fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběh 1.8TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=977
Stránka 1 z 3

Autor:  Návštěvník [ 07 lis 2004 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh 1.8TD

Mám takový problém teklo mi čerpadlo tak jsem ho nechal přetěsnit (9500kč) a teť na volnoběh při studeném motoru je to v pořádku ale jak mile se zahřeje na provozní teplotu tak při volnoběžných otáčkách se jako přidusí nepravidelně tak na sekundu před opravou to nedělalo nevím jestli vstřik ,ale vstřiky jsou dělané před 2lety najeto tak 15000km jsou tam motorpal české. Potřebuji poradit od někoho kdo tomu rozumí dík moc .
mailto:martiniextradry@dwarf.rps.cz

Autor:  Karel [ 08 lis 2004 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

A to ti dela pokazde co pustis plyn?Mas tam sestelovane to lanko co vede nad levy kolo?Nedavno jsem chtel ubrat volnobehu a zjistil jsem , ze to nejde.On ten volnobeh hlida rid.jedn. pres to lanko(za mrazu me to zvedne na 1100ot.) ,taky se tomu rika sytic, ale jmenuje se to jinak.

Autor:  Návštěvník [ 21 pro 2004 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh TD v zimě

Ahoj,
vysledoval jsem že volnoběžné otáčky po nastartování studeného motoru TD jak v zimě tak v létě jsou stále okolo 950 - navíc studené starty nic moc.
Četl jsem, že by řídící jednotka tyto otáčky měla u studeného motoru zvýšit asi na 1100 (něco jako sytič).
Nevíte čím by to mohlo být a zda to může mít vliv i na studené starty.

(žhaviče, startér, baterie - vše OK (kontrolováno ve více servisech)

Díky.


Escort 1.8 TD 51kW, r.v. 1996, najeto cca 150000

Autor:  Karel [ 22 pro 2004 08:13 ]
Předmět příspěvku: 

Kazdej starsi dieslak ma zimni starty nic moc.Ja startuju takhle,zhavim a cekam nez vypne relatko a pak starter a pri druhem otoceni motoru prislapnu plyn a motor chytne (nic moc,jako by si rozmyslel jestli ma,ale chytne). Po ustaleni chodu(do 3-5 s)se zvednou otacky (tim lankem co vede od leveho podbehu)na 1000-1100 a motor nekouri(prizhavuje si) po asi (nestopoval jsem to) 3 min klesaji postupne na volnobeh (jak pises 900-950 ot.)Upozornuju ze vyjizdim asi po 3 min.On ten zvuk studenyho motoru je hruza pro usi a proto radim v co nejmensich otackach (asi 1500-1800)Na start ty zvyseny otacky nemaj vliv ,to as po startu.Me co nejvic pomohlo tak vymenenej ventil co drzi tlak od prepadu.Pri startu to cvrlikani to natlakuje(cerpadlo) a kdys to pres ten ventil utece, tak musis vic tocit starterem nez ti to chytne.Mimochodem o startovani Fordu(diesel) by se dal napsat roman.Vseobecne v zime startuji na ho..o!

Autor:  Homer [ 27 pro 2004 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Mě můj ropák chytá docela dobře, na to jak je starej a kolik má nakrouceno (podle tachometru 154 000 km). Startuju úplně bez plynu, nažhavým, počkám až vypne relátko a pak startér. Chytne po několika otočeních a drží bey problémů. Jenom ty otáčky mám pořád stejný tj. těch asi 900.

Autor:  Karel [ 28 pro 2004 09:12 ]
Předmět příspěvku: 

A chytne ti naraz, jako v lete?Me jakoby na 3 valce, ale jen na 1 otoceni motoru,pak to chytne tak jak ma a zvednou se otacky.

Autor:  Návštěvník [ 29 pro 2004 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

No ono to ani v létě většinou nechytá na jedno otočení motoru/startéru.

Mám to auto 1,5 roku a na začátku to chytalo vůbec mizerně a tak mi v servisu rozdělali a promazali startér a vyměnili uhlíky - pak se to zlepšilo - startér točil daleko lépe. Několikrát mi kontrolovali žhavící svíčky a prý je vše v pořádku. Baterku mám novou což taky zlepšilo situaci - ta stará už byla špatná a moc dlouhé točení navydržela, takže jsem ji často zcela vybil.

V zimě (pokud je pod nulou) musím žhavit 2x-3x a pak to chytne tak na 4 otočení startéru. Pokud je v noci méně jak - 10 tak musím startovat i na 2x až 3x s tím že při dalším startování radši opět několikrát žhavím.
Zkoušel jsem žhavit pouze jednou ale je to horší trvá to déle - startér při startování zrychluje a pak už to skoro chytne, pokud točím dál tak poté otáčky startéru klesnou a opět zase začnou jakoby zrychlovat...

Jakmile nastartuji a motor se trochu ohřeje tak to potom chytne hned na první otočení.
Vypozoroval jsem ale a to i v létě, že jakmile i provozně ohřátý motor stojí déle než cca půl hodiny už to většinou na první otočení nechytí - za takovou dobu se asi moc neochladí, takže nejspíš bude problém v něčem jiném.


Ford Escort kombi 1.8TD (51kW) 1996 klima, 150000

Autor:  Karel [ 30 pro 2004 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Spadne ti nafta .Dela to ventil(sroub) co drzi hadicku od prepadu od trysek zpet do cerpadla(vstrikovaciho).To cvrlikani pri startu to ma natlakovat a pokud ten ventil to neudrzi,tak to musis dotlakovat starterem(dyl tocis).Muze to samozrejme byt i necim jinym ,ale mel jsem stejne priznaky a me to pomohlo .Procti si starsi prispevky o TD atd.

Autor:  Homer [ 31 pro 2004 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
A chytne ti naraz, jako v lete?Me jakoby na 3 valce, ale jen na 1 otoceni motoru,pak to chytne tak jak ma a zvednou se otacky.


Chytne to naráz skoro jako v létě. Motor chytne normálně na všechny čtyři a jde pravidelně.

Autor:  Michal-MS [ 12 bře 2005 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Já se startováním problémy nemám, ale trápí mě věc s tim volnoběhem. Po nastartování mi otáčky vůbec nestoupnou ale drží se jen kolem 950.
Neví někdo jak by se tento problém dal odstranit, popřípadě nemá s tím někdo lepší zkušenosti, třeba nastavení a tak.

Autor:  Tom69 [ 13 bře 2005 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Michal-MS píše:
Já se startováním problémy nemám, ale trápí mě věc s tim volnoběhem. Po nastartování mi otáčky vůbec nestoupnou ale drží se jen kolem 950.
Neví někdo jak by se tento problém dal odstranit, popřípadě nemá s tím někdo lepší zkušenosti, třeba nastavení a tak.


I já mám po nastartování tak kolem 950 a nepřipadá mi to jako problém proč by mněly bejt větčí??

Autor:  herma [ 14 bře 2005 13:46 ]
Předmět příspěvku: 

jak kdy. snažil sem se taky vysledovat proč mi jednou motor drží tech cca 900ot a někdy drží 1100. Ovšem žádnou souvislost sem nenašel

Autor:  Esner [ 18 čer 2005 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Mel jsem problem s nizkyma otackama a startem v zime-nefunkcni motorek, ktery ridi predvstrik- je nad nadrzkou ostrikovacu- vede k nemu lanko od cerpadla... Je to jedna z nemoci eskorta a mondea(kde je umisten jeste nestastneji dole tak, ze na nej litaj vsechny sr...y od kol)... :)
Radek

Autor:  Kapr [ 12 úno 2006 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Zvýšený volnoběh po studeném startu esca 1,8TD

Ahoj Forďáci. Jsem mezi váma nový, tak mi odpuste případné nejapné otázky. Když startuji studeného Escorta 1,8TD 66kW, nejde mi zvýšený volnoběh. Ten bazmek, který tahá za to lanko, prostě nefunguje. Můžete mi někdo poradit, jak vůbec funguje, co ho ovládá a pod.? Děkuju ahoj Kapr

Autor:  mrJekill [ 15 úno 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Už teď se těším,jak se do mě všichni pustí,ale já jsem ten věčně pojebanej bazmek předělal na růčo a od tý doby mám svatej klid
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=4457

Autor:  mrJekill [ 15 úno 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Už teď se těším,jak se do mě všichni pustí,ale já jsem ten věčně pojebanej bazmek předělal na růčo a od tý doby mám svatej klid
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=4457

Autor:  Kapr [ 15 úno 2006 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Zvýšený volnoběh po studeném startu esca 1,8TD

Díky, četl jsem tvůj příspěvek a moc se mi líbil. Taky jsem zastánce- když to jde mechanicky, proč to dělat jinak. Ale říkal jsem si, že to zkusim dat dohromady. Dík za odpověd, Kapr :-D

Autor:  mrJekill [ 15 úno 2006 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

Až to budeš hledat,tak nejjednodužší je,když pojedeš po lanku od čerpadla k ovládání a nemůžeš to minout :smt102

Autor:  Kapr [ 15 úno 2006 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Zvýšený volnoběh po studeném startu esca 1,8TD

Já vím, kde to hledat. Sice jsem fodr analfabet, ale docela se vyznám(v některých věcech) hlaně v mechanice. Stací mi natáhnout nějaký bovden k páce, co dělá ten bazmek a je vyhráno. Díky za ochotu pomoct. Jsem dlužníkem za ten tvůj nápad a řešení! O vídendu to udělám, jak jsi popsal. Ahoj Kapr :-D

Autor:  Návštěvník [ 16 úno 2006 09:33 ]
Předmět příspěvku: 

Predchádzajúci majiteľ môjho auta to napojil na spiatočkové svetlo. Takže v zime štartujem so zaradenou spiatočkou. Je to celkom v pohode.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/