Zdravim forďáky a prosím o radu co ještě zkusit abych nastartoval i za studena.
Mám v mondeu 3. motor, první dva byly totálka. Až tento je dobrý. Je z Escorta r.1994, takže jsem namontoval původní čerpadlo (s vědomím, že je špatné - černý dým z výfuku, žádný výkon, velká spotřeba), turbo a sání.
Na tomto motoru jsem tedy vyměnil: 1) čerpadlo (teď je tam r.1999) - přehozený stop ventil, 2) těsnění pod hlavou (bylo fouklé a tlakovalo do vody), 3) sešteloval ventilové vůle (zvuk jak traktor a vydřené podložky) 4) dal nové těsnění na sání a výfukové svody, 5) zaslepil EGR (chcal z něj olej), 6) nasadil nové rozvody, nová vodní pumpa, 7) všechny nové filtry, hadice apod.,
vyměnil váhu vzduchu (byla v hajzlu), 9) všechny čidla prosříkána kontaktolem, očištěna a to i vč. kostřících kabelů, kontrola pojistek 10) vyměnil žhavící svíčky za nové (byly dobré, ale pro jistotu) + kontrola funkčnosti.
11) vizuální kontrola všech spojů kvůli netěsnosti - nikde nic, nafta nepadá ani nikde neutíká, turbo těsní. 12) rozborka startéru, alternátoru - oboje ok.
Výsledkem je že auto za tepla konečně nehulí, topí, má zvuk jak má mít a jede jakštakš jak má. Starty za tepla jsou celkem dobré i když horší než u původního čerpadla, startování trvá tak cca 4 -5s.
Za studena v mínusových teplotách klidně třikrát vybiju baterku než chytne. 2x nažhavim, pak točim startérem a dlouho nic, třeba po 30 v teřinách začne škytat a do dalších 30 vteřin konečně naskočí nebo nenaskočí...a to už mám zase vybito.
Baterka je 74Ah, ale už jsem jí oddělal - vydrží točit trochu přes minutu a pak šup na nabíječku, nicméně startérem točí.
Rovnou říkám, že nemám prachy, abych dělal nějaký extra vylomeniny. Už mě to stálo rok v garáži a jednou tak cenu auta na dílech.
Nezkoušel jsem měřit kompresi, nemám kompresiometr - jenže vzhledem k tomu, že motor nejlépe vypadající ze třech co jsem měl, má měněny 3 písty a ve válcích nikterak nekvrdlali, tak bych tento problém vyloučil.
Neměřil jsem tlaky na vsřikách - opět nemám vybavení a nebudu za to platit - ale motor nehulí, jede pravidelně a klidně
Ještě mě napadá řídící jednotka - moje diagnostika je na OBDII, takže s tímhle nekomunikuje a na přístojovce nikdy nesvítí závada motoru (ani když odpojuju za chodu čidla). Možná je jen prasklá žárovka v budíkách, ale každopádně diagnostikou nic nevyčtu. Taky nevím, jestli náhodou není propojená s immo.
Zkusim ještě tu baterku až někde seženu na půjčení.
Nic dalšího mě už absolutně nenapadá a kraksna pořád nestartuje. Tento problém jsem měl od začátku a teď už mám snad vše vyměněno a pořád stejný výsledek.
Poradí někdo? Je ještě něco, co jsem mohl přehlednout?