No...pánové... rozvodový řemen se zuby je jasný... Ale ten váš drážkový je vlastně taky klíňák, akorát trochu jiné konstrukce, podívejte se na něj zblízka, ty drážky mají klínový profil. Z principu, už u toho jednoduchého řemenu, který se najde u stodvacítek a na spoustě jiných domácích spotřebičů (cirkulárka, etc...), klínový profil se používá proto, že 1) se nesesemekne, i když roviny kladek nejsou v ideální rovině - menší nároky na přesnost výroby, 2) třecí plocha je větší, než u plochého řemenu přibližně stejných rozměrů, lépe se přenese síla (to známe z pneumatik, že?) a 3) ona "klínovitost" zajišťuje výraznou samosvornost, takže řemen jen tak neproklouzne.
Nevýhodou jednoduchého klínového řemenu je to, že má poměrně velký průřez - když pominu, že je docela těžký, tak při jeho ohybu v něm vzniká docela velké vnitřní pnutí a tím je daná jeho poměrně krátká životnost nebo naopak nároky na materiál a pak i cenu.. Pak tam taky vznikají nějaké ztráty a tak, ale to už nás moc nezajímá.
Tyto nevýhody řeší drážkový řemen, který má víceméně všechny výhody jednoduchého klínového řemenu, protože je de facto taky klínový, akorát těch klínů je tam víc a současně odbourává nevýhody toho velkého průřezu... Jediné, co u něj asi nefunguje tolik je ta samosvornost..
No...snad je to jasnější