fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Obtiazny start dieseloveho motora aj v letnych mesiacoch
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=10648
Stránka 1 z 1

Autor:  Dandy666 [ 29 kvě 2007 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Obtiazny start dieseloveho motora aj v letnych mesiacoch

Pani, chcem sa Vas spytat, viete mi poradit, co moze byt s motorom, resp. cerpadlom, ked aj relativne teply motor, auto stalo v tychto mesiacoch pred domom a po zhaveni trva cca 5-7 sekund, kym nastartujem? Jedna sa o Ford Mondeo 1,8 TD r.v. 1998 boli merane tlaky vo valcoch, tie su dobre, boli menene zhaviace sviecky, palivovy filter. Po urcitom case som zistil, ze jeden zhavic je uplne odtaveny a to bolo cca asi po 4.000 km. V knihe som nasiel, ze takto odtaveny zhavic je dosledkom nespravneho nastavenia predvstreku paliva, ale ako nastavim predvstrek na cerpadle znacky LUCAS? Viem, ze je tam platnicka s vystupkami, ale je mozne touto platnickou natacat aj pomocou nejakej skrutky a tym menit predvstrek, ked je motor vypnuty?Uz mi bolo povedane aj to, ze na tychto cerpadlach sa predvstrek nastavovat neda. Alebo mam hladat pricinu niekde inde?
Dakujem kazdemu za akukolvek pomoc a radu.

Autor:  catrr [ 29 kvě 2007 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

upálená žhavička je nejpravděpodobnější příčina špatnou funkcí trysky.Co se týče čerpadla po základním nastavení na rozvodo.řemeni se doseřizuje na jemno.

Autor:  Dandy666 [ 29 kvě 2007 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

Vstrekovacie dyzy boli tiez menene, to som zabudol spomenut, alebo este mam skusit, ci dobre dyza pod tlakom rozprasuje naftu? Uz si s tym neviem rady. Hadice tam nie su orginal, tak rozmyslam aj nad tym, su pouzite len obycajne, nie tie co su urcene na dodavku paliva. Niekde nizssie som cital, ze by to teoreticky mohlo byt aj vnikom vzduchu do paliva. Myslis, ze by to mohlo byt aj pouzitim neorginalnych hadic? Otec to robil sam a fakt neviem, kde by som mal zacat hladat. Uz rozmyslam, ze aj hadice skusim vymenit. Ak by este niekoho napadlo, kde hladat chybu, budem vdacny a dakujem aj tebe Catrr, skusim

Autor:  catrr [ 29 kvě 2007 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

hadicema ne asi těžko,zkus vyndat vstřiky a natlakovat na budíku

Autor:  catrr [ 29 kvě 2007 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

je promin ted jsem to četl znovu a když chápu dobře špatně to startuje i za tepla ,tak to by mohlo být i hadičkama čapá to vzduch ,padá nafta.ta upálená žhavička to je bud špatnou tryskou neb i jinou příčinou třeba i špatná žhavička.

Autor:  juraj L [ 29 kvě 2007 16:41 ]
Předmět příspěvku:  systematicky

ako som spravne pochopil, nebolo nic zle, ale vymenene bolo vsetko a stale to nefunguje ? hadam to bolo zadarmo :-)

treba ist trocha systematicky na to.

kedy (vobec) to startuje dobre ?
startuje to bez zhavenia dobre ?
je rozdiel, ci auto stalo 5 minut, 1 hodinu, alebo cely den ?
po nastartovani to urobi velky oblak cierneho dymu ?
skusal si pred startovanim rucnou pumpou napumpovat naftu ?
skusal si zhavit 2x ?
pocujes po zapnuti zapalovania cvrlikanie od cerpadla ?
ked za volnobehu motora odpojis sensor na 3. vstreku, ide chvilu motor velmi zle, ustali sa to potom na hlucnejsom volnobehu ?

Dandy666 píše:
Vstrekovacie dyzy boli tiez menene, to som zabudol spomenut, alebo este mam skusit, ci dobre dyza pod tlakom rozprasuje naftu? Uz si s tym neviem rady. Hadice tam nie su orginal, tak rozmyslam aj nad tym, su pouzite len obycajne, nie tie co su urcene na dodavku paliva. Niekde nizssie som cital, ze by to teoreticky mohlo byt aj vnikom vzduchu do paliva. Myslis, ze by to mohlo byt aj pouzitim neorginalnych hadic? Otec to robil sam a fakt neviem, kde by som mal zacat hladat. Uz rozmyslam, ze aj hadice skusim vymenit. Ak by este niekoho napadlo, kde hladat chybu, budem vdacny a dakujem aj tebe Catrr, skusim

Autor:  Dandy666 [ 12 čer 2007 13:05 ]
Předmět příspěvku: 

Tak som na to hladel a zistil som dve veci. Na palivovom potruby chyba spatny ventil, ktory by mal podla mna asi udrzovat tlak nafty a na cerpadle vedla paky ktora otaca vytlacny piestik a tym meni mnozstvo dodavaneho paliva je este jedna packa a myslim si, ze ta asi meni predvstrek. Ak sa mylim, prosim opravte ma. Zistil som to tak, ze pred samotnym startovanim sa tato packa posunie co asi zmeni predvstrek ale vzapeti nato sa packa vrati.Ked som tuto packu pridrzal v polohe do akej ju potiahol motorcek, motor naskocil ihned, ked som to skusal opatovne, motor mal problem naskocit. Zistil som aj to, ze ked motor nebezi asi 20 minut, je obtiazne startovanie aj ked packu pridrzim. Asi je pokles nafty. Zhaviace sviecky su funkcne a boli nedavno menene.

