fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Občas ot. na 500
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=9298
Stránka 1 z 2

Autor:  mawerick [ 14 bře 2007 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Občas ot. na 500

Čauky forďáci. Mám problém. Občas se mě stane, že otáčky mě krátkodobě spadnou na cca 500 ot/min. Třeba když dojíždím ke křižovatce. A vyšlápnu spojku. Je to normální nebo to předvěstí nějakou chybu?

Autor:  bosh [ 14 bře 2007 09:57 ]
Předmět příspěvku: 

čoveče mě to dělalo taky. Nijak jsem to neřešil. Pak jsem měnil vodu v chladiči, nový termostat 92 stupnový a od té doby ok. Tak nevím, zda to bylo tím.

Autor:  Milano [ 15 bře 2007 22:24 ]
Předmět příspěvku: 

Caues,mam ten samy problem co ty.Kdyz dojizdim ke krizovatce,tak otacky padnou na 500,ale nikdy to nechcipne.Postupne zkousim(cistit volnobeznej ventil,skrtici klapku,olej+filtr,...)ale nic zatim nepomaha.Ale podle toho co tady ve foru procitam,to muze byt jeste spousta veci,ktere by staly "majlant".Jestli na neco prijdes,dej mi prosim vedet,ja budu take dal zkouset.Dik Milano

Autor:  KubazZ [ 16 bře 2007 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle mi dela treba dyz je zmrzla baterka...nastartuju otacky sou na 500 nez se vypne dobijeni, rozjedu se a zapnu nakej veci odber (svetla + vyhrivani predniho okna) a najednou zacne dobijet a tim mi na volnobeh spadnou otacky na 500!!! Dela to i gdyz je v pisnicce hodne basuuu a mam to zesileny na max...uz 3x se mi to stalo ze najednou zacal dobijet :-D tak treba toe ono....ja to poznam tak, ze mam volnej kliiinaaak a pekne to piska :?
Cim je karka studenejsi tim menci odber ji staci k tomu, aby zacla dobijet.

Autor:  Nagant [ 16 bře 2007 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Svérázné vysvětlení. :shock: Co myslíš pojmem "dobíjení"?

Autor:  mposchl [ 16 bře 2007 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

jj, taky sem premyslel, proste to chapu tak, ze sviti konktrolka dobijeni, nicmene to ale znamena, ze NEDOBIJI, prilisny pokles napeti dodavaneho alternatorem...

Autor:  Mike.M [ 16 bře 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Me to treba dela podobne, ale jen kdyz dojizdim tak po vyrazeni spadne na 500 ale hned vyleti na 900 kde to ma byt. Nenukam na to jako na zavadu, ale spise na to, ze kdyz jedu z rychlosti tak nedodava motoru palivo a pri vyrazeni nez se palivo dostane a motor ozivi tak je tam nejaky zlomek.

Autor:  mposchl [ 16 bře 2007 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...

Autor:  KubazZ [ 16 bře 2007 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nemyslim ze se rozne kontrolka ze nedobiji, ale ze kdyz je odber tak zabere alternator a tim mi klesnou otacky!!! Jako to ze to klesne o tech +- 400ot. z volnobehu je extrem kdyz je to fakt studeny, nebo pokazde kdyz nastartuju to trva tak 10 sekund nez prestane nabijet...

Autor:  Milano [ 16 bře 2007 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Nerekl bych,ze u me to bude baterkou nebo dobijenim.Dela to i po delsi jizde a navic mam baterku novou.U me to bude zrejme jinej problem nez u tebe.A navic ty mas naftaka.Presto dik

Autor:  Milano [ 16 bře 2007 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...

Autor:  mposchl [ 20 dub 2007 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...


diky, vyzkousim to udelat, akorat sem o tom cetl, ze je celkem naprd prace ho menit, kazdopadne mam dost problem s klimou, kdyz je pustena, tak otacky padaji jeste hur... :(

Autor:  Vrut [ 20 dub 2007 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...
nechci tě nějak otravovat ale kdybys náhodou natrefil na to foto nemoh bys napsat kde je?

Autor:  mposchl [ 20 dub 2007 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Vrut píše:
Milano píše:
Martine,tohle jsem resil hned jak jsem auto koupil.U me to byl ventil na odvetrani klikovky,foto jsem videl nekde ve foru.U forda mi tohle nic stalo okolo 700kc,ale bylo po problemu.mej se
mposchl píše:
ja mam teda spis opacnej "problem", kdyz jedu dyl ve vysokych otackach, tak to trva, nez otazcky spadnou, pak se ale drzi tak kolem 1100-1200otacek (to je v poradku) a spadnou az uplne zastavim tak na tech 900...
nechci tě nějak otravovat ale kdybys náhodou natrefil na to foto nemoh bys napsat kde je?


nekde to tu najdes, skoro to neni videt, ale je tu nekde tema, menuje se ventil odvetravani klikove skrine a tam najdes i nejake fotky...sam jsem nezkoumal, kde je u me...jen sem to zahlidl nekde na fotkach...

