fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

EGR ventil
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=1078
Stránka 3 z 4

Autor:  koci2 [ 23 srp 2008 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

ne uz nic ale ja myslel ze to maj jen tdi

Autor:  breta1 [ 25 zář 2008 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

Rád bych se dozvěděl něco více o odpojení EGR.
1. Mám FELICIA 1,9D, kde je elektromagnetický ventil ovládaný ŘJ - takže po přivedení napětí a za předpokladu připojené vakuové hadičky se ventil otevře. Takže když hadičku zacpu, proud do ventilu jde, ale ventil se neotevře a ŘJ nic nepozná - takto je možné bez problémů jezdit. Ale pozor - když hadičku nechám a odpojím dvouvodičový konektor k EGR, ventil se sice také neotevře, ale ŘJ to pozná a přepne se do nouzového režimu- a s tím by se jezdit nemělo.
2. Mám též FORD TRANZIT CONNECT 1,8TDDI - a teď potřebuji poradit. Ventil je připojen třemi vodiči, ve schematu je to kresleno jako potenciometr- spodní konec zem, horní do ŘJ a běžec rovněž do ŘJ. Nechápu, co znamená ten běžec - snímá se snad jak moc je ventil otevřený a jde tato informace do ŘJ? Jestli to tak je, pak zaslepení hadičky může uvést ŘJ rovněž do nouzového režimu, protože signál z běžce říká, že ventil je stále zavřený...
Ptám se tedy - měl někdo tento ventil rozdělaný, je tam nějaký senzor, který říká jak moc je ventil otevřený?
Chci sice EGR vyřadit, ale nechci jezdit v nouzovém režimu. Poraďte prosím.

Autor:  Karel1 [ 25 zář 2008 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

U EGR ventilů připojených na řídicí jednotku se zaslepuje propojení mezi sacím a výfukovým potrubím . Podtlaková hadička a elektrika se neodpojují . Řídicí jednotka si pak bude myslet že EGR ventil je stále připojen a nepřepne do nouzového režimu . Taky se chystám takto odpojit EGR ventil u Fiat Ducato 2.8 Jtd . Taky se má provést reset řídicí jednotky .

Autor:  breta1 [ 29 zář 2008 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

A máš opravdu jistotu, že se ŘJ nepřepne do nouzového režimu? Vždyť přece vakuový ventil dává jen povel ON/OFF, žádné něco mezi, a to, jak moc je ventil otevřený je třeba dáno podtlakem/přetlakem -jinak si nedovedu vysvětlit to snímání mezipolohy. Takže když to zaslepím, tuto možnost mezipolohy vlivem podtlaku/přetlaku a tím i patřičného signálu pro ŘJ ztratím a co si pak bude myslet ŘJ je ve hvězdách.

Autor:  Karel1 [ 29 zář 2008 23:35 ]
Předmět příspěvku: 

Funkčnost EGR ventilu zůstane zachována , zaslepí se pouze cesta výfukových plynů do sání . Známému takhle odpojili EGR ventil na Fiat Ducato 2.8 Jtd a řídicí jednotka se chová normálně . Byl jsem sním na diagnostice motoru a neukázala se žádná chyba . V servisu kde ventil odpojili říkali že takto se odpojují EGR ventily připojené na řídicí jednotku .

Autor:  anthAn [ 07 čer 2009 17:03 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem EGR vyndal a chtěl vyčistit. Když jsem viděl toho malýho panáka sazí všude v něm, tak se mi nezalíbilo co všechno musí jít do sání, takže jsem ho vyčistil a zaslepil. Zaslepoval jsem ho tou těžší metodou, místo těsnění mezi ventilem a tou husokrkovitou trubkou k sání jsem tam dal "těsnění" z plechu vlastní výroby, kde jsem ale neudělal díru na průchod spalin, ale jenom dirky na šroubky.

Takhle vypadal:
Obrázek
Fotky z další montáže bohužel nemam.

Autor:  anthAn [ 07 čer 2009 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě bych se chtěl zeptat k čemu je ta věc na fotce. Tuším že je to ventil co ovládá podtlak pro EGR. Ale proč je to připojený ještě na airbox?
Obrázek

Autor:  BATMAN [ 07 čer 2009 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ta vec je CVT filtr. Kdysi jsem si jen myslel ze slouzi pro filtrovani vzduchu pro podtlak, ale to by nebylo elektronicky rizeny.
Zkus to rozebrat a ten filtr co je tam prilepeny vyprat v benzinu. Treba se stane neco k lepsimu.
Proc je to i na airbox nevim...

Autor:  anthAn [ 07 čer 2009 23:47 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, koukal jsem že je v tom kus molitanu, asi to vypojim uplně, protože to tam mam asi stejně zbytečně když mam EGR zaselpenej. Zjistim jestli se to s odpojenym nechová nějak zvláštně a pak to pude uplně ven z auta.

Autor:  nat [ 08 čer 2009 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

já myslel, že právě z airboxu jde ten podtlak do EGRu...
v každém případě to mám mezi EGR a tímto bazmekem přerušené.

