fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Studený start a držení otáček tak trochu jinak
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=7241
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 12 zář 2006 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Studený start a držení otáček tak trochu jinak

Ahoj,
mám fordíka Escorta 1,6 Zetec z 95. Najeto cca 28.000 km (ano, tak málo – jezdil děda, dostal jsem ho při 20.000 minulí rok). Jezdil super, ale pak začal při určitých otáčkách koktat. Chybu jsem snadno odhalil v prošoupaném kabelu od svíček.
Krátce po této závadě začal zlobit při startu s otáčkami. Ráno nastartuji otáčky vyběhnou na cca 2000 ot/min a drží se asi 2sec. Pak klesnou na 900-1000. Když auto nechám bez doteku tak se za chvilku (cca 6 sec) propadnou tak na 300 a začne dusit (cca 3 sec) pak nejednou vyskočí znovu na 2000 a děj se opakuje cca po jednu minutu. Když se snažím rozjet tak při „normálním“ stylu rozjezdu se motor dusí a cuká. Musím mu dát hodně plynu, aby se rozjel a nebylo to jak první hodinu v autoškole. Po cca 500 m jede už absolutně normálně. (že by se ohřál) I když pak opětovně startuji je to OK.
Druhá věc je držení otáček. Když se motor zahřeje více jak na ¾ rozsahu palubního teploměru tak motor drží otáčky. Př: jedu 3250ot/min vyřadím a sundám nohu z plynu. motor stále drží 3250ot/min. Abych otáčky snížil musím zařadit vyšší rychlostní stupeň a přibrzdit. Ale jakmile šlápnu na plyn tak kam vylezou tak tam držej. Opakovaný start motoru za jízdy nepomáhá dokaď motor trochu nevychladne. Zajímavé je, že jedu-li se zaseknutými otáčkami třeba na 2500 na neutrál tak dokaď jedu tak se držej, ale v momentě kdy zatavím okamžitě klesnou. Zkoušel jsem jak dlouho vydrží ty otáčky při jízdě než začnou klesat a je to cca 1-2 min, ale to už to chladí ventilátor motoru.

Ve favoritu jsem měl něco podobného a byl to sytič, ale u Escorta ????

V servisu mi „údajně“ resetovali řídící jednotku ale nic. :cry:

Díky za info, nebo i za doporučení servisu.
Petr Kolouch Kladno Střední Čechy

Autor:  Návštěvník [ 12 zář 2006 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

Á pravopisná chybka - .... minulý rok .....

Autor:  Wizzy [ 12 zář 2006 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

Mě takhle visely otáčky po tom, co jsem kvůli testu odpojil lambda sondu.

Jinak gratuluju ke služebně nejmladšímu Escu, trumfnul jsi i mě, já mám teď něco přes 43 tisíc - ale zase '99 (loni při koupi jsem měl 22 900).

Autor:  onysx [ 12 zář 2006 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

si děláte kozy ne?Ale je fakt že záleží na tom kdo stím jezdil.Já mám 98 a při koupi tam bylo 79400 a je to dovoz Italie tak tomu moc nevěřím.

Autor:  Wizzy [ 12 zář 2006 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Meee... Teda neee :-)
Mě odpovídá i germánská serviska a celkový stav vozidla (zkontrolováno mistrem angličákem)

Autor:  M. [ 13 zář 2006 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

koli: presne tohle mi delaly otacky taky, vycistil jsem volnobez. ventil a je po problemu.

Autor:  onysx [ 13 zář 2006 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

koli:Mohu jen potvrdit co napsal M.Udělal jsem to samé a pohoda. :-D

Autor:  M. [ 13 zář 2006 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

ja jen dodam, i kdyz na webu je to uz asi 1000x :-D kdyz jsem vyndal ventil, uvnitr je pistek s pruzinou, mne se vubec nehybal, takze jsem to prolejval technicky benzinem, pistek se uvolnil a vyplaval z toho bordel. Ted je volnobech jedna basen a pri rozjizdeni uz to taky neni nachylny na chcipnuti, predtim jsem musel davat dost plynu do kopce, aby to nezdechlo

Autor:  Návštěvník [ 15 zář 2006 08:02 ]
Předmět příspěvku:  Díky za info.

Já už jsem ten ventil volnoběhu čistil, ale nic. Pravda, že pístik jsem nezkoušel. Po výkendu jdu na to. Díky za info. Trochu mi děsí ta Lambda sonda.... Uvidíme. Dám vám Info.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/