nekvalitního benzínu (super-, hyper- gigamarkety) mu volnoběh kolísá, s benzínem od Shellu OK. Osobní zkušenost však nemám.

Autor:  Toko [ 13 úno 2006 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

Mě zlobí volnoběh pouze za tepla, benzín běžně tankuju u JET, zkoušel jsem i dva měsíce jezdit na Shell V-power, ale vliv benzínu nebyl prakticky žádný, ani na volnoběh, ani na spotřebu.

Autor:  Standa [ 14 úno 2006 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Já vliv benzínu určitě pozoruji, ale ani tak nejde o značku, ale o konkrétní stanici. Prostě není Shelll jako Shell, nyni ale jezdím spíš na OMV v Opavě. Na žádné noname benzinky nejezdím tak problém z volnoběhem a benzínem jsem nepozoroval. Spíš u natankování horšího benzínu cítím díru v plynu při rozjíždění studeného motoru. Pak samozřejmně rozdíl ve spotřebě.

Autor:  LeMans [ 14 úno 2006 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Další debata.

No jsem rád, že se tady tohle téma ujalo a vyměnujou se zkušenosti. Taky si myslím, že kvalita benzínu nezavisí jen na značce, ale i na jednotlivých stanicích. U nás v Kroměříži si už asi 4 lidi stěžovali dokonce i na benzín z OMV... což jsem se dost divil. ale každopádně jak už tady bylo řečeno - na žádných neznámých benzínkách bych netankoval - jedině v případě totální nouze. Máme např. kousek odtud benzínku nejlevnější široko daleko, ale taky ten benzín tam spíš připomíná vodu :? Ted budu pořád tankovat tam a uvidím, jestli se ten problém zase vrátí. Jo a k tomu shell V power - slyšel jsem dost názorů i od závodníků, že je naprosté vyhazování peněz si to lít do auta, prý to nemá smysl. Jsem zvědavý kdo další přihodí své zkusenosti s benzínem, ale podle mě na chod motoru i na volnoběh jeho špatná kvalita může, ale nemusí mít vliv.

Autor:  Charlie [ 14 úno 2006 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

já jezdím jedině na omv.Maj tam totiž taky dobrý kafe a dělá tam docela hezká a příjemná prodavačka.

Autor:  Toko [ 14 úno 2006 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

Standa: Vliv Shell V-power jsem pocítil, ale spíše v rovině jak bych řekl "kultivovanějšího" chodu motoru. Ale volnoběh za tepla se při něm choval stejně blbě jako u jiných benzínů a rovněž spotřeba byla na stejné úrovni. Jinak, jak jsem už psal, běžně tankuju u JET a jsem s ním spokojen. U hypermarketových benzínek tankuju vyjímečně (tak jednou za půl roku), shodou okolností jsem jednou tankoval před tím dvouměsíčním ježděním na V-power a tam byl právě nejzřetelnější rozdíl v chodu motoru.

Autor:  LeMans [ 15 úno 2006 08:24 ]
Předmět příspěvku:  V-power benzín

To: TOko
No a o tom to právě je. V mém okolí bylo několik chytráků, co si mysleli, že natankují V Power a pocítí to na výkonu a pojede to jako drak. Prdlajs. Tomu kultivovanějšímu chodu motoru bych věřill, protože to má vyšší oktan že, ale aby někdo čekal že ho to zamáčkne do sedaček, tak to je blbost.

Autor:  Charlie [ 15 úno 2006 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

no ale my sme s kámošem nalili blue octan(neco jako V power) do škodovky a ta pak docela slušně gumovala takže věřím že to nějaký ty koníky přidá.

Autor:  LeMans [ 15 úno 2006 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie píše:
no ale my sme s kámošem nalili blue octan(neco jako V power) do škodovky a ta pak docela slušně gumovala takže věřím že to nějaký ty koníky přidá.

Já mluvím o normálních autech a ne o škodovkách. Ale když už ste tam lili ten blue octan tak vám ještě doporučuju nalít tam nitroglycerin, to taky pak bude slušně gumovat. :!:

Autor:  Toko [ 15 úno 2006 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans: Mezi takové idealisty, kteří by očekávali větší výkon, zase nepatřím, stejně jsem tankoval jenom V-power 95, takže oktanů to mělo teoreticky stejně. Ale dost lidí tady na fóru si V-power pochvalovalo s tím, že měli o něco nižší spotřebu. Ale zrovna tohle se u mě nepotvrdilo.

Autor:  Charlie [ 15 úno 2006 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

le mans-nalili sme to tam na zkoušku.nejsem příznivec lití všemožnejch sraček do nádrže.

