fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak je to se zdvíhátky!!!!!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=6031
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 23 kvě 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Jak je to se zdvíhátky!!!!!!

Zdravím forďáky a mam konečně zjištěný jak je to s těmi zdvíhátky u zetecu rv. 95-97. Mluvil jsem s jedním borcem a ten mi vše prozradil jinak to nikdo ve fordu nepoví asi kšeft. Takže opravdu tyto motory měli problémy s tlakováním zdvíhátek a řešení je takové že se vymění pojistný venti olejového čerpadla z kratšího za delší a výmění regulátoru tlaku oleje který je pod vačkou. (tj. tzv. úprava olejového čerpadla ve fordu cca. 3000,-) Motorcraft dokonce dodával i celé sady pro tuto opravu. Pokud motor jde za studena jakoby na tři válce už dlouho jsou potřeba vyměnit i zdvihatka nejlepe od fordu mají na nich úpravy aby se líp tlakovali a repliky ji mít nemusí.

Pojistný ventil 190,-
regulátor tlaku s úpravou 228,- ( těžko se schání a ve většině fordu řikaj že je to blbost ho měnit ale není!!!!)

To je asi vše zákazníci se to prý neměli nikdy dozvědět (asi se za to fordi stydí nebo co) mám to od kamoše co dělal v Charousu.

ps.: nemáte někdo fotky nebo manual jak to vypadá pod vačkou kde přesně je tak regulator tlaku? Díly mam jen se do toho pustit ale schánim servisku od motoru.

Autor:  futura [ 24 kvě 2006 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

O ruznych typech zdvihatek jsem uz slysel, konkretne o starsim a novejsim modelu, lisej se i vizualne jinejma rozmerama toho vnitrniho pistku a pry i jinak vrtanym kanalkem privodu oleje, ale regulator tlaku pod vackou mi nic nerika, nikde jsem tam na nic nenarazil. Jedinej bazmek na regulaci tlaku je tam ten pistek s pruzinou na telese olejovyho cerpadla u filtru pod matici s vnitrnim imbusem.Jestli sezenes podrobnejsi informace a hlavne umisteni toho regulatoru v hlave, hod to sem, mohlo by to zajimat hodne lidi.

Autor:  Standa [ 24 kvě 2006 08:15 ]
Předmět příspěvku: 

No celé je to podáno ve stylu jedna paní povídala. Když jsem měl problém se zdvihátky tak ve FORDU také mleli něco o regulačním ventilu v hlavě, že se musí měnit zároveň se zdvihátky. Moje auto mělo z výroby zdvihátka inovovaná se šikmým vrtáním, ale při výměně Ford použil zdvihátka starší s kolmým vrtáním. Od výměny najeto 60t km a zdvihátka chodí stále skvěle. V hlavě ale žádný ventil není !! Jestli máš díly koupené tak napiš jejich finis kód a případně sem dej foto.

Autor:  Návštěvník [ 24 kvě 2006 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

kod- 968M 6801 BA

fotky můžu poslat až o víkendu ale dodám, jáké vrtání mají zdvíhátka až tak nezáleží to se liší rokem výroby. Ptal jsem se na to, ale liší se druhem materiálu.

Autor:  Návštěvník [ 29 kvě 2006 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

Mám trapný dotaz: jak mám vložit ten obrázek ventilu do fora?[/img]

Autor:  Wizzy [ 29 kvě 2006 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

RTFM :smt079

Autor:  Návštěvník [ 29 kvě 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tady je ten ventil. Dík za pomoc.
Obrázek

Autor:  Návštěvník [ 02 čer 2006 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

Nevíte náhodou kde by se na internetu dal stahnou servisní manual k motoru? Nemužu na nic narazit.

Autor:  mrazik [ 03 čer 2006 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

A to co je na stránkách fordfans a zejména v tajné sekci ti nestačí ?

Autor:  Návštěvník [ 03 čer 2006 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Do tajne sekce jsem se ještě nedostal ale zkusim to. Dík za radu.

