fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 čer 2024 04:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 úno 2006 15:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jak se má chovat motor, pokud při volnoběhu sešlápnu rychle plynový pedál a uvolním?
Mně se to chová následovně:
Volnoběh, standardní otáčky kolem těch 900 ot/min. Rychle sešlápnu plynový pedál až na podlahu a uvolním. Při sešlápnutí otáčky nerostou, možná dokonce mírně klesnou a po uvolnění pedálu vyjedou na cca 1300 - 1900 (dle teploty motoru) a hned klesnou na standardní volnoběžné.
Je to normální?

Pokud sešlapuju pedál pomalu, otáčky plynule rostou.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2006 20:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Myslel jsem si že se mi to chová jinak, ale je to stejné jako u tebe. Když sešlápnu rychle pedál tak nic, otáčky neklesají ani nerostou a poté co je už pedál uvolněný vyskočí na 1900 u studeného a po mírném zahřátí ma 1500 ot.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2006 21:19 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Jj, je to normální. Je to prostě vstřikování. U karbecu by to dělalo taky, ale poměrně rychleji, takže by otáčky už šli nahoru ještě před sundáním nohy z plynu

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2006 08:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Sláva, aspoň něco je normální. :D

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 11:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Tak to musim taky vyzkouset, mam za to ze musí vyletet na horu. Takže mam to rychle seslapnout až na podlahu a rychle zase pustit? Abych to nedelal blbe.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 11:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Poměrně rychle sešlápnout a možná i trochu pomaleji pustit.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 17:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 17:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Také jsem si myslel, že otáčky vyskočí na 3000. Já jsem na pedál šlapl co nejrychleji to šlo a pak stejně rychle nohu z pedálu sundal. Víc jak 1900 ot. jsem tam neměl.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 18:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Tedy jde o to, že na úplný ale krátký sešlápnutí plynu motor nestačí pořádně zareagovat? Tomu rozumím, motory se kterými jezdíme, prostě nemají dostatečný výkon na takhle rychlý rozběhnutí motoru. Logicky - pohyblivý díly motoru mají nějakou hmotu a pro roztočení jim musíme udělit kinetickou energii. Výkon je rychlost přeměny energie, tak pro rychlejší roztočení musí mít motor větší výkon.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2006 20:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No, definice výkonu je práce(energie) za jednotku času, ale dalo by se to přeneseně chápat i takto.
Osobně si ale myslím, že problém je trochu jinde - je to úlitba exhalačním normám. Motory jsou prostě nastavený tak, aby jejich jak dlouhodobé průměrné, tak okamžité hodnoty nepřesáhly určitou mez a o to se stará katalyzátor, čidla a elektronika. A to mě na současných sériových autech sere. Chtěl jsem napsat, ať to někdo vyzkouší s karbecem, ale ony i karburátory se dělaly s katalyzátorem - i když asi neřízeným.
Když jsem ještě měl škodovku a byla ještě v dobrým stavu, tak třeba při podřazování stačilo při meziplynu do pedálu jen kopnout a letěly otáčky nahoru.
Sériové stříkačce když šlápnete na krk, tak než se rozmyslí, jestli to tak opravdu bude a jestli to nebude moc čadit...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 00:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
Tak jsem to zkousel, pri rychlem seslapnuti plynu mu otacky vyletely asi na 2000 a po pusteni sly dolu a ne opacne jak se tu psalo.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 15:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak to je teda zajímavé.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 20:21 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Ono se tu nepsalo, že by to mělo býti opačně, ale že je tam určitá časová prodleva. Já jí tedy alespoň měl na 1.1 a 1.4, ikdyž oba motory byly jednobod. Na 1.6CVH si to nepamatuju, ten jsem měl jen chvíli ve fiestě.

Teď v cábu ho mám zase - 1.6CVH -, sice na tom dělám, takže to nejezdí, ale poznatek je takovej, že bez sání je tam prodleva velmi krátká a motor jde za plynem slušně :twisted: Ale na druhou stranu mám volnoběh sice ok, nic nechcípá a nerachtá, ale je stabylně okolo 1100. Takže se na něj budu muset podívat s "lékárničkou" :?
Jinak jsem to převážel cca 400km a moc to nejelo. Příčina: vyndal jsem filtr a vypadal jak bryketa.
Takže pokavaď to někumu nejde za plynem skoro vůbec, třeba by to mohl dělat i případně zasr*nej vzducháč.

U Zetecu jsem to zatím neskoušel, skusím v Po v práci, tam máme Focuse s tím posledním Zetecem(plastové sání, 100PS)

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 22:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
U zahřátýho motoru to mám jako Nitro... v pohodě otáčky vylítnou lehce nad 2000

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006 12:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
me se to chova taky tak, ze po plnym seslapnuti plynu az na podlahu a okmaztym uvolnenim otacky po male prodleve vyletnou na 2000, kdyz malinko slapnu na plyn a drzim otacky na cca 1100 a pad prudce na to dupnu a pustim tak to vylitne na 4000 bez prodlevy

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006 17:07 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Ondrej píše:
me se to chova taky tak, ze po plnym seslapnuti plynu az na podlahu a okmaztym uvolnenim otacky po male prodleve vyletnou na 2000, kdyz malinko slapnu na plyn a drzim otacky na cca 1100 a pad prudce na to dupnu a pustim tak to vylitne na 4000 bez prodlevy


Jo, s tím bych souhlasil. Jak říkám, mě to jde dost rychle na 1.6 ale přesně jak píše Ondřej: mám neustále volnoběh 1100

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 bře 2007 22:12 
Offline
Nováček

Registrován: 26 úno 2007 22:29
Příspěvky: 44
Bydliště: Louny
To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.

_________________
Ford ESCORT 1,6 16V r.v.1997 Zetec kombi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 bře 2007 16:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2006 21:30
Příspěvky: 290
Lucky píše:
Mina1 píše:
To tedy nevim, ale když rychle sešlápnu pedál plynu na podlahu, tak otáčky rychle vyjedou nahoru. Samozřejmě je tam mírná prodleva, není to motor F1 a chvíli trvá tu masu roztočit.


??? :-D


Už se kradou i odpovědi :-D

_________________
Escort MKIV 1.4 s Webrem - sešrotován
Probe 2.5 GT US version,_ Probe 2.2 GT plná palba _ Probe 2.2 Lx automat v digitálu
Transit 2.5D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 bře 2007 21:17 
Offline
Nováček

Registrován: 26 úno 2007 22:29
Příspěvky: 44
Bydliště: Louny
To je začátak na foru tak se nezlob za tu ukradenou odpověd.Neřeš to to je život.

_________________
Ford ESCORT 1,6 16V r.v.1997 Zetec kombi


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz