fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Stav rozv. řemenů Fiesta 1,8D
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=10281
Stránka 1 z 1

Autor:  Martin 1,6 [ 08 kvě 2007 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Stav rozv. řemenů Fiesta 1,8D

Koupil jsem Fiestu 1,8D r.v 96. První co jsem doma udělal byla kontrola rozv. řemenů. Jsou na nich ještě čitelně vidět nápisy a vypadají zachovale. Vyměnit či nevyměnit?

Autor:  catrr [ 08 kvě 2007 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, na to vůbec nekoukej nestojí Ti to za to.Můžou být supr a najednou se přetrhne.Nevíš kdy se to dělalo tak to vyměn hned a budeš mít klid 60 000 km. A hned i kladky.Neotálej.

Autor:  Návštěvník [ 08 kvě 2007 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám na řemenech 15000km a ty nápisy sou tam ještě trochu vydět,na těch co sem od tamtud vyndal žádné už vydět nebyly jinak žádné poškození neměly.U těch řemenu jde o počet přehnutí kolem těch kladek tím se ten řemen unavuje,jak se pořed ohýbá a natahuje,a podle konstrukce toho motoru se odvijí taky životnost,čím komplikovanější tvar té dráhy tím kratší životnost.

Autor:  Martin 1,6 [ 08 kvě 2007 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, jenom když ono je to hodně o penězích. Ještě měním komplet brzdy a vzadu i s prasátkama, hadičkama, trubkama a taky tlumiče. Bude s tím jezdit přítelkyně, tak to musí být v cajku. 8) Mě by spíš zajímalo, jestli jste už někdo viděl rozvoďák co měl nalítáno třeba 50- 60 tis. km a měl nápisy. Připadá mi, že má za sebou sotva pár tisíc.

Autor:  Walker [ 08 kvě 2007 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ono je to na tvým zvážení, ta fiesta má na tachometru nějaký kilometry, a jde o to, zda auto svým stavem na to vypadá, čímž lze zhruba usuzovat, jak dlouho tam ten řemen je. Taky zda je k tomu nějaká servisní knížka...pokud ne, tak záleží už jen opravdu na stavu hlavně vačkovýho řemenu...nesmí mít ojeté zuby ze strany záběru, musí být lichoběžníkové a přesně kopírující ozubení kol a nesmí po celém obvodu vykazovat jakékoliv poškození, pokud se hlavně na napínací kladce objevuje v zubech ožmoulaná guma z řemenu, tak bych byl už pro výměnu, pokud ne a vše vypadá dobře, šlo by tu výměnu o pár týdnů odložit až se finance našetří....pokud ovšem je nedůvěra v ten řemen, vyměnil bych aspoň samotnej řemen, což není až taková rána...opravdu dobrej řemen nepraskne bez důvodu, leda že by nebyl dobře dopnutej a dostával škuby až k přeskočení a potkání se motoru, nebo při překonávání rekordu ve výměně oleje, kdy se přidře ventil a přes vačku se prostě silou přerve...ale pokud vypadá vše zánovně a přítelkyně nenajezdí několik tisíc km za měsíc a ještě závodním stylem, tak bych se nějakého krátkodobého odložení výměny asi nebál....dost lidí na nějakou údržbu řemenů kašle a pak jsou bajky o přetržených řemenech, přitom stačí jen je každou druhou výměnu olej překonrolovat a případně dopnout a dodržet jejich životnost a je to bez problému....

Autor:  Perňa [ 09 kvě 2007 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

4 Walker: Klidně můžeš použít moje obrázky, jak to asi vypadá když se to má vyměnit

Autor:  catrr [ 09 kvě 2007 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

jak se jednou napne rozvodák už nedoporučüju ho opět došponovovávat a to hlavně už jetej bohužel.

Autor:  Martin 1,6 [ 10 kvě 2007 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tak se mi podařilo z bazaru dostat informace od bývalého majitele. Na rozvodech je údajně najeto 7000km.

To Walker: Kdysi jsi tady někde popisoval návod na výměnu těch řemenů. A zmiňoval jsi se o tom, že pokud jsou rozvody nastaveny zprávně musí jít do určitých otvorů vsunout "vrtáky". Mohl bys mi to nějak upřesnit? Kde jsou ta místa? Hlavně to, které určuje HÚ. Předem díky za radu.

Autor:  Walker [ 10 kvě 2007 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek ..tady je nákres rozvodů s aretačními prvky, dole u klikovky je aretační šroubovací trn pro aretaci klikovky do hú 1. válce, dále ty černé tečky v kolech vačky a čerpadla značí umístění zbylých dvou aretačních trnů(vrtáků), příslušné rozměry jsou na obrázku...u čerpadla jsou dva podle toho zda je čerpadlo Lucas nebo Bosch...

Autor:  catrr [ 11 kvě 2007 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

průměr trnu pro vačkový hřídel je to 6mm, pro čerpadlo Lucas 9.5mm a Bosch 6mm

Autor:  Martin 1,6 [ 11 kvě 2007 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Vačku i čerpadlo chápu. Ale s tou klikou mi to není moc jasné. Takže k tomu potřebuju spešl přípravek? A kde to na tom motoru přesně najdu? Díval jsem se, ale nic kam by to mohlo přijít jsem nenašel.

Autor:  Walker [ 11 kvě 2007 23:18 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek tady je to snad trochu vidět, a jsou tam i rozměry toho trnu, kdyby sis ho chtěl vyrobit....

Autor:  Martin 1,6 [ 11 kvě 2007 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem potřeboval vědět. Moc díky. :D
A ještě jsem se chtěl zeptat... V té klice je otvor do kterého se ten čep zasune, nebo funguje jako doraz tak, že se musí hřídelí otáčet až se o něj opře?

Autor:  Walker [ 11 kvě 2007 23:55 ]
Předmět příspěvku: 

je to jen doraz....prostě po sejmutí krytů rozvodů natoč rozvody tak aby skoro vycházeli po směr hodinových ručiček na ty aretační body, a pak zašroubuj ten trn klikovky a pootočením na jeho doraz docílíš hú....ještě mě napadlo, že můžeš mít variantu motoru bez aretace vačkového kola, tam se aretuje vačka už jen tím pravítkem po sundání víka ventilů...pozná se to podle jiného kola vačky, které má jen centrální šroub a není zač aretovat, protože je jen paprskové a ne z plného materiálu.....

Autor:  Perňa [ 12 kvě 2007 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus se podívat sem!!!!

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 0&start=60

Autor:  Martin 1,6 [ 12 kvě 2007 15:51 ]
Předmět příspěvku: 

Moc děkuju všem za rady. Kdysi jsem si dělal rozvody na 1,6 CVH a tam jsem se toho tak nebál. Vyšrouboval jsem svíčku, našel HÚ a na vačce byly vodorovné rysky které se musely krýt s rovinou hlavy. Takže to šlo celkem dobře. Ale jak to teď sleduju, tak u dieselu to není o moc složitější. Ovšem, když člověk ví jak na to. Ještě jednou díky pánové.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/