fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 14:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ukazatel teploty poskakuje
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2007 23:13 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2007 22:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Dobry den,
koupil jsem Ford Escort 1.8 TD CLI r.v. 1995. Takze jsem s nim uplny novacek.
Pri jizde mi zacal poskakovat ukazatel teploty. A to tak, ze nekdy vbehne uplne do cerveneho, pak se behem dvou tri sekund vrati na normal (treba na o - mysleno v normal) pak postupne nabiha a zpet klesa a pak nejakou dobu treba nic a pod. Zjistil jsem, ze to nejvic dela, kdyz brzdim motorem z kopce. Ale ne vzdy.
Nevite nekdo, co mam hledat? Je nekde problem, nebo jen blbne nejake cidlo?
Kdyz v byl v cervenem, tak jsem zastavil a koukal do motoru. Nikde nic nevrelo, kapaliny ve vsech nadobkach bylo dost a slo na nich udrzet ruku...

Dekuju za kazdou radu

Fredy

_________________
Fredy
Ford Escort 1.8 TCI Diesel r.v. 1995 motor RFK 66/90
www.keprt.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2007 16:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Střelím od pasu:viděl bych to na blbě připojenej,nebo prodřenej kablík od čidla co se někde dotýká kastle a jízdou ukostřuje.
Skus projít kabely kolem motoru ,od čidel atd a eventuelně prostříkni konektory.
Tohle asi čidlem nebude.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2007 17:47 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2007 22:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Dekuju za odpoved.
Dneska mi to zacalo delat zas a ted se to chova tak, ze nekdy se teplomer pohybuje plynule nahoru a dolu. Behem cca 3-4 sekund. Mam z toho pocit, ze to reaguje na plyn. Kdyz to vyleti nahoru a ja na chvilu vyradim a necham motor jet na volnobeh, tak se to vetsinou vrati do normalu. Dela to hlavne pri popojizdeni po meste.

Nevis, kde vsude jsou ta cidla umistena? Jedno jsem nasel vepredu na termostatu. Tim to asi neni, protoze kdyz ho odpojim, tak raficka tploty porad ukazuje. Jsou tam dalsi? Neni treba nejake cidlo na turbu?

Mam v planu koupit si knizku o escortu, ale jeste jsem se nedostal do mesta :-(

Fredy

_________________
Fredy
Ford Escort 1.8 TCI Diesel r.v. 1995 motor RFK 66/90
www.keprt.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2007 20:24 
Tak kdyš je řeč o chlazení nevíte někdo při jakém postavení ručičky teploměru spíná větrák?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2007 10:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Knížku nekupuj.Mrkni sem : http://www.fordfans.cz/download_man.php

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007 19:40 
Nikdo neví kdy to spíná?At se v tom zbytečně nerejpu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007 20:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Zajímá tě při jaké teplotě to sepne,nebo kde je zrovna ručička teploměru v okamžiku sepnutí?
Pokud to druhé,tak to je myslím kus od kusu jinak.Na to snad ani nelze odpovědět.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007 21:53 
Tak zajímá mě postavení té ručičky,jasně že je tam nějaká tolerance ale zajímalo by mě kdy už se musi sepnout,jestli až u červeného políčka nebo ještě na konci toho normál,Mně se to stalo zatím jen jednou jel sem za naloženou tatrou rychlostí 30 km jestli to znáš jak se jede na kladno přes beroun tam v tom stoupání nad berounem tam nejde předjíždět,tak mi to vylezlo do 3/4 toho políčka normál a ještě to neseplo,schladilo se to až sem ho předjel a rozjel sem to na 90.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2007 22:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
S dovolenim bych vyuzil tohohle tematu a zeptam se.vi nekdo,jestli je v haji cildo(pro ridici jednotku.ne pro budik,to jsem menil) anebo termostat,kdyz mam teplotu pri jizde celkem v normalu ,ale pri stani na miste mi teplota postupne stoupa az k sepnuti vetraku???
neni problem vymenit nejdriv cidlo a pak termostat,ty penize az tolik nehraji roli,ale rad bych to vedel.
pripadne,jake hodnoty na multimetru nastavit,abych se nejak domeril jeho funkce?ps:moje elektrikarske schopnosti konci u vymeny pojistky.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 00:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Jestli máš za jízdy po zahřátí motoru teplotu v normálu (tj. přibližně na středu stupnice), a při stání pozvolna stoupá až k sepnutí větráku, znamená to, že máš vše v nejlepším pořádku a není třeba nic měnit. I když je tohle téma pro diesel, je to stejné i u benzínu. Zvýšení teploty chladící kapaliny během stání vzniká tím, že přes chladič neproudí vzduch jako za jízdy. Od toho je na chladiči právě ten větrák, aby po sepnutí jeho čidla proudící vzduch chladící kapalinu ochladil.
Vadné čidlo pro RJ by se projevovalo špatným chodem motoru a vysokou spotřebou, vadný termostat naopak nedostatečným ohříváním motoru při jeho nedovírání (s opačným případem jsem se ještě nesetkal).