Autor:  BATMAN [ 08 čer 2009 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Z airboxu zakonite podtlak jit nemuze, jedine pretlak.
Jestli mas tu hadicku prerusenou a ucpanou mas holt ciste teoreticky odstaveny EGR, ale to jiste vis.

Autor:  nat [ 08 čer 2009 14:34 ]
Předmět příspěvku: 

jaktože ne?

ve chvíli, kdy táhne turbo vzduch, je nad filtrem určitě nějaký podtlak.

Autor:  BATMAN [ 08 čer 2009 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

aha, kua to jsem si neuvedomil. :oops:
Jenze to turbo prave spina podtlak, takze je to neco jako s tou slepici a vejcem......

Autor:  manduss [ 08 čer 2009 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR ventil

Anonymous píše:
Čau hele a chci se zeptat, jak řikáš že se ti valil černej dým, tak to mě přesně taky tak dělá nejvíce ale ta 1 a 2. A mělo to taky takovej charakter, že si třeba na křižovatce při rozjezdu přidal plyn, najednou to bylo jakoby mrtvý pak to začalo táhnout a hulit? A vyřešilo se vše odopjením toho ERG ventilu?

Díky jura


Mám stejné příznaky. Máte s tím někdo zkušenosti? Vyřešilo se to tím?

Autor:  nat [ 08 čer 2009 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

asi se zeptám blbě a asi OT, ale pořád tady čtu, jak je turbo spouštěné, a že turbo spíná pozdě nebo co......
já si furt myslím, že turbodmychadlo je roztáčeno výfukovými plyny.
Točí se už při volnoběhu - dává asi 0,1bar....
Jenže je to slepice - vejce, jak psal BATMAN. Takže ten nárust otáček turba závisí na nárustu otáček motoru, vzájemně se to žene...
A znát je na tahu až při těch cca 2200 otáček...
Pak přijde na řadu omezovač, protože by se to přetočilo, jak se to vzájemně žene. Kdyby omezovač selhal, je tam ještě ta baňka - accurator = psal myslím Majky - a ta by to odfoukla.

Nebo ho máte někdo zabržděné? Zastavené? A pak ho "něco"odbrzdí= pustí??? Až v těch otáčkách???

manduss- já problémy neměl žádné, ale nechci si zasírat EGR, sání, proto to mám odpojené.

A ten bazmek, co vyfotil Anthan, je beztak k ničemu....dává informace o podtlaku do ŘJ, což je k ničemu. Anebo to ŘJ zavírá (otvírá), když už tam nějaký ten podtlak airbox vyrobí. Jinou funkci nevidím....

Autor:  anthAn [ 09 čer 2009 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

tak CVT filtr včetně hadiček je venku (teda v kufru, kdyby náhodou...) podtlakový hadičky zaslepený - ta odbočka od podtlaku z vývěvy do posilovače brzd a ta díra v aurboxu (aby to nesálo falešnej vzduch). Žádný podivný chování auta jsem nepostřehl, takže je to tam fakt jako zbytečnost pokud máet vyřazený EGR ventil

Autor:  vita_k [ 28 srp 2009 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR ventil

ahoj. Mohli bysme si to shrnout?
Když to chci odpojit a nechci žádné jiné parádičky, tak správný postup vyřazení EGR pro TD je:

1. sundat intercooler
2. bude to vypadat približně takto (fotka z motoru bez cooleru):
Obrázek

3. odpojit tu přírubu, co vede vlevo k té kovové zahnuté trubce s vlnovkama pro ohyb.
4. dát tam vyřezaný plech ve tvaru příruby s dírami na šrouby příruby. Zašroubovat přírubu.
5. nasadit intercooler.
Hotovo?

Kdyžtak prosím doplňte. Dík

Autor:  nat [ 28 srp 2009 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR ventil

jo, je to tak.

..........není snazší vyškubnout tu hadičku?

Autor:  vita_k [ 28 srp 2009 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR ventil

mno, někdo mě vysvětloval, že není problém až tak to, že ventil se otevře, ale spíš to, že špatně těsní když je zavřený - tj. dělá problémy na volnoběhu (jeden z mnoha důvodů, proč to může na volnoběhu cukat), že není úplně uzavřen.
Ale taky můžu byt vedle :)
nat píše:
jo, je to tak.

..........není snazší vyškubnout tu hadičku?

Autor:  Belous [ 01 zář 2009 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: EGR ventil

Ja mam EGR pridelany na prirube sani (zezhora). Hadicku ucpanou kulickou, a vstupni trubku od parohu vyfuku zacpanou. Z EGRu furt chcije smir (vlastne to tam tlaci turbo, ze?), a tece to az na rozvody a altik.
Nekde jsem videl fotky/postup definitivni destrukce tohodle typu Egru a nasledne zaslepeni otvoru na sani. Nemate to nekdo? Dik.

Edit: konecne jsem to nasel: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... Mk2_Diesel

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/