Autor:  McCormick [ 15 úno 2006 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

U škodovky jde docela znatelně pocítit rozdíl když natankujete Natural 95 místo Specialu :lol: .Co jsem ale chtěl říct je že před deseti lety jezdil můj otec s cisternou a navážel kdejakou pumpu po celé Moravě a taky pár v Čechách a podle něj se benzín pro všechny pumpy bez rozdílu bral z jednoho vagónu tak nevím co si o tom myslet. Každopádně za těch deset let může být všechno jinak nebo to může být ještě horší :)

Autor:  Lukas1 [ 16 úno 2006 00:23 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie píše:
no ale my sme s kámošem nalili blue octan(neco jako V power) do škodovky a ta pak docela slušně gumovala takže věřím že to nějaký ty koníky přidá.


No o tomhle si myslím svoje (eště jsem neviděl obyčejnou 120 gumovat a taky nikdy neuvidím, jediný proč to mohlo jet víc je, že měla špatně nastavenej předstih a pak možná ten benzín vyčistil ty změti karbonu vevnitř, ale pochybuju, že by to stih na jedný nádrži, takže spíš jen ten velkej předstih. Pokud to naleješ do 120L tak to na 99okt pojede hůř než na 95, u 120LS je to asi bez rozdílu, no je tam rozdíl s 99 jí pravděpodobně v zimě nenastartuješ)
Ale BlueOctans je podle mě jeden z nejlepších benzínů u nás, řekl bych, že je lepší než VP Racing. Nicméně benzíny s OČ vyšším než 95 nemá cenu do normálního motoru dávat pokud to není vyloženě předepsáno, a to u fordů není.
Ale viděl jsem ve Světu Motorů fabii před použitím V Poweru 95 a po najetí cca 20000 km a bylo to na spalovacím prostoru včetně ventilů vidět. A čistý motor vždy pojede líp než špinavej, viz leštění kanálů a ventilů. Nedělá se to jen kvůli zlepšení proudění, ale taky z důvodu menšího tvoření úsad.
čistící aditiva obsahují benzíny V Power, Blue Octans, a určitě i z nabídky OMV. Když už čistý motor nejede víc tak aspoň míň žere a líp se chová, a to kompenzuje vyšší cenu benzínu.
Co se týče benziny tak dle mě bída krom tý 99

Autor:  Nitro [ 16 úno 2006 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans: Podobnej problém s volnoběhem sem měl i já, prostě mi to při příjezdu ke křižovatce chcípalo, vyměnili mi volnoběžnej ventil a bylo to ok. Jinak do auta liju na 99% benzin od Benziny s celé jižní moravy, takže to na volnoběh u mě mít vliv nemohlo.

Autor:  Charlie [ 16 úno 2006 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

Asi sem to napsal špatně.Protože pojem gumovat je docela širokej.Samozřejmě že to nebyla 15 m dlouhá gumovačka ale při rozjezdu si to pěkně písklo a docela i dlouho(samozřejmě zase beru v úvahu že to byla škodovka a u ní guvat dlouho znamená u normálního auta prudší rozjezd :D )

Autor:  Tomashek [ 17 úno 2006 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Další debata.

LeMans píše:
No jsem rád, že se tady tohle téma ujalo a vyměnujou se zkušenosti. Taky si myslím, že kvalita benzínu nezavisí jen na značce, ale i na jednotlivých stanicích. U nás v Kroměříži si už asi 4 lidi stěžovali dokonce i na benzín z OMV... což jsem se dost divil. ale každopádně jak už tady bylo řečeno - na žádných neznámých benzínkách bych netankoval - jedině v případě totální nouze. Máme např. kousek odtud benzínku nejlevnější široko daleko, ale taky ten benzín tam spíš připomíná vodu :? Ted budu pořád tankovat tam a uvidím, jestli se ten problém zase vrátí. Jo a k tomu shell V power - slyšel jsem dost názorů i od závodníků, že je naprosté vyhazování peněz si to lít do auta, prý to nemá smysl. Jsem zvědavý kdo další přihodí své zkusenosti s benzínem, ale podle mě na chod motoru i na volnoběh jeho špatná kvalita může, ale nemusí mít vliv.


Kterou benzinku mas na mysli, abych se ji pri navstevach rodicu vyhl

Autor:  Tomashek [ 17 úno 2006 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

A ad V-Power 95 od Shellu, je to klasicka 95ka, pouze ma zvysene mnozstvi aditiv, takze by mela lepe vyplachovat motor a odstranovat usazeniny. Ale samozrejme je dlouhodobe pouzivani. Jinak aditiva se daji koupit samotna (vetsinou jsou to nejake male lahvicky na jednu nadrz s cenou 35-80 Kc). Dneska me mrzi, ze jsem si od znameho nevzal 5 l kanystr aditiv, ktery mi kdysi nabizel, to bz mi vydrzelo minimalne na 2 roky

Autor:  Charlie [ 17 úno 2006 17:55 ]
Předmět příspěvku: 

a to ty aditiva naliješ normálně do nádrže a vono ti to v motoru udělá přesně co?To musíš používat pravidelně?

Autor:  Tomashek [ 20 úno 2006 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, melo by se to lit pravidelne nekolik tisic km, pricemz by to melo vycistit motor. Staci to normalne nalit do nadrze, ono se to po nekolika metrech ve meste dukladne promicha :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/