walkre, nebud na me zlej:). to vis, ja na motor 5let nesah a jiny auto nerozebiram. ackoliv rozmotat a smotat na mondeu umim snad uz vsechno a tedy v tomto smeru nejakou tu radu dat umim, tech par diagnostickejch zkusenosti jsem posbiral jen na tomhle aute,ktery z nostalgie a neochoty utracet vetsi penize za novy jako soukromy jeste drzim. snazil jsem se zachytit ten vyvoj poruchy pisemne,je to slozitejsi nez ustne. v prve rade jsem mel skutecne lehke podezreni na spatnou naftu, poprve se to stalo prakticky ihned po dotankovani, totiz tohle presne mi delal tranzit, nekde v pobalti a po vyjeti nadrze bylo vse ok, mel jsem za to, ze se obcas zrejme pricpava filtr tedy to obcas pochcipava. startlo to vsak ihned po chcipnuti. s tim jsem odjel asi tri kratsi jizdy. tedy zacal jsem nejdriv zkoumat palivovou cestu (filtr zamatlanej jak svina), ale byl ohozenej spis olejem z ty praskly regulace turba nez unikem nafty, sezrana vratna naftova hadice-zas podezreni na drobnej bordel v nafte, kazdopadne filtr se mi nechtelo hned menit, pumpicka byla totiz poprve za dobu existence auta po vymene tohohle tvrda jako jeste nikdy predtim. a kazdej, kdo menil filtr na tomhle aute vi jaka je to pakoska.
pak jsem jel ven po dalnici, tak jsem zkusil tu 160tku,coz, mas pravdu, me melo trknout, ze to asi v palivovy ceste nebude, ale jak jsem jel pomalu, tak obcas se ten volnobeh zase zpomaloval, kdybych nepridal tak to asi chcipne.
dalsi den se do toho vsak pridalo to nestartovani (do ty doby pumpicka filtru uplne tvrda a najdenou trochu povolovala a musel jsem dopumpovavat-zas jsem trochu podeziral palivovou cestu). trvalo to nekolik dlouhejch toceni,az jsem to skoro vzdaval. nakonec to stratlo, kdyz uplne neznalej kamarad zkousel tahat za lanko plynu a pak nahodne za lanko "studenyho" rele, coz asi pomohlo. ja jsem sedel jen za volantem,jak to chytlo tak zabouch kapotu a odjel jsem. s tim, ze se na to podivam az doma. oblak modryho koure, chcipani, neschopnost dostat se do otacek a obcasnej drobnej neklidnej chod jsou predevsim priznakem umirajiciho solenoidu, jak jsem to vzdy chapal. jak se projevuje pri rychlejsi jizde jsem nikdy nemel moznost zazit, tedy jsem sel timhle smerem, jeho vizuelni kontrola je taky nejsnadnejsi. jmul jsem se taky procitat forum, abych si ty moznosti problemu ozivil a rele studenyho startu se moc nezminovalo jako zasadnejsi problem, dokonce snad dva lidi zminovali, ze jezdili, bez negativnich dopadu, bez nej. taky jsem nemel dostupnyho pomocnika, bych osobne tahani za lanko pri studenym startu mohl vyzkouset. no a do toho,jsem si vsiml tech mikrobublinek na hlavovym tesneni, s jehoz mininetesnosti uz teda nemam zkusenost vubec zadnou, ale rikal jsem si, ze kdyz to bude mit spatnou kompresi tak to studenejm startum urcite neprospeje.
takze tedka diky tobe jsem si na rele vzpomnel (dokonce jsem ho kdysi uz i rozebiral, jsem si uvedomil), zamerim se na nej, pak pripadne to cidlo klikovky, ktery by mohlo bejt zasazeny tim unikajicim olejem z turboregulace a z ostatnich oil-leaku. ovsem nejdriv musim poresit vymenu hlavovyho tesneni. alespon, ze to prislo skoro stejne s planovanou vymenou rozvodu, to jsem vsak chtel delat na zahrade za tepla a ne v blate:). a nebo se na to vy..ru, tohodle zrouta myho casu konecne odeslu do pekel, kam od pocatku patril a koupim konecne neco novyho, stejne se mi vsichni smejou v cem to jezdim. kazdopadne dekuju za napovedu.
_________________ VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže. (stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 ) (dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!) Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763
|