Autor:  Návštěvník [ 04 čer 2006 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Neví nekdo z vás kde se nachází ten regulátor tlaku oleje. Měl by byt nekde pod vačkou ale nikde v manualu jsem ho nenašel.

Autor:  Standa [ 06 čer 2006 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

Regulační ventil tlaku oleje se nachází na bloku motoru pod filtrem. Na to je ale tady již založené jiné téma. Nevím kde patří díl, který vypadá jako kuželka ventilu a je výše na fotce. V hlavě motoru Zetec jsem ale nic takového nenašel a opravdu jsem hledal.

Foto hlavy motoru bez vaček:
Obrázek

Autor:  futura [ 06 čer 2006 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

tAK na ten ventil koukam taky jako puk, nikde jsem na motoru nic podobnyho nevidel. Mozna by to chtelo foto i ze stran, ale stejne si myslim, ze bych nepoznal. Vypada to, ze tam nejsou zadny pohyblivy dily a prutok je regulovanej velikosti diry. Nemuze to bejt nejaka zmena u pozdejsich rocniku, dalsi vyvojove stadium? A k cemu by to melo bejt, kdyz tlak je omezovanej ventilem pod filtrem?

Autor:  George V. [ 07 čer 2006 05:53 ]
Předmět příspěvku: 

ad Standa:

Chtělo by to ještě pohled zespodu. Tipoval bych to někde na přívodu oleje do hlavy.

Autor:  Standa [ 19 čer 2006 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Fotku hlavy zespodu nemám, ale za to jsem v garáží našel onen díl, demontovaný s mé hlavy v servisu Ford. Někde tam tedy bude, ale je vidět jen horní průměr a při demontáži se do něj vyvrtá otvor a vytáhne se pomoci vytahovače na zalomené šrouby. Ovšem ten se jim zlomil a nakonec přišlo na řadu páčení jak je na dílu vidět.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  PETRS [ 19 črc 2006 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Samé zajímavé informace, ale chtělo by to dotáhnout do konce.Určitě se to bude jednou hodit. A kdyby byl i kod k tomu prodlouženýmu poj.ventilu...

Autor:  futura [ 19 črc 2006 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Prima informace, zacinam mit pocit, ze neco takovyho, jako ma Standa na fotce na hlave shora nekde je, kdyz jsem to mel rozhazeny, tak jsem cistil vsechny kanaly a odsroubovaval vsechny zatky, jeden bazmek mi nesel, tak jsem to nechal plavat. A to mohlo bejt prave tohle. Vypada to, ze velikost tech dour ma vliv na prutok a tim i tlak oleje, nevite nahodou, jestli ten novej ventil ma doury vetsi, nebo mensi?Kouknu se na starou hlavu a zkusim vic zabrat. Dost me mate, ze tam nevidim nikde zavit, to je jen narazeny?Pocitam, ze kdyz se to trosku ocvachta pri vyndavani, tak muze bejt problem pri utesnovani novyho. I kdyz Loctite by to mel asi resit.

Autor:  Standa [ 19 črc 2006 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

Futy přesně tak, žádný závit, je to někde v kanálku jen nalisované a půjde vidět pouze ten vrchní průměr, kde je vidět na těch fotkách vrypy od vytahování.

Autor:  futura [ 19 črc 2006 12:55 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, tak to myslim vim, ze to tam je, v tom hliniku je videt jako kulata zatka z jinyho matrose uplne hladka, takze to, co jsem chtel povolovat a nepovolil asi byl vstup do vodnich kanalu, melo to vnitrnio torx a asi to bylo zalepeny, pac to nechtelo povolit. Takze zkusim nejdriv koupit u fordu ventil a potom to zacnu vrtat a kuchat. Jeste jednou dik za fotky, aspon mam predstavui, jak to tam vypada.

Autor:  Standa [ 19 črc 2006 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

Futy až to budeš kuchat, tak udělej nějeké foto ať se pak ví kde přesně ventil hledat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/