Autor:  juraj L [ 12 čer 2007 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Dandy666 píše:
Tak som na to hladel a zistil som dve veci. Na palivovom potruby chyba spatny ventil, ktory by mal podla mna asi udrzovat tlak nafty a na cerpadle vedla paky ktora otaca vytlacny piestik a tym meni mnozstvo dodavaneho paliva je este jedna packa a myslim si, ze ta asi meni predvstrek. Ak sa mylim, prosim opravte ma. Zistil som to tak, ze pred samotnym startovanim sa tato packa posunie co asi zmeni predvstrek ale vzapeti nato sa packa vrati.Ked som tuto packu pridrzal v polohe do akej ju potiahol motorcek, motor naskocil ihned, ked som to skusal opatovne, motor mal problem naskocit. Zistil som aj to, ze ked motor nebezi asi 20 minut, je obtiazne startovanie aj ked packu pridrzim. Asi je pokles nafty. Zhaviace sviecky su funkcne a boli nedavno menene.


ak mas pokles nafty, zapni zapalovanie aby sa odblokoval prrivod nafty a potom napumpuj naftu rucne. malo by to pomoct, ak pada nafta

ten predsuvnik je asi riadeny pocitacom. mas senzor na 3 vstreku a cislo vzduchu za vzduchovym filtrom ?

Autor:  Niraj [ 28 srp 2007 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

Možná mám podobný problém, možná jiný. Po ránu to hůř startuje. Ne nějak drasticky, ale mám strach z nastávajících chladnějších rán a pak ze zimy, aby se to nezhoršovalo. Ráno příjdu nažhavím až co cvakne relé a startuju. Ale trvá to tak 3-4 otáčky startéru a motor se celej jakoby rozklepe, a pak to nastartuje. Z výfuku vylítne víc kouře (je to vidět ve zpětným zrcátku). Ale pak už to běží v poho, za běhu výfuk už viditelně nekouří. Když to celé hned na to zopakuji, je to znatelně lepší. No, a když už je motor teplej, nebo kdykoliv v průbehu toho dne, tak startování v poho, naskočí napoprvé, ani nemusím žhavit celou dobu.
Podotýkám, že jsem měnil vzduch. i paliv. filtr a motor. olej.

Možná by to mohly být žhavičky, chtěl jsem je zkouknout, ale nejdou vůbec povolit, jak jsou zarostlý. Asi bych je úplně dorasoval, než bych je vytáhnul ven a kdyby to nebyly ony .... :( Tak jsem je zkusil jen odpojit od žhavení a přes voltmetr je proměřit (viz Etzold), ale takhle vypadaj v poho, napětí na nich je.

Autor:  Niraj [ 30 srp 2007 11:43 ]
Předmět příspěvku: 

Žádná odpověď, a tak jsem zkoušel pročíst ještě jednou všechny možný články tady, co by se toho mohly týkat. A zjitil jsem, že po zapnutí klíčku neslyším žádné cvrlikání - ani solenoid, ani servomotorek volnoběhu. Cvrliká mi to jenom po vypnutí motoru, ale to někde v těch místech jak je relé žhavení nebo ta nádobka s aktivním uhlím.

Tedy:

1) Je to slyšet hodně? I v kabině? A musí to být vždy, nebo jen třeba při nízkých teplotách?

2) Kde bych solenoid našel? Někde bylo psáno, že na čerpadle směrem k chladiči. Tam mám ale 2 podobné součástky (jsou-li to ony). Jedna kolmo na chladič (je výš), a jedna pod ní a vede z čerpadla šikmo dolů.

3) Dá se to vyndat nějak v poho, nebo musí čerpadlo celý ven? (jen to neeeee)

4) A když nefunguje, tak co s tím? Dá se to nějak rozchodit svépomocí (někdo tam někde psal, že ho rozebral a rozhýbal, že byl zatuhlej), nebo je to na výměnu?

5) A co s tím servomotorkem? Jak zjistit, jestli funguje.

6) Jo a trochu mimo - co je to za bakelitovou černou krabičku u paliv. filtru? Vede přes to zpětné potrubí nafty z čerpadla do filtru.

7) Jo a ještě taková jakoby drátěná (měděná?) cívka obepínající výfuk. potrubí? Hned na začátku výfuk. potrubí, ještě před katalyzátorem.

Omlouvám se za tu zběř dotazů, ale jsem nováček a chci se toho co nejvíc dozvědět, trošku tomu svýmu autíčku rozumět.
Takže díky moc, Niraj

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/