fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 led 2025 01:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 23:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
LaFrost píše:
Máte někdo zkušenost s tímto olejem_?
Dobrá cena, nemyslíte_?
http://www.autooleje.cz/detail.php?m1=100&detail=57
Pokud je výrobní číslo tvýho motoru WB xxxxxx , tak je to v poho....ACEA klasifikaci splňuje a homologaci Ford taky......

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 23:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Petr V. píše:
Mám svého ropáka vyrobeného v listopadu 91.najeto má 210tisíc. Koupil jsem ho před půlrokem od kamaráda(1.majitele) a říkal že tam vždy dával 10w40. Dal mi i zbytek oleje na dolití. Teď jsem koupil také 10w40(mogul) a byl jsem překvapen, že ten olej je "čirej" na rozdíl od toho zbytku od kamaráda. Ten zbytek je "černej". Měli by to být oba polosyntetika. Tak kde jsem při koupi udělal chybu?Nebo je to jedno jaká barva?
Pokud je určen pro použití v dieselových motorech, tak bych v tom problém neviděl, jen pozor, dnes jsou na trhu již tři verze olejů: univerzální pro oba typy motorů benzin/diesel, a pak specializované verze pro benzín a diesel...je tedy jasné že specializovaná verze pro benzín by v dieselu být neměla...základ oleje bude zřejmě stejnej, jde jen o přísady, které jsou optimalizované pro daný typ motoru...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 07:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Neni nahodou A1B1 pro benzin a pro ropaka A3B3?A LaFrost ma ropaka ne?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 09:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
A1B1 má právě tu sníženou HTHS viskozitu. Právě to označení B1 znamená, že lze použít i do ropáka.
Ale POZOR, pouze v případě, že to předepisuje výrobce auta.
Do escortího ropáka to použít nejde.

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 12:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Trošku jsem bádal a pro provoz na 5w30 dle specifikace Ford M2C913-A je třeba mít čerpadlo oleje 916600AD..ty co končí na AA nebo AC tak jsou na 10w40...a další je ten spínač tlaku 92BB9278AB...ten co má konec AA je zase starý typ na 10w40...takže to by měl být snad spolehlivý údaj určující použitelnost oleje 5w30...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 16:26 
Mě končí písmenná část VINu "WB....." a zelený kryt spínače mám taky, takže po přečtení zdejších diskuzí je to to pravé pro mého ropáka_
A schválně to chci vyzkoušet, jestli poznám rozdíl oproti doposud používaného 10W-40


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 22:51 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Walker píše:
Trošku jsem bádal a pro provoz na 5w30 dle specifikace Ford M2C913-A je třeba mít čerpadlo oleje 916600AD..ty co končí na AA nebo AC tak jsou na 10w40...a další je ten spínač tlaku 92BB9278AB...ten co má konec AA je zase starý typ na 10w40...takže to by měl být snad spolehlivý údaj určující použitelnost oleje 5w30...


A jak zjistím že mám to či ono čerpadlo oleje nebo spínač tlaku?

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2006 23:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
LaFrost píše:
Mě končí písmenná část VINu "WB....." a zelený kryt spínače mám taky, takže po přečtení zdejších diskuzí je to to pravé pro mého ropáka_
A schválně to chci vyzkoušet, jestli poznám rozdíl oproti doposud používaného 10W-40
Já bych ještě raději udělal mezistupeň 5w40 a pak ten 5w30...aby se to propláchlo a vyčistilo...jít hned z 10w40 na 5w 30 je dost ostrej skok....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 07:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Marpie:Ja bych radsi zustal u oleje co mas ty, tedy 5W40.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 14:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
zůstan u 5W/40 je to to nejlepší co můžeš do ropáka dát

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 14:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
catrr píše:
zůstan u 5W/40 je to to nejlepší co můžeš do ropáka dát
Zajímavej posun, zde si měl poněkud jinej názor..... http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 15:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ano ale to byl olej přímo na turbodies. ne na benzin.a ten olej byl i na větší tlaky víš.Bohužel už ho nemam tak jsem přešel na jiný.Jo a stamtím olejem jsem najezdil na fiatu skoro 400000 km ale nemělo turbo.Jinak důležitá je tepelná zatížitelnost ,ta by měla být 40 ne 30 neb 20.Jedná se o olej kdo má turbo.Optimální je 10W40.Co dělal Ford za pokus s olejema do dieslu to vědí oni mi ne.Problém nastává u motorů TDI kde plunžry združených vstřikovačů vyžadují velmi řídké oleje.To je pak příčinou že do 100000 km začne pískání opotřebovaného turba.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 16:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Takže tím si nám vysvětlil, že 5w40 je nejlepší, 10w40 je optimální a 15w40 je na vysokotlaké turbodiesely jako třeba Fiat bez turba.... :roll: .....dosud jsem své příspěvky v tomto tématu měl suše technické, tak teď dodám svůj názor....i já souhlasím s catrrem v tom že vzhledem k danému stavu našich motorů a co nejoptimálnějším dlouhodobým podmínkám mazání je 10w40 nej....alternativní 5w40 je lepší na mrazivější zimu a nebo na provoz na krátké vzdálenosti (město) kde se motor špatně prohřívá....nejsou mezi oběma nijak drastické rozdíly a je na každém, co si zvolí...Já jakožto spíše konzervativec volím celoročně 10w40, protože nejezdím tolik krátké cesty, motor dostatečně vždy zahřeju cestou a 10w40 je "hustčí" za provozní teploty a tudíž tvoří v mém "zajetém" motoru silněší film a tím jak se domnívám motoru tolik neškodím, jako kdybych použil řidší olej...Tudíž i použití oleje v motoru provozovaném na 10w40 delší dobu a který technicky umožňuje provoz na 5w30bych prováděl velice opatrně s tím mezistupněm přes 5w40 a důsledně bych hlídal teplotu motoru a tlak v olejovém rozvodu....to je ta technická část...uTD 51kw ten přechod na tento olej asi moc cítit nebude....jen na ceně oleje....toliko vše...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 17:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
asi jsi špatně chápal neb blbě jsem to psal ten olej co jsem já měl zdarma byl 15W/40 CF4 teda na dieslové turbomotory byl pro mne zadarmo tak jsem ho tam dával ted když mam novější auto tam dávám jiný olej a také proto že už he nemůžu mít tak co tu řešíš.Ted si kupuji podle manuálu A3B3 a je jedno zda tal je 5W40 neb 15W40 to co jem psal se jedná O 5W30 a o motorech TDI čti pořádně

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 18:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Walkere promin ale že Fiat je vysokotlakej jsem nepsal to je jedno nechme toho ten olej 5W30 je spíše na benzináky,někdo dokonce tady dával odkaz na nějakou stránku nevím už jakou a kdo ale tam psali že olej 5W30 při určité teplotě se trhá film na stěnách válců a proto ho předepisujou jen do něktrých motorů,do kterých to je napsáno v manuálu.Ten odkaz co jsem psal je o turbu co dělá tento olej s turbem.Jinak ten olej aby byl už klid co jsem dával do Fiata a najezdil na něj x km je od f Caterpillar 15W40 CF4 je to do těžké techn. a má přísady na vysoké obrátky turba a vysoké tlaky.A věřte že to je kval.olej myslím na diesla. Je pravda že když jsou velké mrazy tak je hustší než 5W.Ale to je otázka málo dní.Tot vše.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 18:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
Jinak všechno nejlepší v novém roce všem a hlavně hodně štastných km a už konečně držme Fordáci při sobě.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2006 23:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Karel, catrr: Já u 5w40 zůstávám, jen mne prostě zajímalo jak zjistit jaký typ čerpadla oleje a toho spínače v autě je když by někdo s dieslem na 5W30 chtěl přejít. Snad to jsou vozy od druhé poloviny 98 což já nemám, ale kvůli právě těm 98 kde to může být sporné mne to zajímalo.
A jak píše Walker, já jezdím převážně ve městě hlavně krátké pojížďky a to i v zimě tak raději zůstanu u 5W40. A jak už jsem někde psal, když jsem jednu sezónu zkusil 10W40 tak mi to olej žralo více než s 5W40. Je to 1,5l u 10W40 proti 0,5-0,75l u 5w40 za rok což je 12-15 tis km.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Naposledy upravil Marpie dne 31 pro 2006 18:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2006 13:16 
Walker píše:
LaFrost píše:
Mě končí písmenná část VINu "WB....." a zelený kryt spínače mám taky, takže po přečtení zdejších diskuzí je to to pravé pro mého ropáka_
A schválně to chci vyzkoušet, jestli poznám rozdíl oproti doposud používaného 10W-40
Já bych ještě raději udělal mezistupeň 5w40 a pak ten 5w30...aby se to propláchlo a vyčistilo...jít hned z 10w40 na 5w 30 je dost ostrej skok....

Ale, co se může stát tak hrozného_? Nic mě nenapadá :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2006 14:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
jak jsem psal ty oleje jsou do benzináků ,myslím 5W30 jak už tu někdo poukazoval na nějakou stránku 5W30 se při určité teplotě trhá film na stěnách válců proto to předepisovali do některých motorů.A pokud se jedná o dieslův motor tak má větší tlaky i teploty.Proto je vhodnější 40 .Jak psal Walker kompromis 10W40.A hlavně nedejte jak kdo co dává ale řidte se podle manuálu co předepisuje výrobce.Nezapomente co máte turba že může dojít k ¨zadírání pouzder ( ložisek ) v turbu když tam dáte nevhodný olej ,nestojí to za to.Když do dieselu dáte 5W je to lepší v zimě je řidší rychleji promaže .

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2007 17:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
tak jsem to našel najedte na WWW.oleje.cz a na Vlastnosti motorov.plejů - HTHS viskozita a lehkoběžné oleje. tam se dozvíte o 5W30 to je to co jsem psal

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 121 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz