fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Pomalé padání otáček
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=8362
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 17 pro 2006 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Pomalé padání otáček

Zdar chlapi potřeboval bych poradit. Ma escorta 1.6 16V zetec 97 a mam problem s padáním otáček. Včera jsem měnil zdvihatka na výfukovích ventilech. ti jsem odstranil chcípání motoru za studena ale pokud jedu a na křižovatce vyřadím dobu trvá něž spadnou otáčky na volnoběh. Volnoběžný venti jsem čistil i s celím sáním ale bez úspěchu. Kontroloval jsem i těsnost sání Vše ok. Ještě jedna věc co mě zarazila. pokud odpojim volnoběžný ventil za chodu motor chcípne ale kompresi má přitom na jedničku. Může mi někdo poradit co s tím dík moc.

Autor:  Pavel 1.6 [ 17 pro 2006 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Někde se tady psalo, že zmetky po odpojení ventilu chcípaj. :D

Autor:  jan79 [ 18 pro 2006 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

Skus sa popozerat po starsich prispevkoch, je tu toho v celku dost.

Strucne zosumarizujem to na co si spominam:
- u Zmetkov (Fordov) vo vseobecnosti padaju otacky benzinakov pomalsie

Caste ine priciny pomaleho padania: (ak nie je mechanicky problem)
- TPS (cidlo akceleratora - plynu) - "zodrate" / problem v kabloch
- ventil odvetravania klukovky / netesnost jeho hadice
- olej (idealne je pouzivat fakt 5w-30)

+
treba mat orig mororcraft sviecky, v poriadku svieckove kable, lambda sondu, odstranene chyby z ECC a kopec dalsich veci :-)

Autor:  Pavel 1.6 [ 18 pro 2006 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě poznámka:bacha na tu hadici odvětrávání kliky, na těsnost a taky jestli se nesplaskává - hlavně v tom ohybu - při podtlaku.

Autor:  onysx [ 31 pro 2006 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Zetek po odpojení ventylu nechcípá!Teda pokud je v pohodě :lol:

Autor:  George V. [ 01 led 2007 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
Ještě poznámka:bacha na tu hadici odvětrávání kliky, na těsnost a taky jestli se nesplaskává - hlavně v tom ohybu - při podtlaku.


Co myslíš tím, že se nesplaskává - to se jako splaskává při špatně fungujícím ventilu odvětrávání? Myslíš ten ohyb až u sání? Jaký to může mít vliv na padání otáček? Já mám tu hadici splasklou pořád a docela mastnou...

Autor:  mrazik [ 01 led 2007 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

George ma dost vyrazny vliv. Pokud splaskava, pak je spatna a je potreba ji vymenit. Dost lidi se o tom zminovalo¨a po vymene najednou vse v pohode.

Autor:  pepa [ 01 led 2007 19:14 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh

to Pavel u: když ti při zahřátém motoru po odpojení napájení volnoběžného ventilu motor zhasne má to tak být a ventil je v pořádku, mrkni do sekce EFI - AKČNÍ ČLENY - zkouška volnoběžného ventilu a stálo by za to pročíst si i ČIDLA ve stajné sekci, možná tam najdeš něco z čeho pak můžeš vycházet, většinou je to však metoda pokus - omyl, ale mám podezření, že u Forda to dělají taky tak

Autor:  mrazik [ 01 led 2007 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Pepo mas a nemas pravdu. Nekomu to po vytazeni kontaktu od voln. vetilu zhasne a nekomu ne.

Autor:  Honzík [ 01 led 2007 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

taky mi to chcípá po vytažení konektoru a myslím že to tak má být

Autor:  Ondrej [ 02 led 2007 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

me taky chcipne, kdyz opojim volnobeznej ventil

Autor:  mrazik [ 02 led 2007 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

Me jako chcete rict, ze kdyz mi nechcipne, tak je neco spatne, me stvete.

Autor:  Wizzy [ 02 led 2007 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nemusí chcípnout, i Etzold píše, že po odpojení otáčky pouze poklesnou. Záleží na mnoha faktorech, jak je motor zahřátý, jaká je teplota (=hustota) vzduchu, v jaké je motor kondici, jak je na tom výfuk atd... Ale to zrovna tobě vysvětlovat nemusím, že ne ;-)

Podle mých zkušeností - mám novější, dvoukomůrkový IAB - se po odpojení ventil neuzavře úplně, ale zůstane v jakési středové poloze, takže je vlastně napůl otevřený, zahřátý motor by tedy neměl chcípnout úplně.

Autor:  Standa [ 02 led 2007 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Mě také nechcípá, ale je to tím , že mám nastavený doraz na škrtící klapce a studený motor mi točí asi 500 ot a teplý cca 800 ot. (s odpojeným konektorem na ventilu). Novější provedení s plastovým sáním už nemá na klapce stavitelný doraz a záleží na konkrétním sestavení klapky při výrobě, někomu proto motor zhasíná a někomu ne.

Autor:  futura [ 02 led 2007 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, Standa to asi vystihnul, ono fakt jde nastavenim dorazu nastavit chcipnuti i nechcipnuti, ale na druhou stranu muze to nechcipnuti znamenat i jiny otacky pri zahratym volnobewhu, pac potak klapky ma malickou vuli a zalezi, v jaky poloze je dotazenej. Aspon u mne, kdyz za chodu motoru povolim potak a hejbnu z dorazu na doraz, tak i kdyz je to vule minimalni, vzdycky se mi zmenej otacky. Predpokladam, ze ventil volnobehu ma urcity meze, ve kterych muze svou praci vykonavat, pokud mu to na otevreni klapky nabouram moc, nemusi to delat dobrotu.Proste u fordu vsechno souvisi se vsim a vyznej se v tom.

Autor:  Bendy&Macíček [ 02 led 2007 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Me jako chcete rict, ze kdyz mi nechcipne, tak je neco spatne, me stvete.


Možá je to hustým a nasyceným vzduchem v praze :smt044

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/