fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Studený motor TD
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1011
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 13 lis 2004 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Studený motor TD

Zdravím,
mám Escortra 1,8TD 90k r.v.96, a mám malý problém, při stdeném motoru, když nechám auto přes noc venku mi ráno při startu bez problému naskočí, ale po nastartování má motor tak cca 15s než se trochu ohřeje nepravidelný chod(jako-by šel chvílema na 3 válce, jako tak škytá) a hodně se zakouří, ale po těch cca 15s už jde bez problému a potom během celého dne je vše už v pohodě a motor běží jak má.

poradí někdo???
Díky :cry: :?:

Autor:  bibo [ 13 lis 2004 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

já se bojim že toto je problém v zimě všech D

Autor:  Karel [ 13 lis 2004 16:05 ]
Předmět příspěvku: 

bibo píše:
já se bojim že toto je problém v zimě všech D

Blbost, me to chytne a drzi 1100, nez se trochu ohreje a pak postupne klesaji az na volnobeh.
To jirži: Kolik tam mas otacek ihned po nastartovani?Co ventily,vstriky,zhavice.(me to prizhavuje po startu)

Autor:  Návštěvník [ 13 lis 2004 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Já v zimě dvakrát žhavím a no problem. Prostě až to nažhaví, tak vypnu zapalování a znova žhavím. Chytá hned.

Autor:  Karel [ 13 lis 2004 16:31 ]
Předmět příspěvku: 

To Marťas:A kdy startujes?Po zhasnuti kontrolky nebo as vypne relatko?

Autor:  Návštěvník [ 14 lis 2004 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

To Karel: Startuju, když zhasne kontrolka žhavení. Jinak když je to teplý, tak startuju hned, co zapnu zapalování.

Autor:  herma [ 14 lis 2004 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

osobně startuju pár sekund po zhasnutí kontrolky, zatím se mi nestalo že by nechytil hned napoprvé

Autor:  bibo [ 14 lis 2004 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

a zvuk motoru je naprosto stejnej jako za tepla :?: já sem pár naftáku měl a žádnej neměl hned po nastartování idealní zvuk

Autor:  herma [ 14 lis 2004 23:22 ]
Předmět příspěvku: 

bibo píše:
a zvuk motoru je naprosto stejnej jako za tepla :?: já sem pár naftáku měl a žádnej neměl hned po nastartování idealní zvuk


nevím jestli to byla otázka na mne, ale...

Zvuk mého motoru za studena teda rozhodně není stejný jako za tepla.Zrovna dnes sem to poslouchal.

Autor:  ACEMajky [ 15 lis 2004 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Studený motor TD

jirži píše:
Zdravím,
mám Escortra 1,8TD 90k r.v.96, a mám malý problém, při stdeném motoru, když nechám auto přes noc venku mi ráno při startu bez problému naskočí, ale po nastartování má motor tak cca 15s než se trochu ohřeje nepravidelný chod(jako-by šel chvílema na 3 válce, jako tak škytá) a hodně se zakouří, ale po těch cca 15s už jde bez problému a potom během celého dne je vše už v pohodě a motor běží jak má.

poradí někdo???
Díky :cry: :?:


No mohli by to byt rozdilny kompresni tlaky na valcich, pokud to jde jakoby na 3 valce :o(

Autor:  Karel [ 15 lis 2004 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Premyslel jsem o tom a tenhle problem jsem mel, kdys byl jeden zhavic v pr...li,sel bilej kour a skytalo to, nez se to zahratim upravilo(cca 15s.)Ale taky souhlasim s Majkym ,rozdilny tlaky ,v mem pripade vybehanej motor(ne Esco).Jinak v zime doporucuju startovat teprve kdys vypne relatko.Zhavice maj dost odber a starter pak nema tak velky tocky, jako pri startovani pri vyplejch zhavicich(po vypnuti relatka).

Autor:  ACEMajky [ 15 lis 2004 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasim s Karlem, jo ty zhavice by to taky mohli byt, ted jsem koukal kdyz jsme startoval, ze mi to jakoby taky skita a u me pripadaji asi v uvahu ty zhavice - mam je uz skoro 2 roky a zhavivali 2x-3x i an teplym motoru pred GO

Autor:  Jack [ 25 lis 2004 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

K problému studeného motoru, bych se chtěl zeptat, zda je vhodné na zimu umístit před chladič nějakou "záclonu", např. koženou nebo jinou, aby se motor líp prohřál.

Při jízdě kdy jsou teploty pod -5 stupňů, se mi stává, že rozehřátý motor pří jízdě na pětku cca 80km hod se začně ochlazovat, až na hranici bílého - studeného motoru. Při vyšší rychlosti nebo při jízdě ve městě to nedělá.

Autor:  Karel [ 26 lis 2004 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

At mrzne, nebo je parak, mam skoro porad stejne rucicku na O nebo zacatek R.Co termostat ,ten by ti to mel udrzet a tim padem zadna clona.To se davalo na Skodovky (sam jsem ji tak jednou malem prehral).

Autor:  ACEMajky [ 27 lis 2004 03:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak uz se zase auto prici, obcas kdyz auto stoji dele (ale jak kdy) tak nazhavim a startuju a auto jako chytne a tocim dal a najednou jako prestane blafat a musim znova nazhavit - budto uz odchazeji zhavky, nebo baterka potrebuje dobit (treba dneska jsem jel pro sadrokarton a to mam stavebniny asi 300m a jen ve stavebninach pri popojizdeni jsem 4x startovat (zhavil) a nebo by to chtelo rozebrat starter a vycistit ho (okouknout uhliky) - uz jste nkdo kuchal na TD starter (pokud ano, napiste to sem a ja zalozim novy tema - pak)

Autor:  Michal-MS [ 04 bře 2005 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tady v tématu se píše že po startu (předpokládám dobrém a bezproblémovém) jsou otáčky motoru okolo 1000 -1200.
To u mě teda nehrozí. :cry: Já když nastartuju a to buď v totálním mrazu nebo za tepla, tak otáčky motoru jsou stále na základním volnoběhu tj okolo 900. Vůbec mi teda nefunguje regulace otáček. Má někdo zkušenost jestli se to dá nějak odskoušet popřípadě nastavit? :?: Velké problémy mi to zase tak nedělá, že by motor zdechal, ale jistě Všichni znáte jak blbě zní studený dyzl :P .
Díky za tipy.

Autor:  ACEMajky [ 07 bře 2005 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Ted budu jenom polemizovat,a le vetsima otackama studeny diesel znit lepe nebude ne?

Ja mam taky po startu asi 950ot jako pri teplem motoru a mel jsem i pred prestavbou a v pohode

Autor:  Sembdner [ 18 bře 2005 08:52 ]
Předmět příspěvku:  rozborka startéru

Předpokládám že je stejný jako u Sierry. Není to žádný problém pouze je to špinavá práce. Povolíte dvě matice vzadu co drží plechový držák pod nimi jsou na těch šroubech malé matky. Chce to očkový klíč. Mně jeden šroubek šel dobře druhý jsem chytal trochu hůř. Vyšroubujete ty dlouhé šrouby jsou skoro přes celý startér a máte vyhráno. Dva šroubky co drží zadní ložisko rotoru a držák uhlíků povolíte také. Sundáte zadní kryt, odpojíte ze svorkovnice ten kabel co vede k uhlíkům. Vyndáte držák s uhlíky. Vytáhnete rotor - je v kluzných ložiscích. Můžete i obojí najednou. Vše by mělo jíl lehce. V dolní části je planetová převodovka když se kouknete dovnitř tak tam uvidíte 3 ozubená kolečka. Pokud by jste to chtěli rozebrat víc ale není to třeba tak je nutné oddělat elektromagnetický spínač na boku (3 šroubky). Převodovku jsem nezkoušel rozebírat a ani bych to moc nedoporučoval. Zespodu je krytá výliskem z mělé hmoty a zřejmě přes něj by bylo třeba se jí dostat na kobylku. Hadrem to uvnitř trochu vyčistit. Hlavně ložisko rotoru uvnitř. Nacpat dobrou vazelínu do toho ložiska a převodovky. Nešetřit ale taky to moc nepřehnat. Já jsem ty ozubený kolečka zarovnal a i ložisko rototu. Na rotoru očistit kolektor byl vcelku dobrý. Pokud by nebyl dobrý tak nechat přebrousit. Uhlíky by měly být asi taky v pohodě. Předse jen to běží dost sporadicky. Tady si dát trochu práce a držák vyčistit. Nyní nasadíme držák s uhlíky na rotor. Mě se osvědčilo je přivázat kouskem drátu. Je zbytečný se to pokoušet nasadit bez zadrátování. Pokud nejste chobotnice tak udržíte možná tak dva uhlíky ale víc ne. Rotor dáte dovnitř. Dá to možná trochu práce aby si pořádně sednul. Držák je třeba natočit tak aby byl proti dírkám pro šroubky v horním deklu. Nezapomeňte namazat i druhé ložisko rotoru, hřídel po které popojíždí pastorek a nasadit gumovou průchodku kabelu. Přišroubovat horní víko dát tam ty dlouhé šrouby a držák. Pokud nic nezbylo je to OK. Skutečně to snad zvládne každý.

Autor:  ACEMajky [ 18 bře 2005 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

Prikladam fotodokumentaci
http://www.acemajky.com/escort/data/mojeauto/starter

Autor:  jofo011 [ 03 kvě 2005 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Start D...v chlade

Pri studenom starte pridaj asi 1,4 plynu a pockaj az cvakne rele zhaveni.
Bude to kultivovanajsie startovani.....

Miro

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/