fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 bře 2024 17:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 03 led 2014 16:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
mam doma jeden motor 1.8 s puklou palicí a druhej 1.6d kterej dodělava ae ma dobrou hlavu tak mě napadlo jesi by ta 1.6 hlava nepasovala na tu 1.8... pokud o tom nekdo neco víte tak poradte protože se mě nechce bez jistoty sundavat z te 1.6ky hlava, je to zbytečny těsnění pokud by to nepasovalo ;)

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 03 led 2014 20:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
jako první se koukni do katalogů na tvar a rozmístění děr u těsnění pod palicí

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 04 led 2014 16:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
to jsem provedl akorat mě trošku znepokojuje že na 1.6d jsem našel v katalogu dva druhy těsnění a každy bylo v něčem jiny

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 05 led 2014 11:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Akto chceš dať na MK6 a viac nebude to možné...hlava má malé diery na upevňovacie skrutky.(iba ak prevŕtať) Na modely MK4,5, to je technicky možné, ale výkonovo to bude slabšie. Hlava1,6 má menšie ventily a aj menšie diery v sacích kanáloch...

_________________
Escort 1,8TD Combi


Naposledy upravil moto dne 05 led 2014 21:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 05 led 2014 15:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
díky ti za radu... o vykon mi v tomto případě ani moc nejde jde mi o to že ta 1.6D už tak nejak skomíra a mele z posledního a ta 1.8D je v dobrem stavu akorat nema palici tak je pro me jednodužší udělat tenhle krok než schanět celej 1.6D motor ;)

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 05 led 2014 17:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
jo a asi nebude sedět "ET" řemenice na vačce.... bude to chtít proměřit

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 05 led 2014 22:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
to už mě tak netíží... jelikož se na obou motorech aretují rozvody na druhe straně vačky pod ventilovym vikem tak si s tím kolem mužu dělat co chci a řekl bych že soustruh si s tím nejak poradí i když bych si měl vyrobit nový :D

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 12 led 2014 19:46 
Offline
Forďák

Registrován: 02 úno 2010 22:04
Příspěvky: 93
Bydliště: Chomutov
eště se tu neukázal nikdo dost chytrej , 1.6 hlavu na 1.8 dát nemůžeš protože a jelikož má menší komůrku , kompresní poměr je nastavenej na menší motor , takže to budou slušný detonace a nejspíš to foukne , pokud se s tim chceš srát můžeš to zkusit dohnat vyššim těsněnim pod hlavu , ale nejjednodušší je sehnat 1.8 hlavu

_________________
It's legal then they until catch you!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 15 led 2014 23:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
to mi trošku připadne jako blbost... origo tlaky maj ty motory řekl bych stejny a že by o 2mm vetší vrtaní dělalo zas takovej rozdíl se mi nezdá

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 16 led 2014 01:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Tak to prostě zkus, slož to dej tam biturbo a jezdi...

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2014 22:55 
Offline
Forďák

Registrován: 27 úno 2007 15:17
Příspěvky: 117
Bydliště: Kopytov
A nebo do bloku z 1,6 dej kliku a ojnice z 1,8 a máš z toho 1,8:-)
Ty bloky jsou stejný.

_________________
Cortina MK3
Escort mk3
Orin mk3 ve stavu rozebrání
IFA W50L 5tun poctivého železa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 19 črc 2020 20:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Zajímavé téma...v technicaku mám 1.6D (MK4) vypadá to jako MK4, ale kód na motoru RTG (=1.8). Tak jak je to možné? Začínají frfňat na STK.

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 27 črc 2020 08:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ten motor je mnohem mladší než to auto a je to 1,8...1,6 (LTx) lze snadno poznat podle typicky plechovýho víka ventilů se šrouby po obvodu a rozvodu řetězem, zatímco 2x řemen a hliníkový víko ventilů na třech šroubech shora je znak 1,8d...na STK frfňat budou na cokoliv, maj "povinnost" vyřazovat starý a nezpůspbilý káry...je to evidentní, mám dvě auta, jedno je v trendu věkem a technická je banalita a pak mám druhý co je rv 97 a má lehce přes 100k najeto a tam už se hledaj důvody, tu lambda sonda je vrtkavá nebo vejfuk co by vystřelil bramboru netěsní, nebo se do zprávy napíše i když to prošlo že jsou vydřený kotouče i když jsou před stk daný nový i s deskama... Prostě si technik ty závady "lehké" vycucá z prstu. Je v tom evidentní snaha otrávit vlastníka takový "starožitnosti" aby si koupil něco víc eko, nevadí že to bude hajtra, hlavně když bude do dvou ekotříd pod topem...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 21:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Jsem rád, že to tady ještě žije a díky za odpověď. Napsal jsem to zprvu koukám blbě - v techničáku mám normálně objem 1597 a kód RTB. Což samo o sobě je divný, protože 1.6D by měla být LTx. RTB mám i vyraženo na hlavě a je to tedy podle všeho kód pro 1,8D. Nicméně mám 2 řemeny, ale plechové víko se šrouby okolo, takže to vypadá jako 1.6D :) Tak teď vlastně stejně nevím jak je to možné. To s tou technickou je tak, jak píšeš. Kolega se jednou prokecl s dalším faktorem - stát má statisticky vysledováno, že 20% aut by nemělo projít. No a protože mnoho z těch vraků projde (úplatky, známí, atd.), tak pak někde musí podříznout "neznámý" tak, aby jim ten poměr seděl...

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 16 zář 2020 10:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Tak né, ty řemeny jsou sice dva, ale počítám do toho i klíňák...čili ano, čerpadlo je poháněno ozubenýma kolama a vačka od čerpadla řemenem.

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 16 zář 2020 12:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak pak by to měl být 1,6d....a pokud to nenese označení LTx, tak bude nejpíš nějak přeraženej, páč udělat hybrid 1,6 a 1,8 asi nejni tak snadný, ono to nejni snadný ani mezi jednotlivejma typama 1,8D...třeba nepasujou kolínka na odvětrání ventilovýho víka, šrouby hlavy maj různej průměr a jinej závit, takže do starý hlavy s malejma dírama ty novější silnější šrouby nejdou a spousty jinejch drobností je jinak. Takže aby to někomu stálo za fyzický předělávání si nemyslím. Ono kromě typu motoru je tam i jeho číslo a to pokud sedí s vinem je důkaz původnosti motoru...měl jsem podobnej problém, auto mělo v techničáku zapsanej typ RTB ale v autě už od výroby byl RTA no a pak bylo na mě přesvědčit lidi na registraci vozidel, že to je jaksi úřední omyl, jelikož sehnat motor RTB se stejným vinem navíc anglickým je asi stejně pravděpodobný jako vyhrát několikrát po sobě první cenu ve sportce. K omylu došlo nejspíš při přepisu velkýho techničáku CZ z A původního.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: podobnost 1.6 a 1.8d hlav
PříspěvekNapsal: 29 zář 2020 21:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Tak záhada vyřešena, vzal jsem to dráťákem a hle..nad RTB je napsáno LTC :) Tak teď to jen nechat změnit v techničáku...

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz