fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nestály voľnobeh
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=6271
Stránka 1 z 1

Autor:  maslo [ 13 čer 2006 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Nestály voľnobeh

Nazdar všetci!
Snažím sa zistiť príčinu zlého chodu motora na mojom escorte a preto prosím o radu. Pri studenom motore (zhruba 1500, po chvíli 1200 ot.) na voľnobežné otáčky ide tento v pohode, teda nič neklepe, nedrnčí, nekolíše, atď. Avšak pri úplne zohriatom motore (900 ot.) otáčky kolíšu. Toto kolísanie nie je významné ale sprievodný jav je ten, že zhruba každú sekundu autom zatrasie. Chcem sa opýtať či by to mohlo byť nesprávnymi sviečkami (Bosch) alebo niečim úplne iným. Voľnobežný ventil som čistil, káble ku sviečkam sú pomerne nové, takisto všetky filtre. Ďaľšia vec je tá, že ak sa chcem rozbehnúť na plný plyn, tak auto na prvom prevodovom stupni pozvoľna zrýchľuje, pri zhruba 2500 ot. na chvíľu stratí ťah a následne ho znovu chyťí s takzvaným nakopnutím celého auta. Tiež som si všimol, že ak na dvojke pri nižších otáčkach (zhruba 1800) pridám plyn auto neťahá tak akoby malo. Avšak keď plyn na veľmi krátky okamih uvoľním a následne znovu stlačím auto ťahá omnoho lepšie. Dúfam že som môj problém popísal dosť presne. Už asi pol roka čítam toto fúrum dokola a nechce sa mi opravovať auto štýlom pokus - omyl, iank povedané že skúsim vymeniť nejakú súčiastku a keď to nepomôže tak vymením inú. Za ochotnú pomoc vopred ďakujem. P.S prosím nepíšte že si mám použiť funkciu hľadať, to som spravil milión krát.

Autor:  MV [ 14 čer 2006 07:18 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm, stejnej motor, stejný problémy. Většina toho, co popisuješ, taky znám a už to pozoruju dlouho - určitě problém s otáčkami(1500, pak 1200, po ohřátí OK, ale začne neklidný běh motoru - škubání, záchvěvy). Stejně tak někdy "nejde za plynem"(a to nepřidávám víc, než by chtělo), ale při povolení a znovu přidání je to znatelně lepší.
Diagnostika dlouhodobě bez chyb, lambda měněná, proměření teplotních čidel+čidla škrtící klapky+MAP, kontrola termostatu, čistění volnob.ventilu. Svíčky pravidelně nové(ale výměna vždy bez vlivu) a kabely skoro nové, obojí orig.Motorcraft.
Taky jsem si všimnul náladovosti - někdy táhne líp, někdy hůř, dlouhodobým pozorováním je možná souvislost s okolní teplotou(je teplo=jede hůř), takže se zaměřuju na čidlo teploty vzduchu(nebo kabeláž).
Bohužel většinou se tu tenhle motor zas moc nevyskytuje a u 16V je to vše trochu jinak, takže se toho moc nenajde.

Autor:  Wizzy [ 14 čer 2006 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

V tomto jsem trochu laik, ale to, jak nejde v nízkých otáčkách za plynem, bych tipnul na příliš bohatou směs, ale čím to je, to už se neodvážím hádat...

Autor:  maslo [ 14 čer 2006 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

No ešte by som chcel dodať jednu vec ohľadne prehrievania motora. A síce, že v lete po dosiahnutí prevádzkovej teploty sa motor máličko prehreje a následne sa pustí ventilátor, ktorý ho ochladí. Toto sa stále opakuje. Ako prvé ma napadlo že asi termostat sa bude málo otvárať a preto sa v malom okruhu kumuluje viac tepla ako by malo? Neviem či to je správna úvaha. Leže na druhej strane v zime som auto naštartoval pri (-5 C) a oškrabával sklá (zopár týždňov stálo bez pohnutia) a taktiež sa motor prehrial. Nechcem vedieť čo to bude robiť keď bude vonku 30 stupňov. Keď som išiel v zime lyžovať (zhruba 60 km) sa motor ešte ani nestihol zohriať a ručička teplomeru visela niekde v tretine. Asi ma nemynie výmena termostatu. Ináč ako by sa dalo zistiť či to je 88 alebo 92 stupňový?

Autor:  jan79 [ 14 čer 2006 13:39 ]
Předmět příspěvku: 

maslo píše:
No ešte by som chcel dodať jednu vec ohľadne prehrievania motora. A síce, že v lete po dosiahnutí prevádzkovej teploty sa motor máličko prehreje a následne sa pustí ventilátor, ktorý ho ochladí. Toto sa stále opakuje. Ako prvé ma napadlo že asi termostat sa bude málo otvárať a preto sa v malom okruhu kumuluje viac tepla ako by malo? Neviem či to je správna úvaha. Leže na druhej strane v zime som auto naštartoval pri (-5 C) a oškrabával sklá (zopár týždňov stálo bez pohnutia) a taktiež sa motor prehrial. Nechcem vedieť čo to bude robiť keď bude vonku 30 stupňov. Keď som išiel v zime lyžovať (zhruba 60 km) sa motor ešte ani nestihol zohriať a ručička teplomeru visela niekde v tretine. Asi ma nemynie výmena termostatu. Ináč ako by sa dalo zistiť či to je 88 alebo 92 stupňový?

Zistis to podla mna jedine na nom...
Zial mozes mat napr. zaneseny aj chladic, predsa len nie je novy...

Autor:  MV [ 14 čer 2006 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

maslo: záleží, jak se ti přehřívá, podle čeho posuzuješ - protože budíku(spíš jeho čidlu) se moc věřit nedá.
A je důležitý, kdy se si pouští větrák - pokud třeba popojíždíš v kolonách, tak se bude větrák pravidelně spínat, i když je venku docela chladno.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/