Takže nejprve k vysvětlení kódů motorů....první písmeno značí obsah L=1,6, R=1,8.....druhé písmeno určuje druh benzín/nafta a kompresi...u dieselu je vždy T (td má F a V)....takže 1,6 d začíná LT a 1,8d RT...třetí písmeno určuje model auta a jeho vybavení (posilovač řízení , vstřikovací systém + elektrickou výbavu (typ a výkon startéru či alternátoru))....snad to určuje i typ vany motoru ..plech, hliník, hliník s chladičem oleje...a teď kde byly použity jaké motory...
Fiesta II 9/83-11/89 1,6d LTB....čistě mechanické rotační vstřikování 40kw
Fiesta III 1/89-12/95 1,8d RTC,RTD,RTG...čistě mechanické rotační vstřikování...44kw
Fiesta IV 8/95-1/02 měla již modernější typy motorů než Escort, vstřikování bylo mechanické rotační s elektronickým řízením pomocí EEC-V řídící jednotky...RTJ,RTK byly až na tu změnu vstřikování shodné s předchozím typem RTx...a nesly označení ENDURA-DE (44kw)...pak byla nová řada motorů LYNX (jiný blok i hlava,rozvod řetězem k čerpadlu, od čerpadla k vačce ozubený řemen) typ RTN a RTQ...nesl označení ENDURA-DI....výkon 75koní...předchůdce motorů Duratorq...
Escort + "ruksak" Orion III 1,6d LTC....40kw
...................................IV 1,8d RTA,RTB...44kw
V-VII 1,8d RTE,RTF,RTH...vše čistě mechanické rotační vstřikování...44kw
to je tak zhruba vše pro základní rozlišení motorů...