fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 15:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 19:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Dieslaci mate odpojenej EGR ventil?Vase zkusenosti prosim.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 23:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
ještě tak vědět co to je zač :(

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2004 11:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
EGR ej ta mrcha mastna na parozi na teto fotce:

Obrázek


Ja osobne ho nepouzivam asi (je tam el. mag. ventil, co ho ovlada (ten EGR) - me do toho el. mag ventilu nejde elektrika, takze se mi asi EGR neotvira


Na co je? Recykluje vyfuck. plyny - cast vyfuckovych plynu pousti zpet do motoru a tim jsou nizsi emise

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2004 13:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
hmmm, tak to nevím jestli ho používám, ale zamaštěnej ho mám taky fest.

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 28 lis 2004 20:35 
EGR ventil mam uz dva roky odpojenej ,hadicku od turba, když byl zapojenej tak pri akceleraci se valil černej dym a ted je to pohodička a spoztreba OK, a nezistil to ani na emisní kontrole, spaliny super.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 28 lis 2004 23:23 
Mám ho taky odpojenej a v podstatě se nic nezměnilo, kromě toho, že to jede trochu líp. Pokud nejsi velký ekolog, tak to nezapojuj. Je to prakticky pouze kvůli emisím.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2004 21:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tak napiste co a jak jste odpojili.Fotecka by neskodila.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Odpojení ventilu
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 14:33 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
To by mě taky zajímalo. Kdo jste to už odpojoval tak poraďte.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 17:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
llange píše:
EGR ventil mam uz dva roky odpojenej ,hadicku od turba, když byl zapojenej tak pri akceleraci se valil černej dym a ted je to pohodička a spoztreba OK, a nezistil to ani na emisní kontrole, spaliny super.


Jak odpojenej, jak hadicku od turba, EGR neni spojenej s turbem!!!!!!!! je ovladany podtlakem od vyvevy, podle me staci odpojit tu hadicku co vede do EGR - aby do EGR nesel podtlak z toho el. mag ventilu a EGR zustal zavrenej

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: egr ventil
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 13:33 
egr ventil je ovladany pres vakuovy menic ("nadrzka" s hadickami a kabliky za levym svetlem) podtlakem od vyvevy.egr ridi prepousteni casti vyfukovych plynu zpet do sani,cimz se dosahuje nizsi teploty horeni ve valcich a tudiz nizsi tvorby oxidu dusiku-nox (tyto slouceniny vznikaji predevsim za vysokych spalovacich teplot a se vzrustajici teplotou jejich tvorba vyrazne roste).vzhledem k tomu,ze prubeh spalovani je krome jineho zavisly na rezimu prace motoru (otacky,zatizeni),neni ani slozeni vyfukovych plynu konstantni a tudiz i cinnost egr je smysluplna pouze ve specifickych rezimech (prechodne rezimy a castecne zatizeni).navic kvuli klidnejsimu chodu studeneho motoru je egr uveden do cinnosti az po dosazeni provozni teploty nezavisle na rezimu.a podstatne-pri plnem vykonu neni taktez egr v cinnosti.
odpojeni egr je jednoduche-staci rozpojit (a radeji zaslepit) podtlakove vedeni mezi egr a menicem.podle praktickych zkusenosti (opakovana akceleracni zkouska do kopce) je vsak vliv odpojeneho (funkcniho) egr ventilu na vykon prakticky nemeritelny.jinak se vsak muze jevit odpojeni vadneho (netesniciho,nedoviraneho) egr...
na stk se odpojeny egr nepozna-emise nox se zatim nemeri...
nechci byt moralista,ale "ladeni" motoru odpojenim egr neni (z zadneho hlediska) to prave orechove...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 21:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No me neslo o ladeni, ale o to,ze ti pekne zasere sani.Viz fotky na ruznych forech,treba Opel kadet.A tim padem se ti zmensi prurez a s tim souvisejici veci.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 úno 2005 18:57 
u starýho motoru jsem ho měl odpojený, protože zejména při větším přidání plynu a razantnějším rozjíždění na 1 a 2 rychlostní stupeň mi auto neskutečně hopsalo, muselo se jemně přidávat plyn a ještě přes spojku. Dlouho jsem si myslel, že je to špatnými silentbloky, nebo spojkou, pak mi ale známej ERG ventil odpojil, na konec hadičky dal šroubek a od té doby byl klid. Bohužel starý motor krátce potom odešel, ovšem z jiných důvodů. Teď s novým motorem a jiným ERG ventilem je vše v pohodě, je zapojený, silentbloky i čerpadlo jsou původní a rozjíždění s autem je v pohodě.
Jen přemýšlím, zda ho neodpojit, pokud jak píšete zasírá sání :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2005 11:34 
Před zimou jsem navštívil kolegu ve Ford servisu a když už tak jsem mu nechal vyměnit těsnění od termostatu (je to na ruce trpaslíka) a kapalinu. Ptal jsem se ce je to za hadička a proč je zaslepená - nevěděli (jestli prý tam nebyl jiný motor, nadbylo to a tak to zaslepili !?. Tak teď to vím. a zahraju si před ním na chytrého.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2005 12:04 
Offline
Nováček

