fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Pomale padanie otacok pri zahriatom motori
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=9932
Stránka 1 z 2

Autor:  shepi [ 16 dub 2007 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Pomale padanie otacok pri zahriatom motori

Stalo sa mi ze ked idem na dlhsiu trasu a auto rozbehnem na nejakych 120/160 kmh tak po cca prejdeni 200 km mi zacnu otacky pomaly padat. Popripade v horsom pripade ked vyradim pri dojazde na krizovatku tak sa zacnu samovolne zvysovat co je dost blbe.

Podla prispevkov co su tu napisane je to v volnobeznom ventile. Mna miatne skor to ze sa to deje ked auto je poriadne zahriate a rozbehnute este ma zaujima kde ho najdem v 1,8 zetec motor nakolko som absolutny laik.

Najlepsie by bolo foto ,len ma neposielajte do prdele ;-))
dik

Autor:  mrazik [ 16 dub 2007 14:30 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud mas plastove saci parohy, pak se na nej dostanes zespodu auta. Pokud kovove, je pod senzorem skrtici klapky. Ale je to tu nekolikrat popsane.

Autor:  bosh [ 16 dub 2007 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Drží na dvou šroubech. Já ho měnil za nový. Jeden šroub povolit ze zhora motoru a druhý ze spoda. Já nakonec zjistil, že to tim nebylo. 3500 Kč v prd.li. Nakonec jsem měl problém v senzoru teploty nasávaného vzduchu. Když jsem ho změřil tak hodnota nekonečno. Po výměně za senzor z vrakáče vše OK. Ale muže to být čímkoli. Doporučil bych diagnostiku stojí asi 250Kč a poté po zjištění závad měnit od nejlevnější. U forda všechno souvisí téměř se vším. Diagnostika mi například ukázala vadnou lambdu, čidlo teploty vzduchu a senzor polohy klapky. Po výměně čidla teploty vzduchu celá diag. ok.

Autor:  bosh [ 16 dub 2007 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Drží na dvou šroubech. Já ho měnil za nový. Jeden šroub povolit ze zhora motoru a druhý ze spoda. Já nakonec zjistil, že to tim nebylo. 3500 Kč v prd.li. Nakonec jsem měl problém v senzoru teploty nasávaného vzduchu. Když jsem ho změřil tak hodnota nekonečno. Po výměně za senzor z vrakáče vše OK. Ale muže to být čímkoli. Doporučil bych diagnostiku stojí asi 250Kč a poté po zjištění závad měnit od nejlevnější. U forda všechno souvisí téměř se vším. Diagnostika mi například ukázala vadnou lambdu, čidlo teploty vzduchu a senzor polohy klapky. Po výměně čidla teploty vzduchu celá diag. ok.

Autor:  bosh [ 16 dub 2007 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

To mrazík: Myslím, že ohledně escorta se tu probíralo už všechno. Není na závadu si občas něco zopáknout. Vždyt by nebylo o čem psát. Jenom /to už se tu probíralo, to už se řešilo, hledej/ to snad nééé.

Autor:  kulo [ 19 dub 2007 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

já mám stejnej problém...hlavně mi lítaj ty otáčky do nebes. v minulosti mi už vyměnili volnoběžnej ventil, ale po ujetí cca 10000km vše znova. Mně akorát zaráží, že se mi to stává občas. Pak stačí vypnout a zapnout motor a mám zase skoro 60km klid. Už moc nevím co s tím. Asi to bude nějakou elektrikou. Si myslím, že kdyby bylo něco mechanicky vadného, tak se to musí projevovat non stop a né jen občas.

Autor:  mrazik [ 19 dub 2007 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Neco podobneho jsem mel a nakonec to byl spatny kabel od senzoru skrtici klapky do ridici jednotky. Natahl jsem ho znovu a slape bez problemu.

Autor:  kulo [ 19 dub 2007 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Moc se v motorech nevyznám, proto bych se chtěl zeptat, kde bych našel ten kabel k té řídící jednotce?

Autor:  mrazik [ 19 dub 2007 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Senzor skrtici klapky ten najdes, je to tu nekolikrat popsane a je to jeden z tech 3 kabelu. Hnedy do to neni, to je kostra,m na dalsim je ptori kostre 5V a ten posledni je signalovy co jde do ridici jednotky a ta podle nej pozna jak moc je zmacnuty plyn

Autor:  Milan Kubis [ 19 zář 2007 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Milan, mám stejný problém jako ty, podařilo se ti přijít na

kulo píše:
já mám stejnej problém...hlavně mi lítaj ty otáčky do nebes. v minulosti mi už vyměnili volnoběžnej ventil, ale po ujetí cca 10000km vše znova. Mně akorát zaráží, že se mi to stává občas. Pak stačí vypnout a zapnout motor a mám zase skoro 60km klid. Už moc nevím co s tím. Asi to bude nějakou elektrikou. Si myslím, že kdyby bylo něco mechanicky vadného, tak se to musí projevovat non stop a né jen občas.

Autor:  Milan Kubis [ 21 zář 2007 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Neco podobneho jsem mel a nakonec to byl spatny kabel od senzoru skrtici klapky do ridici jednotky. Natahl jsem ho znovu a slape bez problemu.


Mám stejný problém, jak jsi natáhl ten kabel je to ve svazku. Prosím o odpověď, díky Milan

Autor:  bosh [ 21 zář 2007 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Mám naprosto stejný motor a měl jsem i stejný problém. Výměna za nový ventil /3500 Kč/ NEPOMOHLA. Takže bacha na to......

Autor:  onysx [ 21 zář 2007 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Proč bacha?Ve většině případů je to práve volnob.ventyl kterej za to může.Pokud nemáš diagnostiku tak jen můžeš hádat co to dělá.Mě ve Fordu řekli že je to čidlo otáček a odpojili ho.Jel jsem to projet a stejný.Jen krčili ramenama.Když jsem nahodil téma v.vent. tak na mě koukali jak na hňupa.Nepomohli s ničím.Pomocí tohodle fora jsem ho vyčistil a sním i škr.klapku a 3 měsíce pohoda.Potom repete a zase 3 měsíce klid.Nakonec jsem koupil novej a jede jak z praku.Známej měl ten samej problém a vyměnili mu váhu vzduchu a taky je redy.Takže to není úplně na pytel.Je tam toho kupa co může mrvit ten volnoběh ale postup je více či méně stejnej.

Autor:  bosh [ 22 zář 2007 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

onysx: Máš recht....postup je stejnej, ale raději bych začal u levnějších věcí než je ventil.....

Autor:  bosh [ 04 říj 2007 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dnes nastartoval a otáčky zase vysej. Já už se z toho zblázním. Ventil je rok a pul starej a čistej jak funglovka. Tenkrát jsem stejný problém vyřešil výměnou čidla teploty nasávaného vzduchu. Tentokrát to tim neni. Odsávání klikovky OK hadice taky. To mi poposer játra........CO JE TO

Autor:  onysx [ 07 říj 2007 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

A co to čidlo otáček nebo potík škr.klapky?Já natočím a ot.1700-2000.Lehce ťuknu o plyn a sednou na 1500 a pomalu jedou dolu.Pokud s tím hned vyjedu a na první křiž.zastavím tak chvilku seděj na 2000 a během 2-3 vteřin spadnou na oblíbených 900.Nějak nemám sílu pátrat ale nenechám to tak.Dej vědět jak jsi pokročil.

Autor:  bosh [ 08 říj 2007 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

čidlo otáček, tzv. halluv senzor po odpojení bezezměny. Potenciometr škrtící klapky má lineární hodnoty, takže OK. Mohla by to dělat nějaká kostra, nebo svod na ni. Těžko říct..... Jsem čerstvě po technický, takže lambda bude taky ok. Prostříkal jsem všechny konektory a taky nic.

Autor:  Puhla [ 09 říj 2007 17:58 ]
Předmět příspěvku: 

onysx píše:
A co to čidlo otáček nebo potík škr.klapky?Já natočím a ot.1700-2000.Lehce ťuknu o plyn a sednou na 1500 a pomalu jedou dolu.Pokud s tím hned vyjedu a na první křiž.zastavím tak chvilku seděj na 2000 a během 2-3 vteřin spadnou na oblíbených 900.Nějak nemám sílu pátrat ale nenechám to tak.Dej vědět jak jsi pokročil.


čidlo otáček to myslíš to v převodovce já když ho odpojím, tak to vůbec nenatočím a natož, abych se s tím jel projet. tím to asi nebude. :wink:

Autor:  balu [ 10 říj 2007 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

Puhla píše:
onysx píše:
A co to čidlo otáček nebo potík škr.klapky?Já natočím a ot.1700-2000.Lehce ťuknu o plyn a sednou na 1500 a pomalu jedou dolu.Pokud s tím hned vyjedu a na první křiž.zastavím tak chvilku seděj na 2000 a během 2-3 vteřin spadnou na oblíbených 900.Nějak nemám sílu pátrat ale nenechám to tak.Dej vědět jak jsi pokročil.


čidlo otáček to myslíš to v převodovce já když ho odpojím, tak to vůbec nenatočím a natož, abych se s tím jel projet. tím to asi nebude. :wink:

Odpojil jsi čidlo otáček motoru do ŘJ. Odpoj čidlo pohybu auta vycházející od náhonu tachometru na převodovce.

Autor:  djastin [ 16 říj 2007 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

nechci zbytecne zakladat nove tema tak se zeptam tady.

Kdyz odpojim pri nastartovanem motoru konektor od volonobezneho ventilu ma se ten ventil zavrit nebo byt otevrenej?

popripade kdyz nastartuji s odpojenym ventilem mam byt zavrenej nebo otevrenej?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/