Autor:  Vrut [ 20 dub 2007 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Dík jdu hledat

Autor:  matus111 [ 17 bře 2010 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Občas ot. na 500

Moja skúsenosť po dnešku k poklesu otáčok na 500/min pri vyradení napr pred križovatkou a následne návrat do normálu po zastavení.Nový voľnobežný ventil som kúpil pred rokom.Životnosť vinutia elektromagnetu,alebo skôr sila,ktorú vyvinie pri tlačení na planžer,klesne-len by som očakával,že nie po roku,nedostatočne otvorí ventil a otáčky poklesnú.Prehodil som mechanickú časť zo starého ventilu,kde spružinka už nemá takú silu
a ventil otáčky podrží.Stále mi však "uniká" teória, prečo pri spomaľovaní klesali k 500 a pri zastavení sa vrátili na normál.Čo po úplnom zastavení ten ventil núti pustiť dostatočné množstvo vzduchu a pri spomaľovaní nie,veď už motor beží na voľnobeh aj pri spomaľovaní,tak pri zastavení.

Autor:  Fisico [ 07 črc 2010 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Občas ot. na 500

Tak tenhle problem uz jsem byl taky nucen resit, momentalne mi po zahrati spadnou otacky na 500, obcas motor zdechne. Nejdrive jsem zkousel vypojit lambdu, ale beze zmeny. Dneska jsem menil svicky, jejichz vymenu jsem kurevsky prejel, vycistil vsechny dostupne konektory, klapku, vymenil ventil odvetravani klikove skrine ale zatim porad nic. Volnobeh porad pada. Takze zitra zkusim vycistit volnobezak, kdyz to nepomuze, uz jsem v koncich a nevim co dale.. :roll:

Autor:  benny [ 08 črc 2010 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Občas ot. na 500

Padání otáček po vyřazení až po chcípnutí motoru vyřešilo vyčištění šrticí klapky ... :wink: .

Autor:  tomin [ 08 črc 2010 09:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Občas ot. na 500

Existuje nekolik modu pro rizeni volnobehu
- dashpot preposition - to je v dobe, kdy cerstve sundas nohu z plynu - volnobezny ventil by mel byt hodne otevreny
aby se motor pri nahlem vymacknuti spojky + pusteni plynu udrzoval v otackach
- par ms pozdeji se prechazi do modu preposition - tady se volno.ventil budi nejakym (asi) konstantnim proudem
a to je ten mod, kde Vam zlobi volnobeh
- a pok je mod pro stojici auto kdy se reguluji otacky na presne danou hodnotu

Za jizdy se otacky NEreguluji na "volnobeh". Reguluji se jinym zpusobem. Nemam to uplne zmapovane, ale odhaduju, ze to za jizdy chodi tak, ze se proste budi volnobezny ventil nejakym cca konstantnim proudem X% a pocita se s tim, ze ventil
je tedy otevren cca na Y%.
Jakmile je tedy ventil pricpany, nebo vazne, je to prave v tomhle modu pricina vysokych/nizkych otacek.

Kdezto jakmile se zastavi, tak jednotka zacina regulovat opravdu otacky a kdyz jsou male, proste prida v buzeni ventilu a tak to za chvilku doladi.

Bacha - uvedomte si, ze volnobezny ventil ma taky svoje adaptacni hodnoty !
Takze po cisteni ventilu doporucuji reset jednotky. Jinak se zmena v chovani po vycisteni muze projevovat divne.

Ja jsem jednou smaznul adaptace na bezicim motoru a v tu chvili se motor na volnobehu zacal okamzite potacet na 500 ot.
Bylo jasne, ze je ventil spinavy. Tak jsem ho sundal, vycistil a dalsi start (i s vymazanejma adaptacema) uz drzel, a to hned od zacatku, spravny volnobeh.
Takze pokud mate jinak motor ok (neni nic, co by mohlo ten volnobeh kazit) a po resetu jednotky ma motor velke problemy s volnobehem, tak ten ventil neni cisty.

Autor:  Fisico [ 09 črc 2010 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Občas ot. na 500

Tak nove poznatky, motor bezi hned po startu jakoby na tri valce, za jizdy nemam pocit, ze by ztracel na vykonu, ale kdyz zastavim na krizovatce a zrovna mi nezdechne, zhoupne se na 500, otacky se stabilizuji na 900 ale porad to jemne skube s celym autem. Kdyz jsem zkousel chytit hadici chladiciho okruhu, byla strasne natlakovana.. fakt uz nevim, zacinam pocitat s prdlym tesnenim. Nicmene kapucino na oleji nemam, ve vode olej taky neni, alespon dle meho uvazeni. Ale voda pomalu mizi..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/