Registrován: 18 bře 2004 14:04
Příspěvky: 21
Bydliště: Český Těšín
No name - mě to zas odhlásilo.

_________________
Ford Escort 1,8 TD 07/94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 20:33 
Offline
Nováček

Registrován: 27 úno 2005 21:49
Příspěvky: 6
Bydliště: Ústí nad Labem
Zdar,koupil jsem v listopadu SRN Esko a ejhle,EGR ventil nebyl,na přírubě záslepka a tak jsem zjišťoval o co jde.Známej ve Fordu říkal,že EGR omezuje oxid dusíku (u diesela až 18%)ale ten se na emisích neměří,takže praxe je taková,že se do podtlakových hadiček dávají kuličky,EGR nefunguje,výkon je větší a všichni jsou spokojený......Do doby,než se oxid dusíku začne měřit. :roll:

_________________
callimero - Ford Escort 1.8 TD 66 kW Arctic Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 21:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Nestras

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2005 21:57 
Offline
Nováček

Registrován: 27 úno 2005 21:49
Příspěvky: 6
Bydliště: Ústí nad Labem
Už jsem vyhodil to zpropadené relé,takže je klid.Zjistil jsem,že napájí clima(což se mě netýká) a studený start,což víceméně taky,protože jsem v garáži v teploučku,takže zatím neřeším.Mám prostříkat dva konektory na kabelech mezi ŘJ a pojistkovkou,jeden je pod přední příčkou nad chladičem a druhej u ABS.Prej je to problémové místo kontaktů.Tyhle pojistkovky prej už nezloběj.....takže až bude chvilka,udělám to a uvidíme.Určitě zveřejním výsledek.

_________________
callimero - Ford Escort 1.8 TD 66 kW Arctic Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: 26 bře 2005 11:23 
Čau hele a chci se zeptat, jak řikáš že se ti valil černej dým, tak to mě přesně taky tak dělá nejvíce ale ta 1 a 2. A mělo to taky takovej charakter, že si třeba na křižovatce při rozjezdu přidal plyn, najednou to bylo jakoby mrtvý pak to začalo táhnout a hulit? A vyřešilo se vše odopjením toho ERG ventilu?

Díky jura


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:33 
Zdravím,

tak sem vyřešil definitivně problém s kouřením u mého escorta 1.8TD odpojením ERG ventilu. Celý problém se vyřešil a auto jde lépe i za plynem.

S pozdravem Jirka :lol: :twisted:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2006 20:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
Opět oprašuji staré téma, jsem oprašovač? :-D

(Intercooler jsem čistil asi před 14 dny, ale to je jiné téma.)

Dnes jsem měl vyndaný Egr ventil, vyčistil a vrátil.

Jezdil jsem měsíc s připojeným, měsíc s odpojeným, teď jsem ho vyndal komplet, vyčistil (je to práce kominická) a připojil.

Pravděpodobně platí ta verze výše popsaná, čili, když je vše OK, ventil chodí, je lépe mít ho připojený. jestliže je nějaký problém může ho odpojení vyřešit.
Taky bylo myslím správně zmíněno, že odpojení EGR ventilu není ten správný tuning....

Teď po vyčištění a zapojení cítím to turbo ,že opravdu zabírá někdo malinko nad 2000 min-1
ale lehce nad 3000 min-1 zase uvadá. Ale nemám žádný budík -nic, takže je to to relativní, jen dojem, pocit.....

Obrázek


Obrázek

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz