Nech hladam ako hladam, ale za oneho neviem najst ani tu na fore princip pracovania elektropneumatickeho ventila ktory je za soferovym svetlom.. donho ide podtlak z motora, su tam dva elektropneu ventile, jeden ide do membrany ktora pridava otacky, z druheho je ovladanie EGR. DO toho prveho idu dva kabliky, jeden je fialovy so zltym pasikom, druhy predpokladam bude kostra,, malo by sa to hybat po zapnuti klimy a spatecky,, ale.. ani raz za cely rok co to mam sa to ani nepohlo,, neviem ani najst nikde schemu ze co vlastne mam hladat co by mohlo byt pokazene,, membrana funguje, skusal som ju potiahnut ustami, a lanko potiahlo paku na cerpadle.. takze by to malo fungovat,, ale nefunguje,, ide o Ford Escort TD 66kW, kod motora RFK, cerpadlo LUCAS..
dalsia vec ktoru chcem nejak vyriesit je parafinovy termostat ktory je v kryte termostatu, a mal by pri studenom motore tahat lankom paku na cerpadle na pridanie otacok,, jednak je problem takyto termostat kupit, druhak moc nevydrzi,, takze koumaci,, potrebujem to nejak vyriesit elektronicky,, teda chcem aby to fungovalo az po zapnuti kluca, vtedy NIECO zisti podla cidla ktore by som dal do hadice ku chladicu ze motor je studeny, a potiahne lankom tu packu na cerpadle,, sucasny stav je, ze ak by ten parafinovy termostat fungoval, tak pri kazdom vychladnuti motora sa potiahne, a drzi vytiahnute dovtedy kym sa nezohreje motor,, teda ak auto nepojde mesiac, tak mesiac bude potiahnute lanko,, co myslim ze tomu termostatu podla mna moc neprospieva,, mozno sa mylim..
PS: ak som sa cokolvek z tohoto uz pytal, tak moc prosim o prominuti,, jsem jenom bezbranne zviratko ......
_________________ Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.
ex. Renault Laguna Grandtour DTI ex. Ford Escort
|