fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Co je tohle za věcičku???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=35969
Stránka 2 z 2

Autor:  plesounek [ 08 dub 2012 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Tak sem sháněl na zapůjčení ten snímač polohy páky plynu a bylo mi řečeno že na něj nemám sám šahat, že bych auto nemusel už natočit :((

A další věc, ten snímač na 3. vstřiku, tím je myšleno ta věc A nebo ta věc B na fotce??
Když motor běží a odpojím ten konektor co jde z toho čidla B tak motor začne vynechávat a postupně chcípat, když to zase zapojím hned se chytne a běží dobře dál. Tímpádem to asi funguje a můžu to vyloučit???

Obrázek

Fakt už nevím ... už v mé historii asi 3tí stroj se který žere peníze a nevím si stím rady :((

Autor:  Walker [ 08 dub 2012 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

tak nejprve zodpovím dotaz...nikde jsem nepsal nic o sundavání potenciometru, jelikož je potřeba ho změřit na čerpadle, čili polopaticky si do toho proměnnýho odporu pouští řídící jednotka 5V a tedy krajní vývody jsou +5V a druhej je kostra čili 0V...a jelikož je to proměnlivej odpor, tak pohybem tý páky se po tom odporu posouvá střední jezdec, čímž dochází, že se na tom jezdci pohybuje napětí podle polohy tý plynový páky, to se po drátu dostává na vstup řídící jednotky a podle jeho úrovně jednotka určuje, kde ta páka je....čili ve volnoběhu by to napětí mělo být někde mezi 0,7-0,8V a mělo by s pohybem páky plynu lineárně narůstat k nějakým 4,2-4,3V...měří se to voltmetrem COM na kostru a druhým vodičem na ten proměnnej jezdec...z logiky konstrukce týhle součástky (šoupe se jezdec po uhlíkový odporový plošce) je zřejmý, že se může v místě největšího pohybu vydřít a napětí do řj vypadne nebo je jiný úrovně, a pak řj neví kolik plynu je...z toho pak může blbě reagovat na míchání a časování vstřikovací dávky...pak dál se ptáš zda snímač vstřiku je A nebo B...když je to snímač vstřiku třetího válce, tak i laik by mohl tušit že to bude ta věc na vstřiku čili B je správně, to tvoje A je snímač teploty vody na domečku pro termostat...ta určuje teplotu motoru pro řídící jednotku...ještě je jedno zepředu směrem k chladiči s jedním drátem (ta gumová fajfka) a to je pro ukazatel teploty v palubce...a co se týče žraní peněz, tak nevim kolik ti auto peněz sežralo na kilometr, ono každý auto něco stojí a tady u těhle motorů to ještě není taková trága ve srovnání s "novejma" TDCI a jejich cenama oprav...já ani nemám pocit, že bys tu nedostával informace a to v dost polopatickým stavu, aby tě to mělo vést k nějakým nářkům... :D ...myslím že stačí otevřít kapotu a trošku se porozhlídnout po tom co tam je...stejnou cestou sem kdysi šel i já sám...

Autor:  Walker [ 08 dub 2012 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Zapoměl jsem napsat, že se to měří při zapnutým klíčku a zhasnutý...

Autor:  plesounek [ 08 dub 2012 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Takže jestli tomu rozumím, tak jelikož nejsem autoelektrikář, nezbývá mi než někde najít někoho kdo je schopen to proměřit jestli tam plynule narůstá to napětí od 0.8 do 4.3V ... a jestli tomu tak nebude tak je v tom chyba?? A taky si tu řikám když čidlo klikovky je OK (jde otáčkoměr), čidlo 3 vstřiku je OK (po odpojení motor začne chcípat), čidlo předvstřiku je asi OK (je vyčištěné a krásně cvaká) tak mi stejně zbývá než tenhle potenciometr jestli se nepletu??? Takže sehnat někde nový a mělo by být po problému??

Autor:  Walker [ 08 dub 2012 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

pokud bude vadnej tak ano, vyměnit a seřídit napěťově opět tak aby seděl s pákou...čímž zároveň odpovídám co udělat, když se odmontuje a namontuje jinej...nicméně stále se ještě neřešil ten systém korekce volnoběhu....to že se ta páka nehne není normální a na jízdní vlastnosti může mít vliv...

Autor:  plesounek [ 08 dub 2012 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Nebyl by náhodou kontakt na někoho v Praze kdo je schopnej s tím něco udělat??

Autor:  plesounek [ 09 dub 2012 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

A ten servomotůrek nebo co tu korekci ovládá jde nějak odmontovat a vyčistit, rozhýbat, nebo kde tady často vzniká chyba. Nebo sem zase první na světě komu se to ani nehne a řeší to??????????????? :( Koukal sem na to lanko kam vede a končí nějak v té části kde jsou ty čidla teploty vody zespoda, tam bych se asi stejně žádným klíčem nedostal?? :shock: Nebo naco se mám spíš zaměřit jako první?? Na výměnu či lazení toho potenciometru plynu (když sním teda nejde nic asi podomácku jinak udělat), nebo na tu korekci plynu??? Mám známeho co má 66kW rv2000 a ta korekce plynu se mu prý taky nehýbe a jezdí mu to i startuje uplně normálně a neřeší to :/

Autor:  anthAn [ 09 dub 2012 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Je to jenom taková věc (já si to pracovně nazval patrona) ve který je nějakej vosk a podobnej bordel, kterej v závislosti na teplotě tahá za lanko, takže stačí jen hnout s těma zarážkama u tý páky, za kterou to tahá, případně posunout lanko v tom "domku", kde je upnutý .... jakokdyž seřizuješ přehazovačku na kole ... má to bejt rozdíl tuším 200ot. navíc oproti volnoběhu.

Pokud bys to chtěl vyndat a otestovat, tak musí ven domek termostatu (ta hliníková věc na dou šroubech zmoku hlavy, jak jsou v ní ty čidla apod...) a nechat to při pokojový teplotě a pak to ponořit do horký vody (např z konvice) a lanko by to mělo vylejzat, ale tahle věcička nemá zásadní vliv na chod motoru, já jezdil rok a měl jsem to špatně seřízený a nic to nedělalo a za jízdy to žádný problémy nedělalo.

edit: k tomu potenciometru plynu ... puč si od někoho multimetr, propíchni jehlama oba dráty co k němu vedou, na mě připni multimetr nastavenej na odpor (většinou zančenej symbolem ohmu - viz základka, rozsah musíš vyzoušet) a rukou si hejbej pákou plynu (při chcíplym motoru) měly by se ti hejbat ty hodnoty v určitym rozsahu ... pokud by to už od začátku ukazovalo kraviny, tak měřit napětí (volty) při zaplym klíčku na kontrolky v jednom z těch drátů proti kostře (musíš vyzkoušet kterej), možná to budeš i muset měřit proti plusu .. nevim, nikdy jsem to neměřil

Autor:  plesounek [ 10 dub 2012 00:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Jo... takže jestli to funguje podle teploty motoru, tak bych to měl mít jakoby přitáhnutý cca o 200 otáček víc než je norma, a jak se postupně motor ohřívá tak to to lanko povoluje až se to dostane na normální volnoběh, chápu dobře?? Takovej jakoby sytič. Tímpádem to vylučuje tu funkci vyrovnávání otáček při velkém odběru proudu atd jak říkal Walker???

Jinak díky moc za radu, přesně to jsem potřeboval slyšet :)) A když ten potenciometr nebude ukazovat plynulý nárust odporu nebo voltů dá se nějak rozebrat a pročistit kontakty nebo fakt jenom měnit kus za kus???

Ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat vstřik třeba tohle "traktorový" chování?? Motor má 280 tisíc asi, z toho 40 se mnou a co s tím bylo nebo nebylo děláno netuším :/ Je to možné nebo to je pasé a spíš to dělá nějaká ta elektronika??

Autor:  Walker [ 10 dub 2012 00:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

ono je vícero variant....takže jsou se servomotorem a bez...většina aut s EEC-V má ten servomotor, ta termostatická takzvaná vaxtatová varianta je spíš doménou obyčejných dieselů (ty nemaj žádnou řj) a starších TD s malou řj Lucas EDC...

Autor:  anthAn [ 10 dub 2012 00:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

Já měl tu mechaniku na RVA - řízený EEC-V

Autor:  Walker [ 10 dub 2012 00:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

to ale bylo holosocial edition, co?...

Autor:  anthAn [ 10 dub 2012 00:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

el. okna servo a co jsem měl doma další RVAčko, který bylo na díly pro jinej vůz, tak to mělo tenhle šmajchlvejmysl taky.

Autor:  Walker [ 10 dub 2012 00:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

no já než el. okna a osvětlený nohy či chromový kličky spíš měl na mysli věci, který kapánek dávaj zahulit motoru ve volnoběhu, třeba jako ér kondišn a podobný fíčury...těm je potřeba servem přicukávat páčkou poněvadž prosit tu voskovou blbost k nějaký rychlý akci řj nemůže...navíc RVA je paskvil, ten turbínkový mlejnek na saze se nějak s nějakým výkonem nedostavil...

Autor:  plesounek [ 10 dub 2012 06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je tohle za věcičku???

No u mě jediné s čím poznám pokles otáček na volnoběh je výhřev předního skla, proto ho moc nepoužívám, tuplem při studeném motoru, jinak klimu atd nemám. Výkonově to teda není žádný oheň to přiznávám, ale když se člověk nesnaží mermomocí závodit tak se stim jezdit i dá. Jediný průser nastává když o víkendu tahám přívěz s motorkama a v autě 3 lidi plus věci. To bych se do nějakých kopců nejradši ještě odstrkoval nohou :)

I to bych ale přežil kdyby se stim dalo rozjíždět normálně a nemusel sem se před lidma co vezu stydět :/

Jinak že se vracím k tématu, to nastavení toho "sytiče" jsem popisoval správně teda??

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/