fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Proč visí otáčky na 3500 ? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=642 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 15 zář 2004 21:39 ] |
Předmět příspěvku: | Proč visí otáčky na 3500 ? |
Ahoj všichni, Můžete mi někdo poradit proč mi občas zůstanou viset otáčky na 3500 a klesnou až dobržděním motorem? Dále se mi zdá, že otáčky klesají na volnoběžné poměrně pomalo. Možná to souvisí s tím visením |
Autor: | Milan [ 16 zář 2004 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě se stalo něco podobnýho. Otáčky se držely dost vysoko (cca 3000) a dolu lezly dost pomalu. Po vyčištění volnoběžného ventilu (tech. benzín + vyfoukání vzduchem) a resetu ŘJ (odpojení baterky na cca 15-20 min.) je vše OK. Při odpojení na dobu menší než 15 minut se chyba stále projevovala, hodnoty v ŘJ se zřejmě nestačily vymazat. Možná to ještě může způsobovat klapka vzduchu, stačí jí vyčistit. |
Autor: | herma [ 16 zář 2004 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
já ted co jezdím dočasně s bratrovým autem(Escort1.4)) sem zjistl, že když nastartuju tak otáčky vyskočí na 1500 a drží se na nich dokud neprošlápnu plyn. pak klesnou na normální volnoběh. |
Autor: | Návštěvník [ 16 zář 2004 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za rady, A kde mam ten volnobeznej ventil hledat? |
Autor: | Standa [ 17 zář 2004 06:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak vypadá ventil na mém autě se můžeš podívat na http://mondeo.fordclubs.org/clanky/volno_ventil.htm U novějšího modelu je umístěn níže na sacím rozvodu za sací klapkou. |
Autor: | Návštěvník [ 17 zář 2004 16:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Milan píše: Mě se stalo něco podobnýho. Otáčky se držely dost vysoko (cca 3000)
a dolu lezly dost pomalu. Po vyčištění volnoběžného ventilu (tech. benzín + vyfoukání vzduchem) a resetu ŘJ (odpojení baterky na cca 15-20 min.) je vše OK. Při odpojení na dobu menší než 15 minut se chyba stále projevovala, hodnoty v ŘJ se zřejmě nestačily vymazat. Možná to ještě může způsobovat klapka vzduchu, stačí jí vyčistit. Já měl něco podobnýho otacky na 2000(po nastartování) zaradil jsem, rozjel jsem se a sly níž, časem i na těch 800ot/min. Ve Fordu mi řekli že to bude volnoběžnej ventil, nakonec to byli svíčky. |
Autor: | Xfield [ 17 zář 2004 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: martin.mb Zaslal: 15 září 2004, 19:39:08 Předmět: Proč visí otáčky na 3500 ?
-------------------------------------------------------------------------------- Ahoj všichni, Můžete mi někdo poradit proč mi občas zůstanou viset otáčky na 3500 a klesnou až dobržděním motorem? Dále se mi zdá, že otáčky klesají na volnoběžné poměrně pomalo. Možná to souvisí s tím visením Měl jsem stejný problém u Renaultu. Taky jsem nejdřív myslel, že mám nějak rozhašenej motor, ale mohlo za to naprasklé lanko plynu, které se sekalo v bovdenu. Zjistil jsem to, až když prasklo - naštěstí kousek od baráku. Spojil jsem ho a jel pro nové. |
Autor: | Návštěvník [ 29 říj 2004 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím, mám taky problém s vysokými otáčkami. Nastartuju v pohodě, ale otáčky hned vyletí k 3000 a to i u teplýho motoru. I za jízdy, když vyřadím se otáčky drží vysoko, občas mi dokonce kolísají mezi dvěma a třema tisíci, jako kdybych na neutrál sešlapával plyn. A co je nejhorší, když mám zařazeno a pustím plyn tak auto jede dál pod plynem jako kdybych měl tempomat. Musím vyšlápnout spojku, ale otáčky jdou hned nahoru. Pročítal jsem tady diskuze a zkusil jsem už všechno možný. Reset ŘJ, nový svíčky, zapalovací kabely. Vyndal jsem a vyčistil ten potenciometr u senzoru škrtící klapky a volnoběžnej ventil (fakt lahůdka). Bohužel žádná změna. Podle mě je asi problém v tom volnoběžným ventilu. I když jsem se ho snažil pořádně vyčistit tak podle mě úplně nedovře. Teda jestli dovírat má? Jsem laik a co o tom vím jsem se dočetl, hlavně tady. Zkoušel jsem ho i proměřit, má 9 ohm a po otočení klíčku do něj napětí jde. Když jsem ho vypojil u nastartovanýho auta tak motor hned chcípnul. Co jsem tady tak četl tak to dělá většině lidí. Můžete prosím poradit, co bych měl dál udělat k vyřešení problému. Nevím už co s tím. Snažím se na vrakovišti sehnat jinej volnoběžnej ventil a vyměnit ho za ten můj. Doufám, že to pomůže. Jo a taky mám malou díku ve výfuku před katalizátorem. Díky tomu má motor takovej bublavej zvuk. Může to ňák ovlivnit? Dík moc za rady. |
Autor: | Návštěvník [ 29 říj 2004 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
A mohl by jste někdo poradit ňákej solidní servis nebo někoho, kdo se zabývá především motorama v okolí Tábora, Bechyně, Týna nad Vlt., klidně i Budějovic. Díííík |
Autor: | Návštěvník [ 29 říj 2004 23:42 ] |
Předmět příspěvku: | pproč visí otáčky na 3500 ? |
To: Marťas 79. V Týně nad vltavou: Autoservis Zeka , bratrů Zelenkových. Jeden z nich má modeo ZETEC - 1,8 16V. Umějí i diagnostiku, ale stála mě jako u Forda. Pravda je že o motorech dost vědí. |
Autor: | Návštěvník [ 03 lis 2004 10:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím.To jsem rád, že problém vysokých otáček netrápí jen mě.Aspoň si přečtu všechny vaše rady (už se stalo) a zítra huráá na volnoběžný ventil. Dík za rady JarinEsco Escort 90, 1,4i |
Autor: | Zdechlina [ 03 lis 2004 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdar Jarine! Jestli máš 1,4 CFI jako já tak tam žádný volnoběžný ventil nenajdeš a problém bude někde jinde.. |
Autor: | Návštěvník [ 04 lis 2004 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podívej se taky do jiných rubrik, např. 1.6 ZETEC a regulace volnoběhu, někdo tam doporučuje nejdřív změřit kompresní tlaky na motoru, tzn. zahájit mechanickými věcmi a pak teprve přejít na elektriku. A taky doporučuji forum Mondeo, tam je toho na 1.8 ZETEC taky dost. F.Escort 1.8 ZETEC E/97 |
Autor: | Návštěvník [ 10 led 2005 23:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Volnobezny ventil se musi cistit dekarbonizaci, benzin (at uz tech. ci nikoliv) na to nema vliv, ptal jsem se znameho automechanika. |
Autor: | spetik [ 18 led 2005 17:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak tomu mam rozumet tou dekarbonizaci? |
Autor: | JanRypal [ 18 led 2005 18:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
No přece oduhlíkovatění. To je logické ne? Abych pravdu řek, vim co to je v biologii, ale jak bych timto zpusobem čistil něco v autě, to netuším. |
Autor: | Standa [ 19 led 2005 07:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Volnoběžný ventil se dobře čistí WD-40 nebo KONKOREM, kdo byl na vojně a někdy čistil samopal tak to zná. |
Autor: | Zdechlina [ 19 led 2005 17:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdar!Tak tu tak pročítám tu diskuzi a koukám, že vysoký volnoběh netrápí jenom mě. Já jsem měl problém ve vadném snímači na škrticí klapce TPS. VYčištění nepomohlo (mimoto je celej zalitej..tak jsem tam nastříkal WD-40 tom malou dirkou, co vylejzá to vahadýlko). Odpor tam sice už naměřim, ale asi ne příliš lineárně (charakteristiku jsem neproměřoval:o) ). Diagnostika chybu TPS nehlásila. Přišel jsem na to tak, že jsem ze zoufalosti odpojil ten snímač a nastartoval bez něho..a hle odezva na plyn v pořádku, volnoběh držel tak jak má.... nevím jestli to není jen u CFI, ale po výměně ZATÍM super:o)) Ten snímač je hrozná svině........ mě lezl volnoběh až do 4000!!!!Jo tempomat..taky jsem zažil. Noha z plynu a otáčky konstantní:o)) |
Autor: | Návštěvník [ 04 zář 2005 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | Stejný problém, ale zajímavá diagnóza od Forda |
Mám přesně ten samý problém s volnoběhem, který je výše popsán. ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 06 zář 2005 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | volnoběžný ventil |
Zdravím, rád bych se s vámi podělil o zkušenost s čištěním toho slavného volnoběžného ventilu. Vymontoval jsem, vyčistil jsem ho "betkou" (benzen+toulen....) V chemických provozech se to používá přímo na dekarbonizaci. Ventil jsem vyčistil pořádně, sací klapku jakbysmet... Odpojil jsem baterku na cca půl hodiny. Nicméně problémy s kolísajícími otáčkami se dostavily hned po nastartování a ujetí cca 5 km. A i tak mi občas zůstanou viset otáčky (stejně jako vám) na 2000-3000 ot. Co je tedy špatně? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |