fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

výměna hydroštelů - hned, nebo stačí po zimě?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=8552
Stránka 1 z 1

Autor:  tapy [ 11 led 2007 15:17 ]
Předmět příspěvku:  výměna hydroštelů - hned, nebo stačí po zimě?

čus lidi,
jsem tu novej. Koupil jsem auto viz podpis a následně po pročtení fóra o volnoběhu zjistil, že mě čeká výměna hydroštelů na výfuk. ventilech.

Nikde jsem se ale nedočetl, jak moc to hoří s jejich výměnou.
Takže moje příznaky:

1) studený má zvuk jak nafťák, po zahřátí už v pohodě
2) studený někdy zdechne na první křižovatce (tak 1 z 5)
3) volnoběh nekolísá, otáčky v pohodě studený/zahřátý
4) tlaky jsem ještě neměril, snad zítra

tak co, jak urgentní to vidíte?

Jo a ještě mini dotaz. V motoru je olej 10w-40 a někde jsem se tu dočetl, že by měl být 5w-30, snad kvůli těm hydroštelům. Mám vyměnit nebo můžu nechat ten co tam je.

Předem se omlouvám, jestli už jsou mé otázky někde zodpovězeny, ale pročítal jsem fórum celkem dlouho.

Dík

Autor:  Xan [ 11 led 2007 18:53 ]
Předmět příspěvku: 

Cus, podle me s vymenou az tak spechat nemusis, zalezi v jakym stavu jsou tvy nervy. Me taky zlobi zdvihatka a motor startuju na 3 pokus takze tva situace se mi nejevi az tak akutni. Ten olej je opravdu predepsany 5w-30 taky mam v motoru texaco 10w-40 a planuju na jare vymenu, mozna bude u me stacit spolu s vycistenim regulacniho ventilu tlaku oleje. Takze ja bych to zas az tak nehrotil, podle me na tom motoru nemas co skazit a do jara to vydrzi, jen te to bude cim dal vic otravovat, nehlede na narust spotreby benzinu apod.

Autor:  tapy [ 11 led 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jde mi hlavne o to aby se kvuli tem zdvihatkam nepodpalily ventily napriklad. Spotreba me moc nestve. Doted jsem jezdil 20 let starym vychozenym 2litrovym bavorakem takze o vysoke spotrebe mam uplne jinou predstavu :-)
jinak auto chyta pekne napoprve.

jeste bych se zeptal co vsechno je potreba odpojit pri mereni tlaku? Staci sundat konektory ze vstriku? Ridici jednotku bych nerad odpojil kvuli pameti.
Dik za odpoved

Autor:  Standa [ 12 led 2007 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Při měření kompresních tlaků je nejlíp vytáhnout jen pojistku od palivového čerpadla.
Při vadných zdvihátkách motor chytne krásně, ale asi po minutě volného chodu zhasne a to vždy když je studený (třeba každé ráno). Když se po nastrtování ihned vyjede tak zhasne vždy na první křižovatce. Jakmile začnou mrazy tak studený motor nechce vůbec jet a zhasne třeba při rozjíždění auta po zařazení 2°. Jakmile se ujedou 3-4 km a tak problém zmizne a auto jede naprosto bez problému.
Když ovšem motor zhasíná ihned po nastartování tak to většinou dělají už podpálené ventily.

Autor:  tapy [ 17 led 2007 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

zmereny tlaky.Akorat nevim co je to za jednotky.
tlaky: 17,5 - 17,5 - 17 - 17,5
na druhe stupnici to odpovidalo tlaku 12 kg/cm3. Takze tlaky myslim vic nez krasny ne?
jeste doplnim info co mi to (ne)dela: Rano (-5stupnu) vlezu do auta a chytne na par otoceni (do 2 sekund) a drzi 1300, zvuk jak diesel, za chvilu snizi na cca 1100 a a zvuk nafty pomalu odchazi.Pak snizi na 900 a zvuk nafty pryc. NIKDY NEZDECHNE NA VOLNOBEH. Kdyz hned po startu vyjedu tak prvni krizovatka cca 400-500 otacek, uz dlouho nezdech

Autor:  tapy [ 17 led 2007 23:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ty tlaky meril bratranec nakonec. Ptal jsem se ho jak to vidi a rikal ze to muze byt klapkou, je dost zasr... Takze to vidim na vycisteni klapky a volnobezaku. Snad to pomuze. Jak to vidite vy? Podle prispevku nekde vys by se spatny zdvihatka projevovali chcipnutim do minuty po startu a to se nedeje takze snad zdvihatka OK? A Jeste rikal ze bych tam misto oleje 10w40 mel dat patnactku, ze je hustsi a ztisi to trochu, coz se rozchazi s tim dat tam ten 5w30 tak nevim. Diky za jakoukoliv pripominku

Autor:  Xan [ 18 led 2007 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tapy ja bych s olejem moc neexperimentoval, uz ta 10w-40 mi prijde za studena dost husta, mam ji v aute taky a az se otepli tak dam 5w-30. Ta 15 se mi zda jako docela velka zatez pro zdvihatka, hlavne v zime pri studenym motoru. Ale urcite zalezi na rozhodnuti kazdeho jednotlivce :)

Autor:  otas.pe [ 18 led 2007 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

tapy píše:
Ty tlaky meril bratranec nakonec. Ptal jsem se ho jak to vidi a rikal ze to muze byt klapkou, je dost zasr... Takze to vidim na vycisteni klapky a volnobezaku. Snad to pomuze. Jak to vidite vy? Podle prispevku nekde vys by se spatny zdvihatka projevovali chcipnutim do minuty po startu a to se nedeje takze snad zdvihatka OK? A Jeste rikal ze bych tam misto oleje 10w40 mel dat patnactku, ze je hustsi a ztisi to trochu, coz se rozchazi s tim dat tam ten 5w30 tak nevim. Diky za jakoukoliv pripominku


já teda nevim, ale já tam loni v zimě měl 10W40 a celkem sem měl taky zvuk jak ropák, ale přešel jsem na 5W30 a letos v zimě se to chová klidněji, je teda pravda že nebyli ještě pořádný mrazy, ale loni sem měl ropáka i když bylo kolem nuly..

rozhodně tam nedávej 15W40, páč to neni škodovka.

Autor:  tapy [ 19 led 2007 01:59 ]
Předmět příspěvku: 

2pivik: Jak jsi poznal, že bratranec dělá ve škodováckým servisu? :-)

jinak po zimě tam dám 5w30 a hotovo. No jestli se tomu dá říkat zima teda. Večer jsem venčil psa v triku (to triko jsem měl já a ne pes), protože tam bylo 15 stupňů. Akorát mě to málem odfouklo i se psem :-)

dík za názory

Autor:  otas.pe [ 19 led 2007 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

tapy píše:
2pivik: Jak jsi poznal, že bratranec dělá ve škodováckým servisu? :-)



no podle oleje co ti doporučil mě hned napadlo, že asi dělá do jinejch aut než Ford.. :-D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/