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 01:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
och,az tak?tak to jsem necekal,ze to je takhle :D .vzdycky jsem tu cetl o tom,jak to vsem drzi presne uprostred za jakychkoliv podminek,tak me to nalomilo.
ono ale mi to po nastoupani na tu vyssi teplotu pak vlastne neklesa az do pulky,ale drzi se to nekde pod sepnutim vetraku,ikdyz uz treba jedu dyl v klidu.no proste aby mi rucicka drzela pekne uprostred,musim jet opravdu okresku,ne mesto.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 01:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Vše, co popisuješ, je normální stav. Když Ti funguje ventilátor na chladiči a teplota se nedostává do červeného pole, není co řešit.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 01:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
dobra dobra :wink:

to vis,porad bych nejak laboroval jak srazit spotrebu.ale asi je tech 9 litru nutnych no.
v praze bydlet stoji penize za benzin a jezdit jinde,tak zase zjistim ze esco na na 4 a 5 netahne :-D .takze na trmostat hrabat nebudu,dobra.
a diky!

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ukazatel teploty Escort TD
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 12:22 
Offline
Forďák

Registrován: 09 zář 2006 18:55
Příspěvky: 76
Bydliště: bratislava
Mne ukazatel ukazuje normalne pri N. V kolone niekedy vylezie az po R. Nikdy som nemal viac !

Mal som obavu, ze je pokazeny termostat, a ze motor bezi na studeno. Zamontoval som do kratkeho vodneho okruhu snimac teploty - tzv. NTC. Je to odpor, ktory sa meni podla teploty.

Nechal som motor bezat na volnobeh a ked bola rucicka pri pismene N, tak bola teplota vody cca 85. Takze to bolo v poriadku, len moj ukazatel ukazuje tak divne.

_________________
escort kombi 86 1.6i 66kW, kat, abs ; mondeo 98 1.8i 16v vybava
EX: escort kombi 97 1.8td 90k. a/c.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Spina vetrak chladica pri motore TD ?
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 12:26 
Offline
Forďák

Registrován: 09 zář 2006 18:55
Příspěvky: 76
Bydliště: bratislava
Ja som zatial s mojim Escortom nezazil, ze by mi v normalnej mestskej premavke zaplo vetrak chladica. a to ani pri kolonach pred semaformi a pri letnych teplotach ?

Ako je to u Vas ?

_________________
escort kombi 86 1.6i 66kW, kat, abs ; mondeo 98 1.8i 16v vybava
EX: escort kombi 97 1.8td 90k. a/c.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2007 13:34 
Offline
Forďák

Registrován: 09 zář 2006 18:55
Příspěvky: 76
Bydliště: bratislava
Fredy píše:
Nevis, kde vsude jsou ta cidla umistena? Jedno jsem nasel vepredu na termostatu. Tim to asi neni, protoze kdyz ho odpojim, tak raficka tploty porad ukazuje. Jsou tam dalsi? Neni treba nejake cidlo na turbu?

Mam v planu koupit si knizku o escortu, ale jeste jsem se nedostal do mesta :-(
Fredy


podla mna je to cidlo na termostate. aku polohu ukazuje ukazatel, ked je cidlo odpojene ?

_________________
escort kombi 86 1.6i 66kW, kat, abs ; mondeo 98 1.8i 16v vybava
EX: escort kombi 97 1.8td 90k. a/c.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2007 08:27 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2007 22:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Kdyz cidlo vytahnu, tak ukazatel spadne uplne na nulu (bile vlevo).

juraj L píše:
Fredy píše:
Nevis, kde vsude jsou ta cidla umistena? Jedno jsem nasel vepredu na termostatu. Tim to asi neni, protoze kdyz ho odpojim, tak raficka tploty porad ukazuje. Jsou tam dalsi? Neni treba nejake cidlo na turbu?

Mam v planu koupit si knizku o escortu, ale jeste jsem se nedostal do mesta :-(
Fredy


podla mna je to cidlo na termostate. aku polohu ukazuje ukazatel, ked je cidlo odpojene ?

_________________
Fredy
Ford Escort 1.8 TCI Diesel r.v. 1995 motor RFK 66/90
www.keprt.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2007 16:45 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2007 22:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Zjistil jsem, ze problem asi nebude v cidlu.
Dneska jsem nad tim badal a mam navic nejaky problem s chladicim ventilatorem, protoze mi pali pojistky (30A) a ani se nerozbehne.
Coz znamena, ze se motor opravdu hreje, protoze i to cidlo na ventilator ma vuli sepnout :-( Akorat mi neni jasne, jaktoze je mozne, ze teplota behem nekolika sekund vyleti nahoru a pak po par desitkach metru jizdy opet klesne behem par sekund...

_________________
Fredy
Ford Escort 1.8 TCI Diesel r.v. 1995 motor RFK 66/90
www.keprt.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2007 12:33 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2007 22:52
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Tak nakonec chyba nalezena.
Nahoře nad ventilátorem byl prodřený kabelový svazek. Tudíž se signál pro ukazatel teploty občas kostřil a zároveň 12V živících ventilátor se ukostřovalo také a pálilo pojistku.

Díky všem za pomoc a diskuzi :-)

Fredy

_________________
Fredy
Ford Escort 1.8 TCI Diesel r.v. 1995 motor RFK 66/90
www.keprt.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ukazatel teploty poskakuje
PříspěvekNapsal: 16 črc 2013 21:39 
Offline
Forďák

Registrován: 11 črc 2009 20:30
Příspěvky: 79
Bydliště: Liberec
Využiji toto vlákno a zeptám se jak úplnej trotl.

Mám Escorta 66kw 1,8TD r.v. 98 s klimou.
Ani v těchto teplých dnech mi nevyleze ukazatel teploty na polovinu (termostat funguje),ale motor se mi zdá být horký až až,v nádržce už i probublává voda a ručička není ani na půlce a sahara taky nesepne.Všechny hadice jsou horký jako prase.
Předtím jsem měl benzín a tam jsem věděl co a jak.
Pokud by se našel nějakej dobrák kterej by mi vyfotil motor a označil co je termostat a kde najdu čidlo na ručičku teploty a spínač sahary.Sice asi tušim co je termostat,stačí jít po hadicích,ale i tak prosím o foto a popsání jak úplnému ..ani nebudu psat komu :D

_________________
Escort Combi r.v.96 1.6 Zetec 66 kW (už jsou z něj asi plechovky na guláš :D)
Escort combi r.v.98 1,8 TD 66 kW (Aktuální z něj budou plechovky až 2015 :D)
Focus Combi 1,6 16V 74Kw r.v 2002 po faceliftu(blinkry v lampách:-) ) LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz